Telefoonkaart Canada (Data)

Discussie in 'Hotels & Anderen' gestart door Krekel, 27 okt 2018.

  1. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    Ik vlieg gemiddeld 4 keer per jaar naar Canada, steeds voor 3-5 weken. Ik gebruik m'n telefoon voornamelijk voor data (onderweg). Ik heb steeds hoge kosten bij Vodafone, ondanks "alles in 1 wereld XL" van € 8,50 per dag. Maandlasten lopen op tot meestal rond de € 180 aan voornamelijk data kosten.

    In het (KLM) vliegtuig (inflights magazine) stonden een paar mogelijke oplossingen: worldsim.com en skyroam. Is er iemand die met een van beiden ervaring heeft of een ander advies heeft?

    Groet,

    Jaap
     
  2. Ein_Kessel_Buntes

    Ein_Kessel_Buntes Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Air Baltic heeft ook een heel aardig product - zie https://airbalticcard.com.

    Verder zou ik voor zo'n lang verblijf gewoon een Canadees simkaartje nemen. Kijk op deze link voor meer informatie, en daar staat op deze link wat meer informatie over die Air Baltic kaart. Ik heb zelf in Canada Virgin gebruikt, ging zonder problemen (kaartje gekocht op eBay en toe laten sturen).

    Je ziet het misschien al, maar op de Prepaid SIM with data wiki staat voor vrijwel ieder land hoe je er aan een kaartje komen kunt.

    Meestal schakel ik mijn Nederlandse nummer door naar een bandje "Ik ben er niet, mail me of stuur me een WhatsApp - einde bericht", dat scheelt telefoontjes op rare tijden :) Je blijft trouwens op WhatsApp gewoon op je Nederlandse nummer bereikbaar, ook al zit er een kaartje met een ander nummer in je toestel.
     
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428

    Bij aankomst naar een telefoonboer gaan en een prepaid simcard daarzo kopen.

    Rogers, Bell, TELUS en Freedom Mobile zijn de 4 main telecom providers in canada. Rogers, Bell, Telus, Fido en Koodo: allemaal Canadese telecommunicatiebedrijven waarvan je SIM kaarten in elke winkel kunt kopen.
    Paar jaar terug ooit bij in de winkel (een Rogers) prepaid internet/beltegoed simcard gekocht en die online met creditcard opgewaardeerd kon worden. Het nummer heb ik een paar jaar behouden door het steeds binnen de benodigde periode op te waarderen.

    Op deze site: https://www.comparecellular.ca/plans-and-add-ons/
    kun je alvast wat plannen vergelijken.
     
  4. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Idd, met een lokale simkaart werken. Ze zijn daar wel iets duurder als in andere landen > ongeveer 40$ per maand.
    Als je ook af en toe in de vs komt, kan je ook daar een simkaart halen met gratis roaming in Canada.
     
  5. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    Dank voor de reacties. Prepaid kaarten in Canada vind ik toch vrij prijzig en hebben doorgaans heel beperkte wifi data. Ik reis door heel Canada heen en ook dat is een stuk duurder met prepaid kaarten (vond aanbiedingen die bv maar voor 1 regio gelden). Het gaat mij minder om telefoongebruik, veel meer om datagebruik zodat ik overal eenvoudig kan werken en ook onderweg van Google Maps gebruik kan maken. Ik heb er na aanraden van een buitenlandse collega toch voor Skyroam gekozen. (https://www.skyroam.com) Als er interesse is zal ik mijn ervaringen hier delen..
     
  6. ChrisBoom

    ChrisBoom Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Overstappen op KPN? Bij de grootste mobiele bundel zit 50GB USA/Canada+ onbeperkt bellen daar er in. Per maand aan of uit te zetten. KPN Compleet? Dan dubbele bundel.
     
    Krekel vindt dit leuk.
  7. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    Wow, dat is ook een goeie optie. Ik heb de Skyroam net besteld vanmorgen maar dat KPN abonnement ook bekeken en dat was inderdaad ook een goeie optie geweest.
     
  8. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Liep eerder in september tegen het zelfde probleem aan, voor werk toch wel aantal GB per week nodig en was zo'n 10 dagen in Canada. Heb toen de Worldsim gepakt, had hierover gelezen in de KLM shop. Nu zou ik hem niet bij KLM kopen want dan betaal je €22.50 voor de sim, die je gewoon gratis krijgt als je via worldsim.com bestelt. Je kan ook nog daar in de chat om verder kortingscode vragen.

    Moest even APN instellen maar werkte daarna prima in Canada. Voordeel was ook dat het op meerdere netwerken werkte, dus had je op een geen bereik, kon je gewoon op de volgende verder.

    Had ook naar lokale Sim's gekeken maar de kosten voor prepaid data zijn echt veel te hoog. Als je eerst naar de states gaat kun je daar vaak wel goedkope pre-paid kopen die dan weer wel in Canada werkt maar dan moet je dus wel eerst naar de VS.
     

Deel Deze Pagina