Tegoed op American Express Green Card

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Yous10, 6 jan 2017.

  1. Yous10

    Yous10 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Beste forumleden,

    Mijn naam is Yous en ben hier nieuw (ik volg de site al een tijdje). Ook heb ik sinds kort de American Express green card.

    Ik ga binnenkort naar LA, via DUS met een overstap in Zurich met Swiss Air. Ik vroeg me af hoe ik mijn card verder kan benutten dan alleen de tickets ermee betalen?

    Kan ik verder geld op mijn kaart overmaken zodat ik aan het einde van de maand de rekening niet hoef te betalen? En zo ook mijn limiet te verhogen? Ben namelijk van plan om in de US een exotische auto te boeken en daar vragen ze een paar duizend dollar voor (alleen de borg al, plus kosten van de huur).

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

    Gr.
    Yous
     
  2. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Hi Yous, welkom!

    Ik ben zelf niet heel erg bekend met de andere kaarten van Amex dan met de fb kaarten maar wat ik wel weet is dat je over het algemeen punten met een 1:1 ratio kunt overzetten naar airlines bijvoorbeeld sq met krisflyer is erg interessant.

    Qua limiet op een cc hangt er erg vanaf of je elke maand netjes betaald en hoeveel je uit geeft. Ik heb het een keer laten checken en er kon bij mij 30.000 euro op belast worden zonder enige moeite. Ik heb de platinum fb kaart met een gemiddelde uitgave van 5.000 euro per maand op die cc.

    Je kan amex even bellen en zeggen wat je van plan bent om te doen. Dan checken ze het met alle liefde voor je.
     
  3. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Je kan inderdaad geld overmaken naar je kaart. Je bestedingslimiet wordt dan verhoogd met dit bedrag. Als je dus van tevoren 3000 euro naar Amex overmaakt weet je zeker dat je minimaal dit bedrag kan besteden in de VS.
     
  4. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Dit klopt niet, de rato is 5:4.
     
  5. Yous10

    Yous10 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Bedankt voor de reacties.

    Ik had idd contact met AE gehad en die konden mij vertellen dat mijn limiet op 5000 euro staat. Dat komt omdat ik net van de week klant ben geworden. Over het geld van tevoren op de rekening zetten om zo in de plus te komen had de medewerker geen duidelijk antwoord. Ik kreeg het gevoel dat hij dat liever niet had.

    Ik zal dan wel een bedrag van 10.000 euro op mijn kaart zetten om zo de auto huur en de borg te kunnen dekken. Misschien dat ze dan snel mijn limiet zullen verhogen als ik mijn kaart vaak gebruik en ook netjes betaald.

    Ook kreeg ik te horen dat ik de 5000 reward punten die je bij een nieuwe kaart krijg pas vrij gemaakt wordt wanneer de kaart vaak wordt gebruikt.
     

Deel Deze Pagina