Te vroeg om Business te boeken naar India

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Perksflyer, 11 mrt 2023.

  1. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ik wil voor eind november Business Class tickets boeken naar India (Bangalore + Delhi, open jaw, volgorde kan omgedraaid worden) maar zie dat de prijzen echt heel hoog zijn. Ik begrijp niet waarom, want de G20 is voorbij dan en november is nu niet echt de meest drukke maand normaalgesproken. Is het misschien gewoon te vroeg om te boeken? Misschien nog 2 maandjes wachten?
     
  2. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    141
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb hier ook over zitten nadenken, misschien ver gezocht maar ik dacht aan het volgende:

    KLM heeft al meerdere malen aangegeven geen gebruik meer te willen maken van staatssteun dan wel hier al mee gestopt te zijn. Gezien de economische onzekerheden, de oorlog en problemen rondom Schiphol voelt het alsof ze Q1 en misschien Q2 alvast een grote slag willen slaan in hun omzet/winst doelen voor dit jaar. Dat zou kunnen betekenen dat het in Q3 en Q4 misschien aantrekkelijker is om te boeken als de prijzen dalen, het is een bekende truc van grote bedrijven om het onderste uit de kan te halen.

    Wat ook meespeelt zijn de brandstofprijzen, echter zijn deze al maanden achter elkaar gedaald. Kijk zelf ook bij de pomp, diesel is in 5,5 maand weer 60 cent goedkoper geworden per liter!

    Ik denk dat ook KLM alle bovenstaande onderwerpen gebruikt om de prijzen "kunstmatig" hoog te houden en zoveel mogelijk marge te pakken. Dit houden ze nooit jaren vol want bij deze prijzen zullen er steeds minder mensen vliegen.....of zou dat ook het doel zijn? Haha, dat is misschien wel weer stof voor een ander topic.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  3. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ik deel je gedachten en heb ook het idee dat de prijzen kunstmatig hoog worden gehouden. We houden de portemonnee nog maar even dicht dus. Duizend euro meer dan wat we in het hoogseizoen kunnen krijgen, it doesn't make sense. Maar ja, wat is er in deze wereld nog logisch inderdaad.
     

Deel Deze Pagina