Taxes promo awards Noord-Amerika

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Stormbreaker, 22 sep 2017.

  1. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Op dit moment heb ik bijna 12.000 award miles. Nu kan je nog tot 25 sept. awards miles kopen en dan krijg je het dubbele er gratis bij. Eigenlijk wilde ik 14.000 + 14.000 award miles voor 385 euro kopen. Dan ben ik over de 37.500 wat je minimaal nodig hebt voor een promo retour economy class Noord-Amerika. Maar nu is de vraag, want ik ben dan voor die ticket sowieso 385 euro kwijt, of er toeslagen berekend gaan worden en zo ja welke en hoeveel. Je boekt soms een retourtje Boston bijvoorbeeld al voor minder dan 500 euro dus de vraag is: heeft het zin?

    Ik wil met die ruim 39.000 miles die ik dan heb de komende tijd even kijken of er leuke promo's voorbij komen.
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Je kan een dummy boeking maken en dan voor jezelf de juiste conclusie trekken.

    Mijn tip: bewaar je miles en gebruik deze voor een andere gelegenheid, waarin ze waardevoller zijn.
     
  3. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    In je Flying Blue omgeving op de KL site kan je Award Tickets boeken, of net zo lang door gaan tot je bij het betaal scherm komt.
    Vaak staat het al in het eerste overzicht aangegeven wat de tax is. In mijn ervaring loont het zelden tot nooit om met miles te betalen tov het reguliere tarief.

    Kijk ik nu bv voor een award naar NYC (dichtbij en meeste vluchten) dan kost dat
    Heen 25K miles + 100 euro
    Terug 25k miles + 70 euro

    Als je de FB miles op zo'n 1 cent waarde zet, kost het ticket je dus 500 (50k miles) + 170 = 670 euro.
    Ter vergelijking, hetzelfde ticket kost je 530 euro.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  4. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou het niet doen. Voor rond de 400 euro vind je wel eens tickets naar Oostkust VS. Je bent dus duurder uit als je miles à 385 euro gaat kopen
     
  5. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Wat de andere posters al schreven. Als je flexibel bent vlieg je voor totaal 300EUR en nog wat tegenwoordig al naar de USA met Skyteam. Base fare is 10EUR plus de Carrier-imposed International Surcharge (YR) afhankelijk van je type vliegtuig en dan nog de taxes, fees and charges.
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2017
  6. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Een beetje mosterd naar de maaltijd, maar ik zou het in zo'n geval doen en dan iets meer bijkopen, totdat je op de 50.000 zit. Als je minder flexibel bent (dan maanden vooraf boeken), of je houdt ervan om last minute op reis te gaan, of hebt om andere redenen ineens behoefte aan een ticket voor de VS (of andere long haul) dan heb je mooi wat punten achter de hand en kan je vaak tot een dag vooraf nog boeken tegen het 25.000 punten tarief. Een ticket kost dan doorgaans meer dan 1000€ en dan loont het wel. Ook met enkeltjes is het afrekenen met punten lucratief.
     

Deel Deze Pagina