SYD-SIN SQ222 New Business Class configuration

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door DownUnderFlyer, 13 apr 2015.

  1. DownUnderFlyer

    DownUnderFlyer Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Am I in, or am I out:

    Vandaag vloog ik voor het eerst met de new 777-300ER Business Class configuration van Sydney naar Singapore toe.(en later door naar Shanghai).


    Eigenlijk was ik geboekt op latere vlucht om 18:00 uur(SQ242, 777-200) omdat SQ222 om 15:10uur (de dagelijkse 777-300ER) al vol zat.

    Op goed geluk en met mijn PPS Solitaire membership ben ik om 13:00 uur naar het vliegveld vertrokken. Omdat er 4 SQ vluchten per dag van Sydney naar Singapore vliegen is het mogelijk om de hele dag door in te checken.


    Toen ik aankwam ben ik naar de First Class check in gegaan, alle check in desks waren om 13:30 uur al leeg. De station manager vertelde me dat de hele vlucht om 15:10uur in Business & Economy al vol zat, er was alleen nog een First Class stoel waar ik voor ongeveer 700 EUR plaats kon nemen, daar heb ik vriendelijk voor bedankt, er zijn namelijk slechtere plaatsen om een paar uur door te brengen dan de Sydney SQ First Class lounge.


    Nadat ik dan ingechecked was voor de 18:00 uur vlucht vertrok ik naar de lounge toe, ze zouden me op de hoogte houden als er nog een Business Class no show was.


    Bij de lounge aangekomen, die fantastisch is en zeker de beste lounge op Sydney airport is, heb ik even genoten van een Sateetje.

    I’m in! Uiteindelijk, toen boarding voor de 777-300ER begon, kwam de lounge attendant me vertellen dat ze alsnog een stoel voor me gevonden hebben en ik kon meteen aan boord.


    De nieuwe Business Class

    Bij aankomst in het toestel viel meteen de warme donkere kleur me op die het toestel had. De nieuwe stoelen hebben een stuk meer privacy dan de huidige generatie business class stoelen. Wat me in positieve zin opviel was:

    - De warme kleuren

    - De vele opbergplekken die de stoel heeft. Er zijn plekken naast de stoel en ook naast het tv scherm zit nog een ruim opbergvak.

    - Het TV scherm is scherper en groter.

    - De stoel zit gewoon heerlijk.

    Het enige wat me tegenviel is de remote control voor de bediening van de TV. Deze is erg onduidelijk en werkte voor mij helemaal niet logisch. Het koste me meer tijd om een film of tv serie op te zetten dan dat het me in de ‘oude’ business class koste.



    De bediening van de knoppen voor de stoel, licht, service, etc was wel een stuk beter. Daarnaast waren de lichten en licht sterkte regeling een stuk beter zijn.



    At Your Service!

    De bediening was zoals altijd perfect. De leading stewardess vertelde me dat ik de enige Solitaire in Business Class was, dit betekend meestal dat er nog beter voor me gezord word.
    Na het opstijgen keek ik naar een documentaire over de opening van de nieuwe Shangri La in London (in the Shard, voor hotel fans zeker het kijken waard!)


    Na opstijgen werd er eerst een drankje uitgeserveerd. Ik koos voor non-alcholic omdat ik nog moest werken. Na een tijdje kwam de leading stewardess me vragen wat ik van het menu wilde eten (ze vragen PPS/Solitaire altijd discreet als eerste wat ze van het menu willen), ik koos voor de steak. Daarnaast vroeg ik de stewardess of ze een vegetarisch voorgerecht voor me konden bereiden (Ik lust geen vis en voorgerecht was iets met vis), ze zouden hun best doen.


    Toen de maaltijd service begon werd me een kaas, walnoot, peren salade hierbij werd een citrus dressing geserveerd. Na de salade werd de steak geserveerd, deze was heeerlijk! Deze werd geserveerd met groenten en aardappelen. Als toetje koos ik voor de Australische kazen en wat fruit. Als afsluiting kreeg ik nog een kopje Brasilia koffie.


    Twee uur voor landing werd de snack rondgebracht, ook hier werd me vooraf gevraagd wat ik wilde eten. Er was keuze tussen noodles en Wagyu beef Bagle.. ik koos voor de laatste en ook deze was perfect van smaak. Omdat ik toen klaar was met werken heb ik er een glas heerlijke champagne bij genomen. Er werd Champagne Taittinger Prelude Grand Crus geserveerd, die me ook heerlijk smaakte.


    Een stewardess die ik op een eerdere vlucht ontmoet heb kwam nog een praatje maken en we wisselden wat vlieg ervaringen met elkaar.

    Na de snack heb ik nog de film ‘The Gambler’ gekeken met Mark Wahlberg,, deze was so-so.


    Al met al weer een mooie SQ ervaring en ik ben erg tevreden met het vooruitzicht om vaker in deze nieuwe business class te vliegen!
     
    Brunoweilo, Mike, Valentijn en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573

Deel Deze Pagina