Suggesties voor een weekendje weg in juni.

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Flying doc, 25 mrt 2016.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    We zitten er allemaal wel eens mee in onze maag, het ultieme luxeprobleem; geen inspiratie voor de volgende trip. Op dit moment ben ik aan het kijken voor 2/3 tm 5 juni, Skyteam-vluchten, budget 150 euro voor EU vluchten, 350 voor non-eu vluchten. VS is geen optie vanwege visa. Wie heeft er nog een geweldig idee voor een weekendje weg? Trefwoorden; cultuur, food and drinks, unconventional, value for money, relax.
     
  2. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Belfast. Afgelopen jaar verrast door natuurschoon, leuke restaurants en pubs en vriendelijke mensen. 2 t/m 5 juni voor € 109,- vanaf Amsterdam met KLC.
     
    VinceVoyage vindt dit leuk.
  3. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Afgelopen december naar Bilbao geweest. Budget voor vlucht is even wat hoger, rond de 200 euro, maar daarvoor heb je wel een stad vol met cultuur, lekker eten en drinken en mooie pleinen om terras te pakken. Zelfs in december was het heerlijk op het terras.

    Vrienden van mij zijn laatst naar Malaga geweest, maar daar van weet ik niet de vluchten met skyteam :)
     
  4. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Kun je misschien eerste een complete lijst aanleveren waar je al geweest bent/niet heen wilt? :p

    Ik ga zelf eind april naar Krakau. Polen is sowieso goedkoop, je schijnt er uitstekend te kunnen terrassen en een bezoek aan Auschwitz stond hoog op ons to-see lijstje.
    Zagreb schiet me ook te binnen.
    Verder deed je omschrijving me inderdaad vooral aan Spanje denken. KL opent binnenkort toch ook Alicante en Valencia? Keuze genoeg dus :)
     
  5. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik zou naar Bari/Brindisi gaan, en een auto huren daar. het is daar niet echt toeristisch, super mooi.
    Budget is ietsje hoger rond €170-€180

    Of Marseille, vervolgens van daar uit met de auto naar Cassis, ook erg mooi.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2016
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dat is nu juist het probleem, veel van het laaghangende fruit hebben we al geplukt. Bilbao en Krakow hebben we vorig jaar al gehad. Malaga heb ik einde van het jaar nog een bruiloft staan. Belfast is een mooie optie @Krabnov , die moet ik zeker eens onderzoeken. Ik zit me nu te oriënteren op Tblisi (250€ en geweldig eten), Oran (320€ met schitterende ruines maar helaas wel een visum wat veel tijd kost), Kiev (190€ en dan naar Chernobyl) en Valencia (165€ en niet te versmaden voor een Calatrava liefhebber. Wie weet komt er nog iets moois voorbij in de komende dagen.
     
  7. VinceVoyage

    VinceVoyage Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben afgelopen weekend in Kiev geweest en kan dat in ieder geval aanraden. Echt een mooie stad, veel oude gebouwen, zo goed als geen toeristen, het voelde overal veilig, en natuurlijk ook interessant om dingen te zien van de protesten in 2014. Daarnaast is het is HEEL goedkoop (als in, halve liter bier is 55 eurocent), dus het iets duurdere ticket heb je zo weer terugverdiend.

    Boekarest met TAROM kan trouwens ook, daar ga ik in mei heen voor een weekend. En Madrid is misschien nog een idee?
     
  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dat klinkt heel interessant! Boekarest vlieg ik vanmiddag al heen en Madrid is vorig jaar ook al gepasseerd. Hoeveel dagen zou je Kiev aanraden?
     
  9. VinceVoyage

    VinceVoyage Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Wij waren er 2 a 3 dagen en we hebben nog niet alles gezien. Al hebben we 1 dag gevuld met afspraken met journalisten en deelnemers aan de protesten van 2014.
    Ga in ieder geval naar:
    -het Holenklooster. Enorm en prachtig complex (UNESCO erfgoed), je kunt hier ook grotten bezoeken waar gemummificeerde monikken liggen. Ik vond het vooral erg bijzonder dat er geen toeristen waren, alleen biddende locals. Een aparte ervaring omdat ik het gevoel had dat het vol had moeten zijn met toeristen. Halve dag.
    -het huis van voormalig president Janoekovitsj. Dit ligt iets buiten de stad, maar je kunt er komen met minibusjes. Het is een enorm complex inclusief dierentuin en piratenschip. Om een idee te krijgen van de corruptie in Oekraine... Tip: huur fietsen om op het complex rond te kijken. Halve dag incl rit.
    -het standbeeld van 'Moeder Oekraine' met daaronder het WOII museum. In dat museum is ook een deel over de huidige oorlog in het oosten, indrukwekkend. Dicht bij het Holenklooster, dus dat combineerden we.
    -het Majdan plein, waar de Euromajdan protesten plaatsvonden.

    We zijn niet naar Tsjernobyl geweest, maar dat had ik nog wel graag willen doen. Ik gok dat je daar ook zo een hele dag aan kwijt bent. Ik zou dus in ieder geval 3 dagen gaan, maar ongetwijfeld is er nog veel meer te zien en te doen. Binnen de stad kun je in ieder geval makkelijk reizen met de metro, die kost 13 eurocent per ritje..
     
  10. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    sla het tjernobyl museum in kiev wel over. man man mannn..
     
  11. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ben eigenlijk hierover wel benieuwd naar de achtergrond... Iran :)?

    Boekarest vorig jaar 2x 1 nacht geweest. Moet bekennen niet echt actief de stad in te zijn geweest, maar gebaseerd op de ritjes van het vliegveld naar het centrum en terug was ik niet echt impressed.
     
  12. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik was er al 3 keer langsgelopen voordat ik het kon vinden haha. Maar Kiev is inderdaad een aanrader. Lviv zou ik ook graag een keer heen willen maar is moeilijker te bereiken.
     
    high_class vindt dit leuk.
  13. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Iraanse is een van de redenen helaas ja. Ik moet dan vrij nemen op voor een interview te doen, no way José. Momenteel zit ik in Boekarest en ben er goed over te spreken. De transitie is duidelijk gaande. De sfeer zit tussen Italië en Rusland in en het is verrassend relaxed. Een weekendje zeker waard!
     
    TheoS vindt dit leuk.
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Montpellier, 152 eu. Bezoekje aan Sete of Beziers. Als je vis en wijn liefhebber bent :)
     
  15. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    klopt hadden wij ook!!
     
  16. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Hoezo is de VS geen optie vanwege visa? Ben je geen Nederlander of heb je een strafblad? Je kan anders toch ESTA aanvragen?
     
  17. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    [EDIT] Ik zie het al, Iran, had te snel gelezen. Ja, dan wordt het lastig. Zelfs als je als Nederlander daar geweest ben mag je geen ESTA meer aanvragen. Ik ben naast Nederlands volgens de gemeente Marokkaans maar voor Marokko weer niet. BRP zegt bij mij 1 nationaliteit dus ik ga het voor mij niet moeilijker maken op een eventuele toekomstige ESTA dan het is. Deze zomer geen VS voor mij, wel Zuid-Afrika.
     
  18. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    als je je esta onder de nederlandse nationaliteit blijft aanvragen is er geen probleem
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  19. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Je maakt me nieuwsgierig hoe je volgens de Nederlandse gemeente Marrokaan kunt zijn en volgens Marokko niet.
     

Deel Deze Pagina