Stopover Paid By Carrier (STPB)

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 6 feb 2016.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Flying doc, jongesander, DirkOnTour en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Super useful dit! Enige wat ik me nog afvraag is hoe je dit moet regelen mocht je een eligible ticket hebben. Kan je de airlines gewoon bellen en om een hotel vragen, of moet je dit op een bepaalde speciale manier aanvragen?
     
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    van wat ik heb gelezen is het in ieder geval bellen en vervolgens hopen. nergens staat het helemaal duidelijk hahah

    wat zijn je ervaringen?

    Misschien kan @Lionell hier onderzoek naar doen en een mooi artikel schrijven voor de frontpage
     
    Flying doc en Lionell vinden dit leuk.
  4. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb hier nog nooit gebruik van gemaakt, maar volgens mij geldt wel dat er dan niet een eerdere vlucht in de dienstregeling mag staan. Maatschappijen zullen ook hier verschillend mee om gaan, denk ik...
    Dus stel je hebt 10 uur lay-over, maar volgens dienstregeling gaat er ook na 2 uur al een vlucht, dat het dan niet geldt?? Je kan soms een goedkope vlucht boeken waarbij je 10 uur lay-over hebt, terwijl als je de 2 uur lay-over zou kiezen meer zou moeten betalen.

    Ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft...
     
    rezag en high_class vinden dit leuk.
  5. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ja ik was hier zelf naar opzoek omdat ik in mei een layover heb van 19 uur met delta.
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Saudia zou hier gelijk bankroet op gaan:p
     
    high_class vindt dit leuk.
  7. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Misschien klein beetje off topic, maar Emirates geeft mealvouchers voor layovers langer dan 3 uur. Te verkrijgen bij de information desks van Emirates.

    Kwam erachter omdat iemand ons destijds op de eerste vlucht tipte dat je voor lange layovers een gratis hotel kreeg. Helaas was onze 6,5 uur net te kort :(
     
    TheoS en high_class vinden dit leuk.
  8. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Heeft iemand ervaringen met China Southern?

    Er zijn goede business class tarieven met China Southern waarbij je Code Shared vliegt op KLM. Er staat in de voorwaarden dat ook deze vluchten in aanmerking komen bij een layover van 8 uur of meer. Zoals ik het lees kan dit ook op ieder vliegveld waar je een layover hebt. Klinkt best goed moet ik zeggen... zeker als je hem bv in Peking kan laten vallen en het hotel in de stad is.
     
  9. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Inderdaad, niet in Beijing.
     
    Geel vindt dit leuk.
  10. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Ja dat dacht ik ook maar ik las de regels nu weer anders. Probleem is dat de Chinese airliners slechte websites hebben...

    Op zich niet gek je kan op de heenweg over CDG routen en dan de nieuwe inrichting van de 777 van AF vliegen, die gaat volgens mij vaak over Guangzhou, tenminste in de booking systemen kom ik die optie vaak tegen. Ben nog nooit echt in Guangzhou geweest.

    Ben jij Virtuoso agent? Of gebruiker?
     
  11. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28

    De meerderheid van de websites in China zijn een drama, zwaar verouderd en tergend traag als je ze van buiten China bezoekt.
     
  12. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    @WorldTraveller13

    Je hebt gelijk ik had dat rare menu niet gezien want dat was niet goed geladen/weergegeven, vandaag wel... Guangzhou is wel een moderne stad hoor dus kan leuk bonus stedentripje zijn. Ik heb alleen economy gevlogen met China Southern en dat is in orde vind ik. De business stoelen zagen er niet de moeite waard uit en over first slechte verhalen gehoord.
     

Deel Deze Pagina