Stoelreservering bij Lufthansa/UnitedAirlines

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door mtown, 25 mrt 2018.

  1. mtown

    mtown Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Voor mijn gezin heb ik afgelopen week tickets geboekt voor de reis Brussel - Frankfurt - Boston, deze zijn via Gate1 gekocht. Als afhandelende maatschappij stond Lufthansa vermeldt. 1 minuut na de boeking kreeg ik een email van Gate1 dat de afhandelende maatschappij niet Lufthansa was, maar UnitedAirlines en dat de vluchtnummers daarom gewijzigd zijn. Vlucht is voor de rest precies hetzelfde.
    Deze tickets zijn al confirmed en de ticketnummers zijn al binnen. Dus dat is goed gegaan.

    Nu wil ik graag stoelen reserveren (en daar ook extra voor betalen, dat is geen probleem).
    • Als ik met mijn Lufthansa reserveringsnummer op de Lufthansa website inlog staat er: "Conditions of your ticket do not allow for seat reservations on LH.com."
    • Als ik met mijn UnitedAirlines reserveringsnummer op de united.com website inlog staat er: "Come back within 23 hours of departure to check in and select a seat through Lufthansa."
    • Als ik Gate1 mail, krijg ik snel antwoord dat het reserveren van stoelen geblokt is en ik het maar bij de checkin moet proberen 23u van tevoren.
    Het probleem is dat ik met minderjarige dochters vlieg die best wel zenuwachtig voor de vlucht zijn en ik ze daarom graag naast me wil hebben.

    Wie weet wat hier aan de hand is en of het überhaupt mogelijk om via deze codeshare constructie stoelen te reserveren?

    Alvast dank :)
     
  2. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Wellicht via de social media kanalen of telefoon proberen? En dat is het nadeel van via dit soort sites boeken. Pas geleden via BudgetAir geboekt, scheelde €70, en kon gelukkig gewoon alles via Korean Air site regelen, inclusief gratis stoelreservering :)

    Iemand die weet wat erachter zit of je boeking wel/niet kan openen via de airline zelf wanneer geboekt via andere site?
     
  3. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Het is een vervelende bijkomstigheid van de combinatie Canadian, Lufthansa, Swiss en United. Zeker als de heen en terugreis door een partner wordt uitgevoerd.
    En als je dan ook nog eens via een 3e partij je ticket geboekt hebt....
    Zelf heb ik het tot nu toe prima op weten te lossen door customer service te bellen.
    In jouw situatie zou ik ;
    Zorgen voor een MileagePlus account voor de reizenden.
    En bellen met de USA CS 1-800-864-8331
    Daar gaat mijn voorkeur naar uit maar met de NL kan natuurlijk ook 020-346-93-81.
    Hoe is het met je terugreis ?
    Ook met United of die juist met Lufthansa ?
    Heb je namelijk hetzelfde probleem.
    Bellen Phone: +1 800 - 645 38 80

    Kost je een uurtje;
    Succes
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina