Statusvoordelen en punten sparen met verschillende programma's?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door budjepaul, 24 mei 2020.

  1. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Heb al geprobeerd om het antwoord online te vinden, maar dat is tot nu toe niet gelukt. Hopelijk weet hier iemand het zo?

    Ik heb Gold status bij Aegean (Star Alliance) en wil een ticket naar Boston boeken bij TAP (ook Star Alliance, heb daar geen status). De boekingsklasse van dit ticket levert geen miles op bij Aegean, maar ik wil natuurlijk wel graag mijn statusvoordelen (lounge + priority) gebruiken.

    Moet ik daarvoor mijn Aegean ID vermelden in de boeking, of kan ik voor het sparen van miles mijn Miles & More-nummer van LH invoeren en gewoon mijn Aegean Gold-kaart laten zien bij de lounge en security/gate?
     
  2. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    In principe kun je gewoon je M&M-nummer invoeren en je TAP status ter plekke laten zien, maar af en toe doet grondpersoneel moeilijk. In dat geval gewoon even Aegean toevoegen en direct daarna weer wisselen naar M&M (in lounge/bij gate/online).
     
    MVA20, Bijzonderetickets en budjepaul vinden dit leuk.
  3. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Top, dank voor je heldere toelichting!
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Twee issues: voor sommige voordelen (soms lounge, maar vooral priority vermelding e.d.) moet je nummer met status in de boeking staan. Het verschilt per airline, maar nadat je eenmaal de eerste vlucht gevlogen hebt kan je je FFP nummer niet meer wijzigen.

    Ik weet niet of het bij *A ook zo werkt, maar bij KLM voerde ik een aantal jaar geleden mijn AZ nummer met status in. Zo stond SkyPriority en dergelijke ook op de boardingpass en kon ik met scannen automatisch de lounge in. Het tarief verdiende ook geen punten bij AZ. Maar daarom kon ik na de vlucht wel een retroclaim doen bij Flying Blue. Er waren immers geen punten 'overgemaakt' naar Alitalia voor de boeking omdat daar het spaarpercentage 0% was.
     
    MVA20 en budjepaul vinden dit leuk.
  5. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Goeie, dat is natuurlijk ook nog een manier. Thanks voor het meedenken!
     
  6. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Een vraag voor de star alliance kenners: ik vlieg binnenkort met SQ naar Azië. Heen EC comfort terug EC. Op basis van de koppeling met Shangri-la (uitstel gekregen van SQ voor mijn 3 vluchten voor Gold) krijg ik de krisflyer gold status status voor 1 jaar. Ik ga binnenkort nog een keer naar Azie. Wat is wijsheid: de punten/miles bij SQ boeken of mijn Aegean nummer gebruiken om te kijken of ik daar dit jaar silver en/of gold kan halen?
     

Deel Deze Pagina