Status planning voor 2018!

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Miya, 4 sep 2017.

  1. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Hoi allen,

    2017 gaat snel en heb me gewenste status gehaald dit jaar. Ook zie ik op het forum mensen al hun laatste segment runs boeken om het jaar mooi of te sluiten.

    Nu begin ik naar 2018 te kijken en vroeg me af wat jullie plannen zijn en hoe deze te bereiken?

    Zelf dit jaar op segmenten gevlogen vooral omdat ik veel voor werk binnen Europa vlieg. Hoop volgende jaar op miles te qualificeren door misschien wat minder te vliegen meer in meer styl. Kijk voor nu dan ook naar mooie fares voor wat langere vluchten in 2018.
     
    Grouchy en Lionell vinden dit leuk.
  2. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Yes! Helemaal mee eens, een goed begin is het halve werk. ;)
    Dit jaar gaan de Plat halen bij FB op basis van segmenten. En weet inmiddels heel goed hoe ik voor 450 euro bijvoorbeeld 11 segmenten krijg (iedere gek z'n gebrek :D ).

    Volgend jaar wil ik inzetten op Plat bij FB op basis van miles. Heeft iemand advies hoe je hier het beste op kunt zoeken in ITA? Wat slimme bestemmingen zijn, misschien toch met 1 overstap.
     
    Grouchy en Lionell vinden dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Tegen eind november heb ik m'n BA Gold status binnen en kan ik er tegen voor 2018. Volgend jaar daar weer voor kwalificeren. M'n AA Platinum status vervalt in februari of maart. Voor de rest geen airline status meer.

    Qua hotels zal het weer IHG Platinum Ambassador worden en Hilton Diamond. Alhoewel ik vermoedelijk niet aan m'n 30 stays zal komen dit jaar, moet er nog 17 hebben. Misschien volgend jaar nog een poging ondernemen.
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  4. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik vermoed net zoals vorig jaar, in november gaan we eens plannen. Dit jaar wel veel op segmenten behaald, 3 x IBZ (8 vluchten per keer), MIA (6 vluchten), 2 x LAS (1 x 6 & 1 x 5 vluchten), ACE ( 5 vluchten), BHX ( 2 vluchten), VIE ( 2 vluchten), RSW ( 6 vluchten), CUR ( 2 vluchten), TRN ( 4 vluchten).

    @Urbanjazz, 450 euro a 11 segmenten, je kan 300 euro voor 8 segmenten doen, dan ben je goedkoper uit ;)

    Verder moet IHG Platinum Ambassador en Hilton Gold, mogelijk diamond er wel in zitten.
     
    Lionell, FlyingFonz, Grouchy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Oneworld status zit voor komende 2 jaar wel goed. Volgend jaar de Aegean route bewandelen voor *Gold. Hotelwise ga ik Hilton platinum en zal hier en daar een IHG promo meepakken
     
    Lionell en Grouchy vinden dit leuk.
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Momenteel nog ST E+ en OW Emerald (tot 03/2018). Ik moet zeggen dat FB Plat het mij de afgelopen 2 jaar niet waard was. De upgrades die ik had gekregen waren miniem en voor de bonuspunten hoef je het ook niet doen. 30 vluchten per jaar haal ik met gemak, dus dat zal de insteek zijn de komende jaren.

    Accor Plat ben ik eind dit jaar af, wellicht match ik mijn HH Diamond met een ander hotelprogramma (IHG, o.i.d.) zodra deze verloopt in 2019.
     
    Lionell en Grouchy vinden dit leuk.
  7. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Gewenste status voor 2018 al bereikt op 1 Januari 2017 :). In theorie ben ik op 1 Januari 2018 al gekwalificeerd voor Delta Diamond Medallion tot 2020.
    Probeer dit jaar te eindigen onder de 250k MQM's.
    Dan nog wat status waar ik weinig/niks om geef maar toch heb: Hertz PC, HH Gold en wat mid tiers voor andere hotel programma's.

    Streven voor 2018 is om weer wat mooie goedkope trips maar wel voorin te vliegen. De rest komt toch wel. Zodoende is de eerste mooie Delta One AMS-ATL-LAS-ATL-AMS trip (Deze: https://insideflyer.nl/forums/threads/ams-las-€1498-klm-delta-af-routing-mogelijk.2289/ ) in 2018 al geboekt.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    FB Platinum voor 2018 al gehaald, gaan circa 30k level miles naar 2018. Dus Platinum voor 2019 is de grootste uitdaging, hopelijk middels aantal BC vluchten tegen leuke prijzen. Suggesties welkom...

    HH Gold momenteel, Diamond ga ik niet halen lijkt het. Zijn wel erg veel overnachtingen op jaarbasis als ik het goed zie.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  9. Bubble

    Bubble Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    FB Plat for life & SPG Plat for life. Weinig challenge... SPG stat wel spannend vanwege Marriot/SPG merger... niet gerust op continuation of SPG status - wellicht overstap/status match naar Hyatt??
     
    Lionell vindt dit leuk.
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik hoop dat United volgend jaar ook hun premier status challenge nog doet. Dan wil ik een poging ondernemen om met m'n BA Gold een challenge aan te vragen. Eerst dacht ik eraan om het dit jaar nog te doen, maar dat wordt een beetje moeilijk om dat nog ergens in te passen.
     
    Goffe de Boer en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Wat is de Aegean route?
     

Deel Deze Pagina