Stakingen Finnair

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door AnthonySneek, 16 sep 2015.

  1. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    zojuist vernomen dat Finnair stakingen verricht op 17-18-19 september, zowel grond als cabine personeel.

    Het toeval wil dat wij, 18 september van LHR naar HEL vliegen met BA en dan 2 uren later van HEL naar CPH met Finnair waar wij nog een weekend verblijven.

    Volgens berichten worden er ook gedurende dag geen vliegtuigen getankt.

    Mijn vragen hierover zijn, omdat de eerste keer is dat ik in z'n situatie kom te zitten.

    zijn maatschappijen voorzichtig met het uitvoeren van vluchten naar een land dat staakt? (Ofwel; wordt de vlucht LHR - HEL wel gevlogen?)

    Wat zijn mijn rechten bij stakingen als mijn vlucht gecanceld gaat worden? (We vliegen alles business, dus zomaar overboeken naar andere maatschappij zal niet gemakkelijk zijn, of zit ik hier verkeers mee, gezien de beperkte ruimte in deze cabines en er een groot gedeelte economy ook overgeboekt zal moeten worden?

    Wat mag ik claimen als ik een nacht in HEL moet doorbrengen, gezien ik ook hotelkosten gemaakt heb in Kopenhagen.

    Een hele reeds vragen en ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden. Misschien denk im vooraf te veel na over gevolgen van deze staking en valt het mee.
     
  2. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist bericht gehad van British Airways, vlucht van LHR - HEL is gecancelled.

    Op dit moment zitten wij op PHX. Wij vliegen 08:55 lokale tijd richting JFK, is het verstandig daar al naar de desk te gaan en vragen naar de oplossing?


    Of is het beter om alles gewoon over ons heen te laten komen en pas op LHR naar de desk gaan?
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Moet je in HEL zijn? Anders zou ik (z.s.m.) vragen of ze je om kunnen boeken naar LHR-CPH. Ben daarin proactief, i.e. bekijk van te voren welke vluchten er zijn en vraag of ze je hierop kunnen zetten.
     
  4. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    We hebben ons inderdaad laten omboeken.

    We vliegen nu vanaf LCY naar Kopenhagen met een tussenstop in jawel; Amsterdam.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina