Specifieke sealbag voor vloeirbare stoffen als handbaggage

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Denzi, 3 jan 2016.

  1. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hoi allemaal,

    Dinsdag ga ik weer voor het eerst weg naar LCY (en donderdag terug vanaf LHR).

    Maar nu vroeg ik mij dus af of er ergens een lijst beschikbaar is, of mogelijk handig om samen te stellen op welke vliegvelden je vloeibare stoffen in een specifieke sealbag moet doen?

    Vanuit de laatste tijd weet ik dat ze op de volgende vrij streng zijn:
    EIN & MAN

    En in bv: AMS, MAD, AUH en IST er eigenlijk helemaal niet letten in wat voor sealbag je dat hebt. Voor korte reizen probeer ik namelijk nog weleens e.e.a. mee te nemen, maar ook bv sommige parfums die ik heb zitten in zeer onhandige flesjes om in zo'n sealbag te doen en mijn haarwax is ook altijd een uitdaging om te laten passen in MAN bijvoorbeeld.

    Groetjes,
    Deniz
     
  2. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nog nooit mijn producten in een sealbag heb moeten doen en dat zijn vluchten over de hele wereld.
    En dan neem ik wss nog meer vloeistoffen mee dan mannen, maar zelfs in de VS (LAS, BOS, JFK en IAD) heb ik nooit iets in zo een zakje hoeven doen. Neemt niet weg dat andere airports er wel strikt op letten...

    @Denzi is zo een set reisflesjes niks voor je? Te koop bij HEMA, Kruidvat, Etos, Action etc
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    TLV is best streng en MNL ook. Verder valt het reuze mee. Meestal is alles te koop buiten europa, ook regeltjes... Met name CAI is notoir voor de screening.
     
    RSC09 vindt dit leuk.
  4. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    LHR is inderdaad heel erg streng op het gebied van vloeistoffen. Toen ik vorig jaar terugvloog vanuit NYC naar AMS via LHR kocht mijn moeder een nieuw flesje parfum op JFK. Dit werd volledig geseald aldaar. Vervolgens tijdens de layover op LHR vertrouwde de security het niet en haalde het flesje uit de verpakking en werd het getest. Ook op de heenreis werd mijn parfum niet vertrouwd en mocht ik uitleggen wat het was.
     
  5. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Op TXL vorige maand probeerde ik ook wat in mijn handbagage mee te nemen. Ik moest mijn tas openmaken en de mevrouw van de beveiliging wou zien wat het was maar ik mocht het wel gewoon meenemen.
     
  6. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Nu ben ik wel benieuwd hoe streng ze gaan zijn morgen op heathrow?

    Ik heb zo een beetje het idee dat ze tot op heden vooral op de kleiner vliegvelden erg streng zijn.
     
  7. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Vorige maand moest ik ook op London Heathrow mijn vloeistoffen in een sealbag stoppen. Gelukkig kun je deze daar pakken. Voor de rest nog nooit problemen gehad zonder een sealbag.
     
  8. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Yep, moest ook 1 van hun sealbags pakken.

    Alles past met moeite en kom hem niet helemaal dichtdoen. Maar dat maakte (gelukkig) verder niet uit!
     

Deel Deze Pagina