Snelle beginnersvraag

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door TallOne81, 10 jan 2015.

  1. TallOne81

    TallOne81 Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Stel je vliegt binnen je gekozen alliance met maatschappij A en je wilt de miles bijgeschreven hebben bij de air miles program van maatschappij B. Je ticket class code is laten we zeggen S. Bij A geven ze 100% en bij B geven ze 50%. Hoeveel procent krijg je dan? De 100% omdat je met A vliegt of de 50% omdat je het bij B spaart?

    Is waarschijnlijk zo terug te vinden maar ik kan het zo snel niet vinden.
     
  2. Tuvalu

    Tuvalu Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Als je bij B laat bijschrijven zou je 50% krijgen.

    Maar heb je gekeken of B die 50% in class S (uit jouw voorbeeld) voor eigen vluchten in class S geeft of voor vluchten met maatschappij A in class S?
     
  3. TallOne81

    TallOne81 Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Thanks Tuvalu,

    In mijn voorbeeld gaat het om een vlucht die je boekt bij A en vliegt met kisten van A.
    Je vraag gaat over geboekt bij A maar wordt uitgevoerd door B/C/D als ik het goed begrijp?
     
  4. Tuvalu

    Tuvalu Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Nee, het gaat over vluchten met maatschappij A, die bij het FFP van B worden bijgeschreven. Om dus te weten te komen hoeveel Miles die vlucht op A in een bepaalde class bij het FFP van B oplevert, moet je bij B kijken wat hun percentageverdeling bij vluchten met A is.

    Kun je je vluchten wellicht ook concreet noemen (maatschappij etc.) dat maakt het wat makkelijker.
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    als je bij B laat bijschrijven dan verdien je bij B.
    Je moet even kijken of A en B wel een partnership hebben om bij elkaar te sparen (binnen een alliance zal dat niet zo'n punt zijn) en welke percentages gelden voor welke bookingscodes. Dat kun je vinden op de site van de FFP van airline B.

    En wat @Tuvalu zegt, als je specifiekere reacties wilt, kun je beter ook wat specifiekere info geven :)
     

Deel Deze Pagina