Slechte ervaring met American Express (Geschil aankoop)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Lifeasemiel, 25 jan 2023.

  1. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Beste Allemaal,

    Lang heb ik getwijfeld of ik het wel zou delen met jullie, maar nu we ruim 8 werkdagen verder zijn en Amex zelfs niet heeft gereageerd op mijn aangetekende brief, wil ik graag deze slechte ervaring met jullie delen.

    Wat is er gebeurd:
    Vorig jaar zomer heb ik 2 vliegtickets gekocht van Boekarest>Warschau(transfer)>Amsterdam bij Supersaver.nl met LOT als airline voor nabij de 200 euro.

    LOT had de terugvlucht van Polen naar Amsterdam geannuleerd en ik kon dus mijn reis annuleren omdat de nieuwe vlucht 24 uur later was dan de huidige.

    Gebeld met LOT en deze gaven aan dat Supersaver.nl de terugbetaling moesten regelen, Supersaver.nl gebeld en na 150 mensen voor mij een slecht Engels sprekende medewerker gesproken die vertelde dat er een airline lock op zat en dat LOT het moest regelen.

    Dit ongeveer 5x geprobeerd om via beide partijen mijn geld terug te krijgen, inclusief escalatie mails richting meerdere CEO's en hoge directieleden van etraveli group(voornaam.achternaam@etraveli werkt gewoon) en nog steeds na 3 weken geen terugbetaling, wel 3 reacties dat het geëscaleerd was naar het management escalatie team.

    Helaas schijnt dit normaal te zijn en staat het internet hier vol van met Supersaver.nl, als ik dit eerder geweten had had ik never hier tickets gekocht.

    Uiteindelijk de ledenservice van Amex gebeld en het verhaal voorgelegd aan de medewerkster, deze heeft vervolgens een geschil aangemaakt en ik moest documentatie opsturen naar het DGTNL adress.

    Uiteindelijk alle mails + screenshots van het bellen en de wachttijden etc verzonden + overige info waaruit bleek dat ik echt alles heb gedaan en de reviews niet al te best waren over supersaver.

    Normaal gesproken duurt het ongeveer 10 weken voordat het is opgelost of er terugkoppeling is van het bedrijf, echter kwam deze in mijn geval niet en na 2x bellen na de 10 weken kwam het verlossende mailtje dat ook Amex geen contact kreeg en de claim aan mij is toegewezen.

    Echter ontvang ik na 2 maanden een pagina of 10 aan brieven thuis van Amex, Het bedrijf had gereageerd op de claim en Amex heeft hun gelijk gegeven. Uiteraard ik de documentatie doorlezen en de redenatie.

    Had het bedrijf een factuur+bevestiging gezonden die ik met Paypal had betaald, namelijk het uitgebreide service pakket dat ik had aangekocht voor 60 euro in de hoop dat ze sneller zouden uitbetalen of support zouden leveren. Het bewijs klopte dus voor geen meter want het bedrag klopte niet en hebben hun geen service verleend.

    Uiteindelijk de ledenservice gebeld en deze gaf aan dat ik als ik het er niet mee eens was moest mailen naar DGTNL met mijn claimnummer in het onderwerp en aangeven dat ik het er niet mee eens was en de case zou dan heropend worden, gemaild incl redenen en verkeerde bedrag en ik heb een ontvangstbevestiging gehad van de mail.

    Na 2 weken belde ik met de ledenservice of ik nog wat zou horen over mijn geschil en deze gaven aan dat de verwerking tijd ongeveer 10 werkdagen is en dat ik reactie zou krijgen of een melding zou krijgen dat het weer is heropend.

    Na 10 werkdagen (20 werkdagen na de mail) nogmaals gebeld op de donderdag en de medewerkster van de ledenservice vond het ook raar dat ik niks had gehoord en zou na het weekend terugbellen.

    Dat terugbellen is er nooit van gekomen dus heb ik zelf weer contact opgenomen, dit keer krijg ik een zeer chagrijnige medewerkster van de ledenservice aan de lijn en die gaf aan dat ik de mail nog maar een keer moest sturen, en dat het geschil aan hun kant dicht stond.

    Ik heb aangegeven dat ik verwacht dat de ledenservice mij gaat helpen, ze konden namelijk wel de mail vinden die ik had verzonden, maar nee, deze medewerkster gaf aan dat het echt niet kon en ik het maar overnieuw moest sturen waarop ik begon te lachen, en voorgesteld heb dat ik dan maar weer een copy/past email zou sturen en dat het geschil dan maar magisch open ging.

    Uiteindelijk nog een keer gebeld 10 minuten na het gesprek en toen een zeer begrip volle medewerkster gesproken die de case zou escaleren en zelf contact zou zoeken met de afdeling en binnen 24 uur zou er reactie komen dat in ieder geval de case geopend zou worden.

    Helaas niks vernomen meer die week uiteindelijk maar een klacht per aangetekende brief verzonden richting de ledenservice zoals op de website staat. en plots enkele dagen na mijn klacht was de case heropend bij de geschillen afdeling.

    Inmiddels ben ik bijna 9 werkdagen verder en heb ik nog niet eens de bevestiging gehad van mijn klacht, na bellen gisteren met de ledenservice gaf de medewerker aan dat het vermoedelijk nog in behandeling is bij de afdeling klachten.

    De medewerkster van de ledenservice gaf nog wel mee dat ik wellicht als ik het geschil weer verlies ik misschien kon claimen op een van de reisverzekeringen omdat het om een gemiste vlucht ging en ik nieuwe tickets heb moeten boeken.

    Ben ruim 5 jaar kaarthouder en heb de service zo slecht nog niet meegemaakt. hebben meerdere mensen soortgelijke situaties meegemaakt of tips wellicht?
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  2. emvi

    emvi Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik voel zeer met je mee en ik hoop dat de vrienden van AMEX die hier kritiekloos blijven promoten, in aktie komen en je helpen.

    Ikzelf heb een, in vergelijking, onbelangrijk probleem, dat ondanks een officiële klachten brief (al weken onbeantwoord) nog niet is opgelost.
    Klantenservice is op dit moment niet goed, ondanks aardige, begrijpende agents, die echter geen tastbare resultaten tonen. Geirriteerde service agents doen hetvergste vrezen over de sfeer bij het bedrijf.

    In mijn vele jaren lidmaatschap heb ik nog nooit zo'n puinhoop bij AMEX meegemaakt als op dit moment.
     
    Lifeasemiel vindt dit leuk.
  3. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Ik zit met een soortgelijk geval. Het gaat "maar" om 170 euro, maar dit sleept al sinds augustus. Via Hotels.com boekte ik 2 overnachtingen in Bogota.
    Bij aankomst bleek het hotel de boekings bevestiging nooit te hebben ontvangen van Hotels.com. Maar ook de betaling is nooit ontvangen door het Hotel. Dit is dus oplichting door Hotels.com.
    Heb dus zelf ter plaatse opnieuw een kamer moeten reserveren en betalen uiteraard.
    Ik heb de zaak direct geescaleerd via AMEX. Eerst was men zeer begripvol en meewerkend maar er kwam geen resultaat. AMEX vroeg mij toen om met meer concrete onderbouwing te komen. Die heb ik aangeleverd, en daarmee de zaak opnieuw heropend bij AMEX die mij toen vrij snel schriftelijk lieten weten dat ze "niets meer voor mij konden doen".
    Dus, daar sta je dan met lege handen. AMEX verwees me door naar hun reisverzekering, of eventueel mijn prive reisverzekering!!
    Die suggestie lijkt ook kansloos, want die verzekeringen betalen alleen uit bij de welbekende gevallen als ernstige ziekte, overlijden en dat soort drama's.

    NB: we praten hier wel over een Platinum (FB) kaart met een jaarbijdrage van 660 euro! Wat een flut service. Ik ga de kaart zeer binnenkort downgraden. Beetje klaar mee.
    En let vooral goed op met Hotels.com: niet te vertrouwen!
     
  4. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    457
    Trofeepunten:
    63
    Super naar wanneer dit soort grote bedrijven je maar van het kastje naar de muur blijven sturen. Mijn advies voor jou, print je e-mail conversaties uit met een begeleidende brief en stuur die per post naar Amex;

    American Express Services S.A
    t.a.v. de Ledenservice
    Hoogoorddreef 15
    1101 BA Amsterdam
     
    Wogie en michiel1 vinden dit leuk.
  5. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Dank.
    Wellicht is dit nog een laatste poging waard om de zaak nieuw leven in te blazen.
    Uiteraard was mijn verhaal een zeer korte versie.
    Maar de rode draad is inderdaad "Van het kastje naar de muur", dat is wel zeker!.
     
  6. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Genoeg reden voor mij ook om op te gaan zeggen eind dit jaar… als ik jouw case ook lees heb ik weinig hoop meer dat het goed komt.
     
  7. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Dit heb ik ook gedaan, aangetekend en wel. 0,0 response nog… 10e werkdag inmiddels. Zal wel klachten regenen daar.. ik leef mee met de medewerkers van de ledenservice.
     
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Komt bij mij de vraag op of je wel contact gehad hebt met Hotels.com? Dit lijkt mij het eerste aanspreekpunt.

    Heel vervelend jouw ervaring, maar om op basis daarvan te zeggen dat het oplichters zijn is wel heel erg kort door de bocht. Ik doe 95% van mijn boekingen met hotels.com (wereldwijd gemiddeld 300 nachten per jaar) en kan echt niet zeggen dat ze oplichters zijn. Als er een keer iets mis gaat dan bel je en wordt het opgelost. Annuleringen staan binnen 3 dagen weer terug op mijn creditcard. In 6 jaar hebben ze mij laten zien dat hun service beter is dan welke andere boekingssite.
     
  9. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Blij te horen dat jij positief bent over hen, en ook leuk dat je mij een kritische vraag stelt.
    Maar omdat ik niet de gehele claim file hier heb gedeeld met de lezers, dan toch even voor de record, en als antwoord op je vraag, hierbij de acties die ik heb ondernomen nav het niet bekend zijn van mijn boeking bij het hotel:
    - Ik heb ze gemaild: nooit een reactie ontvangen.
    - Ik heb ze gebeld: De verbinding werd van hun zijde "automatisch" verbroken.
    - Ik heb een online chat sessie gestart in de chat box: niemand thuis.

    Nog even: waarom heb ik dan ook nooit de FB bonus miles ontvangen die bij de boeking behoorden?

    Na bovenstaande acties heb ik AMEX erbij betrokken in de hoop dat die iets voor mij zouden kunnen doen.

    Na al dit gedoe ben ik tot mijn conclusie gekomen dat Hotels.com voor mij een scam is gebleken. Sorry, ik kan het niet beter verwoorden.
     
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Mjah jammer van jouw ervaring. Maar vind het nog steeds kort door de bocht.
    Hotels.com heeft geen chatbox. En heb nog net even 020 700 6039 gebeld en je krijgt direct iemand aan de lijn. Nederlands sprekend.
    Maar goed, denk niet dat ik je op andere gedachten kan brengen.

    Maar het niet ontvangen van FB bonus miles ligt niet aan Hotels.com. Dit is gewoon een digitale koppeling en moet je wel boeken vanuit de FB website. Als je cookie instellingen niet goed staan of niet via de link op de FB site boekt dan krijg je zeker geen miles.
    Er is overigens een mooie integratie voor google chrome om altijd te kunnen inloggen op de FB site om miles te verzamelen.
     
    Wogie, Bijzonderetickets en Urbanjazz vinden dit leuk.
  11. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    In het algemeen wil ik er aan toevoegen dat ik in de afgelopen jaren om verschillende redenen, voor 1 of meerdere personen uit ons huishouden en voor kleine tot heel grote bedragen claims heb aangemaakt bij American Express (en verzekering partners) en nog nooit een slechte ervaring heb ervaren.

    Ben wel van mening dat ze communicatie afspraken moeten nakomen en reageren op een klacht. Als ze dit niet doen dan begrijp ik volledig dat het de situatie niet ten goede komt en jij alleen maar meer gefrustreerd raakt.
    Indien het nog niet vlot komende dagen; bellen, zeggen dat je radeloos bent, niet meer weet wat je moet doen, alles gedaan wat van jou gevraagd is. (Nooit zeggen dat ze hun werk / afspraken niet nakomen).
     
    Lifeasemiel, Wogie en VinceG vinden dit leuk.
  12. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
     
  13. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Update: Nog steeds geen reactie en de ledenservice gaat het uitzoeken bij de backoffice....
     
  14. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Mijn ervaring is dat de ledenservice juist vaak snel en actief ingrijpt. Erg vervelend :(
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  15. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ze hebben de brief in ieder geval verwerkt inmiddels en dit voorlopige antwoord vanuit de complaint afdeling.

    Het worden spannende dagen afwachten tot de 15 werkdagen voorbij zijn.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. markboegborn

    markboegborn Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    is gebeurt .... :eek:
     
    Lifeasemiel vindt dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Als ik niet een Marriott hotel boek (ivm status), boek ik altijd via hotels.com. Mijn ervaringen over de afgelopen jaren ook zeer positief - geen problemen met betrouwbaarheid. Grote voordeel -> 10% terug via 11e nacht gratis, 2-3% terug via cashback, betalen met Amex kan meestal en geen gedoe.

    Hotels.com boekt gewoon via Expedia, ik heb geen reden om daaraan te twijfelen. In geval van problemen wordt het goed opgelost.

    De negatieve ervaring gaat toch niet toevallig over hotels.nl @michiel1 ?
     
    VinceG vindt dit leuk.
  18. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Nee, het gaat hier echt om Hotels.com.
     
  19. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    112
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb een 2 jaar geleden een betaling betwist van een bestelling bij aliexpress. Mijn bewijs was niet waterdicht, maar ik heb m’n geld wel ontvangen, binnen ongeveer 2 maanden.

    In oktober heb ik een ongeluk gehad in Spanje. Ook nog wat zaken kunnen declareren bij Amex. De zaak is nog niet afgerond, ik wacht nog op ziekenhuis rekeningen. Ik kan zelfs m’n eigen risico van m’n zorgverzekeringen claimen. De dagen na het ongeluk werd ik om de dag gebeld door amex of alles goed ging en of ze nog iets konden doen.
     
    VinceG, Lifeasemiel en michiel1 vinden dit leuk.
  20. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Heel netjes! Ik ervaarde voor de corona ook een veel betere service, wellicht is er veel personeel weg bij AMEX en komt het na n paar maanden weer goed
     

Deel Deze Pagina