Slapen in economy

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door morra, 25 sep 2015.

  1. morra

    morra Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Hoewel het doel natuurlijk is om zo veel mogelijk business of first class te vliegen, zullen ongetwijfeld veel mensen hier ook regelmatig in economy vliegen.

    Nu lukt het me zelf nog niet altijd om zittend te slapen en zou ik graag van jullie vernemen wat jullie voor tips hebben om te slapen in een krappe economy stoel ?

    Enkele dingen die ik zelf doe:

    - Dag van te voren weinig slapen, zodat ik goed moe ben tijdens de vlucht
    - Melatonine slikken
    - Oogmasker, oordoppen en noise-cancelling koptelefoon op
     
  2. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Een goeie Gin-Tonic werkt bij mij altijd heel goed ;)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Een slaaptabletje en glaasje bubbels.
     
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Economy? Wat is dat?
    En nu zonder te dollen.

    Als ik long-haul economy vlieg, probeer ik red-eye vluchten te boeken. Ben dan toch al moe van de hele dag wakker zijn, en val ik meestal wel in slaap. Ik probeer long-haul dagvluchten te vermijden, slaap dan toch niet.

    Daarnaast drink ik in principe geen alcohol in economy class. Drankje vlak voor vertrek prima, maar niet tijdens de vlucht.
    Oogmasker en noise-cancelling headphone op en slapen maar.

    Of... Neem een red-eye, en ga voor de vlucht inspannende activiteiten doen, voor je het weet slaap je 12 uur lang in een middle seat die niet gereclined is omdat je al inslaap bent gevallen toen het vliegtuig nog aan de grond stond:cool:
     
  5. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Zal wel aan mij liggen maar op het moment dat de motoren gestart worden val ik al in slaap. Wordt soms wakker van mij eigen gesnurk..
    Ik probeer me zoveel mogelijk af te sluiten van mijn omgeving, creeer mijn eigen cocon. liefst windowseat zodat je tegen de wand kunt leunen, lees wat, drink nooit alcohol en de rest gaat vanzelf. Je bent alleen wel afhankelijk van de passagiers om je heen. Als er lawaaiige types of aangeschoten sujetten of krijsende c.q. drukke kinderen tussen zitten ben je de sjaak.
    En dat is voor mij gelijk het grootste voordeel van economy plus of business, minder mensen om je heen en meer lebensraum.
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Idem dito hier, vanaf moment dat ik een window seat heb in economy en m'n hoofd er tegenaan kan leggen, dan ben ik vertrokken voor we opstijgen.
    Op lange vluchten koptelefoon op en fleece jack over m'n hoofd en knorren maar :D
     
    Bodemvisser en high_class vinden dit leuk.
  7. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Zorg wel dat je je een deken over je heen hebt ook al heb je het niet koud. Want dat gaat wel gebeuren als je slaapt.
     
  8. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Niet als je met Chinese carriers vliegt;)
     
    jongesander en Flying doc vinden dit leuk.
  9. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Toch koelt je lichaam af. Ben zelf een koukleum en heb er snel last van. Helemaal vorige week op een vlucht van SA. Leek wel een ijskast!!
     
  10. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Dan hebben ze gelukkig nog echte dekens...
    Maar je hebt gelijk, vaak is het niet echt warm in het vliegtuig. Ik neem zelf altijd een trainingsjack mee in het geval dat.
    IMG_1875.jpg
     
    Kilian vindt dit leuk.
  11. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben wss een stuk kleiner dan de meeste heren hier (1.65 cm) en met een beetje geluk kan ik mijn benen zo optrekken dat ik nog enigsinds kan half liggen/slapen. Maar goed slapen in Y op een ICA vlucht is me in al deze jaren maar een keer gebeurt van BOS naar IST. Mijn tips:

    - joggingbroek, slobbertrui/vest aan dan voelt de kleding iig al lekker zacht
    - slaappilletje waarvan ik tevoren wel aan @Flying doc aan gevraagd heb dat het niks 'giftigs' is
    - 1 vodka voor het slapen doet wonderen, 2 vodka is net teveel van het goede
    - als ik om een extra dekentje vraag, moet de stewardess wel zo netjes zijn om mij deze te geven :)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  12. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb het geluk dat ik eigenlijk overal wel slaap, mijn ogen dicht en vaak ben ik binnen 10 minuten weg.
     
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Misschien een gekke vraag, maar zijn jullie niet bang voor trombose als je gaat slapen in economy?
     
  14. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    De kans is niet heel groot maar toch kan het geen kwaad hier wat meer over te lezen. Eerder heb ik hier een topic over geschreven; het Economy class syndrome.
     
    Jan van Putten en jongesander vinden dit leuk.
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik had je stuk gelezen inderdaad! Met name het gebrek aan beweging lijkt me wat "eng" bij slapen in economy. Maar misschien ben ik er wel gewoon wat "te" bang voor.
     
  16. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    @Flying doc , hoe gezond is het om 3 nachten achterelkaar in het vliegtuig te slapen? Dan heb ik het over de routes van Europa via US naar Azië en een same day return naar Australië. Een of twee keer kan toch geen kwaad?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  17. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Gezond in welke zin? ;)
     
    Krabnov vindt dit leuk.
  18. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Het gaat om een relatief risico. Als je alle risicofactoren minimaliseert en de tips en trucs volgt kan het geen kwaad. Ik doe het zelf ook wel eens. Het advies om eenmalig APC van bijvoorbeeld de Kruidvat te nemen voor een lange vlucht zou ik wel aanhouden. Mocht je een specifieke persoonlijke situatie hebben mag je me altijd PM'en.
     
  19. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Wie doet dat dan ook....?
     
    WorldTraveller en Lionell vinden dit leuk.
  20. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Iemand die ontsnapt is uit een psychiatrische instelling.
     

Deel Deze Pagina