Slap verhaal van FB Helpdesk

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door OilFlyer, 18 aug 2015.

  1. OilFlyer

    OilFlyer Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    18
    Hallo allemaal,

    In maart kreeg ik een mail van KLM voor een zgn. private sale van business class tickets. Een van de tariefvoorwaarden was "U spaart 250% Miles". Dat trok mij over de streep om eens in intercontinentaal business class te vliegen. Wie schetst mijn verbazing toen na terugkomst slechts 125% Miles waren bijgeschreven. Ik heb hierover gereclameerd en kreeg als reactie dat het een communicatiefout betrof. Ik word nu afgepoeierd met een paar duizend mijl maar daarmee neem ik geen genoegen. Op de KLM website staat nl. expliciet dat voor de Z-klasse verschillende voorwaarden kunnen gelden (i.p.v. de gebruikelijke 125%). En laten we wel zijn: ik heb geen boodschap aan KLM's communicatiefouten (tenzij er bijv. had gestaan "U spaart 1250% Miles"; dan zou het een ander verhaal zijn. Als ik ze alsnog niet krijg maak ik er zo nodig een rechtszaak van.

    Ik ben benieuwd over er nog andere forumleden zijn met soortgelijke ervaringen.

    Met vliegende groeten,

    OilFlyer
     
  2. Krabnov

    Krabnov Well-Known Member

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    Interessant. Ik vlieg zondag met een ticket dat ik heb gekocht in de private sale. Als ik naderhand mijn 250% niet bijgeschreven krijg, ga ik ook problemen maken.
     
  3. Krabnov

    Krabnov Well-Known Member

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    Dit waren de regeltjes toch?
    Regels:
    •Boeken: 3 t/m 13 maart 2015
    •Reizen: 13 juni t/m 31 december 2015
    •Als u 3 maanden (90 dagen) of langer voor vertrek boekt, met een minimum verblijf van 7 nachten, profiteert u van het laagste vroegboektarief plus de extra korting van EUR 150.
    •Als u tussen 89 en 30 dagen voor vertrek boekt, geldt een hoger vroegboektarief, maar krijgt u nog steeds de extra korting van € 150.
    •Op boekingen korter dan 30 dagen voor vertrek is het reguliere World Business Class-tarief van toepassing. De korting van € 150 is hierop niet van toepassing.
    •Tarieven zijn vanaf-prijzen op retourbasis excl. € 10 boekingskosten en excl. eventuele creditcardtoeslag Tarieven zijn alleen geldig bij vertrek vanuit Amsterdam
    •Minimum verblijf: 7 nachten op het laagste tarief
    •Wijzigen & annuleren: op het laagste tarief niet toegestaan
    •Babykorting (tot 2 jaar, zonder stoel): 90%
    •Kinderkorting (tot 12 jaar): 25% (Noord-Amerika, Canada, Mexico geen kinderkorting)
    •Gelimiteerd aantal stoelen beschikbaar voor deze tarieven. Op = op
    •U spaart 250% Flying Blue Miles
    •Wijzigingen voorbehouden
     
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.976
    Leuk Bevonden:
    1.898
    Trofeepunten:
    113
    250% op het Europese segment. Intercontinentaal is in Z, 125%.
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  5. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    666
    Trofeepunten:
    113
    image.jpg

    Zo stond het er. Heb er destijds contact over gehad en tijdens het boeken kwam wel naar voren dat het slechts 125% was. Dat was volgens KL leidend. Matig verhaal en daarom toen ook niet geboekt.
     
  6. OilFlyer

    OilFlyer Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    18
    WorldTraveller13: de term "World Business Class" wordt toch niet voor Europese vluchten gebruikt. En dan nog, op de KLM website inzake tariefstructuur staat duidelijk vermeld dat voor de Z-klasse verschillende voorwaarden kunnen gelden.

    Basjep: ik hoef toch niet bij elke actie bij KLM te verifiëren of hun voorwaarden wel kloppen ?! Dat zou toch te dol zijn.

    Overigens, ik heb nog geen ontvangstbevestiging/reactie op mijn laatste brief gehad...
     
  7. Krabnov

    Krabnov Well-Known Member

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    En inderdaad... slechts 125% bijgeschreven. Bericht gestuurd naar FB, ik wacht nu de reactie af.
     
  8. SVDH

    SVDH Well-Known Member

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    608
    Trofeepunten:
    113
    Ja, er is destijds navraag gedaan, het verhaal was: inderdaad 250% miles - Award Miles. Level Miles gewoon 125%.
    Er staat niet specifiek dat je 250% Level miles verdient.
    Niet dat ik het eens ben met deze manier van communicatie, maar goed.
    Beste aanpak is denk ik 'ik wist niet beter, ik wil 250% level miles'!
     
  9. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    433
    Trofeepunten:
    63
    Als er geen specifiek onderscheid wordt gemaakt in de T&C van een actie kan je niet van de consument anders verwachten dat zij op 250% miles (ongeacht wat voor soort) rekenen, lijkt mij.

    @Krabnov @OilFlyer Als jullie echt achter deze miles aan willen kun je altijd overwegen een klacht in te dienen bij de Consumentenautoriteit voor het handhaven van de Wet Oneerlijke Handelspraktijken. Ik geef je weinig kans op succes though. Beste is denk ik doorzeuren op FB of Twitter :).
     
  10. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    666
    Trofeepunten:
    113
    Ben wel benieuwd wat ze er mee doen. Als ze het honoreren dan ben ik wel pissig want ik had om die reden destijds besloten om niet te boeken:p
     
  11. OilFlyer

    OilFlyer Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    18
    Een duidelijke brief met voldoende juridische onderbouwing helpt dus: ik kreeg vandaag de melding dat mijn claim in 2e instantie is gehonoreerd. Bottom line: wij hebben nu 250% Level Miles ontvangen plus nog eens tussen de 125% en 150% commercial compensation miles (afhankelijk van onze respektievelijke FB status). En verder is mijn hele gezin een niveau opgeschoven op de FB elite ladder. Gratis juridisch advies: maak altijd kopieën/screenshots van dit soort aanbiedingen; daarmee sta je sterker als je daarna wilt reclameren.
     
  12. OilFlyer

    OilFlyer Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    18
    O ja, en ook nog de gebruikelijke Elite Bonus. Kortom, voor ons pakte deze aanbieding goed uit.
     
    FlyRicky en high_class vinden dit leuk.
  13. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    433
    Trofeepunten:
    63
    Dan kan je denk ik wel stellen dat het uiteindelijk toch nog netjes is afgehandeld en dat je er naar mijn mening een zeer royale compensatie voor hebt gekregen :).
     
  14. Krabnov

    Krabnov Well-Known Member

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    Update: Ze hebben wat extra's bijgeschreven; ze proberen mij nu af te schepen met 150% "i.p.v." 125%. Mail teruggestuurd, niet akkoord. Kijken hoe ze nu reageren.
     
    flyerbe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina