Staat al sinds gisteren op Flyertalk, maar te mooi om ook niet even hier te vermelden. Direct via KLM te boeken. Ruime beschikbaarheid. Je kan meerdere stops inbouwen om er een leuke milagerun van te maken.
bedankt voor de tip! Ik moet in mei 2017 een weekend in New York zijn dus voor mij een schot in de roos. heb nu HEL-AMS-BOS-LGA-ATL-AMS-HEL voor net geen 17k miles geboekt. Liep een beetje te twijfelen of ik via Kansas terug zou vliegen voor net geen 20k tegen 40 euro meer maar nu heb ik na mijn conference nog een paar uur rust in NY. Ook wel eens fijn. Ik heb er nog wel een vraag over. Wat is de consequentie als ik op de terug reis in AMS niet verder vlieg? Alleen het verlies in miles ams-hel? Of hangen er grotere consequenties aan vast? Moet ik nog aan iets denken? (Ik vlieg met alleen hand bagage)
Wat ik altijd lees is dat het geen probleem is om een laatste segment niet te vliegen. Behalve dan inderdaad dat je de miles misloopt. Ik ben verbaasd dat deze fare nog zo lang te boeken is. Normaal betaal je al snel meer dan 2k+ voor een business class ticket Europa - NYC, dus ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een error fare was. Na nog wat puzzelen kom ik op de meeste miles uit met de route: HEL - AMS - CDG - ORD - JFK en JFK - MSP - AMS - HEL voor 20502 miles en €958. Via Kansas krijg ik niet voor elkaar met de boekings tool van KLM zelf? MSP lijkt wel net iets meer op te leveren dan ORD of ATL. Het zou mooi zijn om zowel op de heen als terugweg via AMS en CDG te vliegen, maar volgens mij is dat niet mogelijk.
via Kansas terug ziet er bij mij zo uit: dat is vanuit New York. Dat is voor mij persoonlijk dan een verplichting omdat ik daar nu eenmaal moet zijn. Wat mij dan weer een kleine verbazing oplevert met de KLM boeking tool is dat je bovenstaande er dus NIET uit krijgt als als je gebruik maakt van Washington ALL airports en New York ALL airports. Als je niet specifiek IAD-DCA-LGA intypt zegt de tool dat hij de vlucht niet kan maken...
Ja hoor, gewoon via de KLM website: bijvoorbeeld voor EUR 865 (meerdere mogelijkheden te vinden in de prijskalender) Heenreis: dinsdag 28 maart 2017 07:00 Helsinki - Helsinki-Vantaa (HEL) 08:35 Amsterdam - Schiphol (AMS) KL1164 Boeing 737-900 Uitgevoerd doorKLM 2u10 Overstaptijd op AMS 10:45 Amsterdam - Schiphol (AMS) 13:16 New York - John F. Kennedy International (JFK) KL6149 Airbus A330-300 Uitgevoerd doorDelta Air Lines Terugreis: maandag 3 april 2017 ma 17:40 New York - John F. Kennedy International (JFK) di 06:55 Amsterdam - Schiphol (AMS) KL0642 Boeing 777-200 Uitgevoerd doorKLM 3u00 Overstaptijd op AMS 09:55 Amsterdam - Schiphol (AMS) 13:20 Helsinki - Helsinki-Vantaa (HEL) KL1167 Boeing 737-800
Ah.. waarschijnlijk klassieke newbie reactie van mijn kant.. alleen op prijs gefixeerd en niet naar de miles gekeken. sorry!
Ik kom niet verder dan 18,5K miles. Ik krijg er in die periode geen extra stop tussen op de terug reis. Lijkt erop dat je alleen New York - HEL kunt opgeven en KLM komt dan automatisch met de route terug via ATL.
Onzin, ik heb ook met AY gevlogen afgelopen september naar HEL met AF-codeshare. Miles waren nets bijgeschreven. PS: De lounge in terminal 2D waar AY vanaf vliegt, kun je gewoon als FB Gold/Plat.
Ik kom hier op 24.000 miles uit met bovenstaande route van @WorldTraveller .. Zelf kwam ik nog tot deze route voor 26.000 miles.
Ik ben nu een ochtendje bezig maar ik krijg deze route niet voor elkaar. Ook op de website van de klm krijg ik deze constructie niet in elkaar, mede omdat multi city zich beperkt tot 6 vluchten, google flight tot 5. Kan iemand hierbij helpen?
Ik zie op een aantal punten in het overzicht van ErikBenjamin dat een vlucht (van bijv. Aitalia) wordt uitgevoerd door Delta. Waar moet / mag ik dan van uit gaan? Op de calculator vind ik namelijk het volgende. BOS / JFK (en andersom) - Aitalia Business (I): 1000 level mils - Delta Business (I): 750 level miles Kan ik uitgaan van de 1.000 of moet ik uitgaan van (Delta) 750?
Thanks (denk ik) =) Ik snap het alleen nog niet helemaal. Is het niet zo dat een vlucht gedeelde vluchtcodes heeft (codeshare)? Dat zou dan toch betekenen dat de vlucht van Aitalia ook een Delta nummer heeft. Ik weet om eerlijk te zijn ook niet helemaal wat stock inhoudt qua uitgeven van een ticket, maar dat staat hier dus los van begrijp ik..