Segment run .. online checkin

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Amator, 11 sep 2015.

  1. Amator

    Amator Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi allemaal,

    N00b hier, m'n first post, dus als ik onzin uitkraam, bijvoorbaat excuses.

    Ik ben nog zo'n 10 segmenten verwijderd van FB Gold. Daarom ben ik actief gaan lezen op dit forum en las over flight nesting. Als gevolg daarvan kwam ik op een idee dat ik wilde verifiëren bij jullie.

    In hoeverre kan je online inchecken en toch niet op de vlucht stappen?
    Want als ik retourtjes nest, bijv. AMS-CDG en CGD-AMS, dan vlieg ik slechts twee segmenten, maar tellen er 4?
    Wat nou als ik online incheck en überhaupt niet vlieg?

    Bedankt!
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Hi @Amator ,
    Allereerst welkom op het forum!

    Om een Qualifying Flight (QF) bijgeschreven te krijgen, moet je de vlucht wel daadwerkelijk vliegen. Na een no-show krijg je geen award/levelmiles en QF's en wordt je ticket tevens gecancelled, mocht je nog vluchten open hebben staan.

    Betreffende de itinerary AMS-CDG v.v.: mocht je Air France vluchtnummers willen boeken, hou dan in de gaten dat je geen MiNi-tarieven boekt. Deze leveren geen miles en dus geen QF's op. Boek daarom direct op de Air France website of boek KL-vluchtnummers!

    Succes met puzzelen:)

    Edit: de zogenoemde MiNi-tarieven zijn overigens niet specifiek voor AMS-CDG, maar zijn van toepassing op alle intra-Europese vluchten met AF-vluchtnummers!
     
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.311
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb ook gedacht om vluchten te nesten om Platinum. Mijn enige bezwaar om het niet te doen als er vertraging vroeg in je itinerary optreedt. Dan ben je de Sjaak. Zijn er IVV-ers die met succes vluchten hebben genest?
     
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Vertraging is inderdaad een issue bij dit soort itineraries. Je bent wel vrijwel altijd safe als je zorgt dat je dezelfde route weer terug vliegt, met hetzelfde vliegtuig!
    Tenzij er bijvoorbeeld een issue is waardoor het vliegtuig helemaal niet kan vertrekken, dan wordt er voor de terugkerende vlucht vanaf je 'bestemming' een andere vliegtuig ingezet om verdere vertraging te voorkomen.
    Maarja, als je met KL vliegt denk ik dat je in zo'n geval wel mag rekenen op coulance, en tsja, hoe vaak zal zoiets nou gebeuren? ;)
     
  5. Amator

    Amator Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Daar gaat m'n plannetje ;)
    Bedankt voor de info!
     
  6. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Het enige segment die je kan krijgen zonder hem daadwerkelijk uit te voeren is het AMS-ZWE segment
     
  7. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hoi en welkom!
    Ik zat een beetje in hetzelfde pakket. Momenteel Ivory, maar na dit weekend AMS-TRD-AMS en bijschrijving van 4 segmenten FB AMEX Gold deze maand, word ik Silver. Ik denk dat ik een maandje later een upgrade van mijn Amex naar Platinum aanvraag, daarbij krijg ik weer 8 segmenten en moet ik er nog maar 4 vliegen dit jaar om FB Gold te krijgen. Dat laatste moet wel lukken.
    Heb je zelf al een FB Amex? Misschien een idee. Wel even de kosten afwegen. Gold zou je het eerste jaar gratis kunnen krijgen en levert 4 segmenten op... Wellicht interessant.
    Ik zit wel flink in de overweging om het zo wel of niet te doen. Maar ik denk niet dat ik de volgende jaren op een andere manier aan FB Gold zou kunnen komen, dus daarom deze manier.
     
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Mocht je nog geen AMEX hebben, dan zou je in jou geval voor €250 Gold kunnen behalen.
    AMEX levert vier QF's op en daarnaast zou je bijvoorbeeld ZWE-BLQ kunnen boeken. Dat levert 6 segmenten op, en je hoeft alleen op de heenweg op te stappen in ZWE, op de terugweg kan je je treinkaartje ophalen op Schiphol en dan gewoon naar huis vertrekken, zoals @high_class al aan gaf!
    Als je wel nog echt 10 segmenten moet vliegen, zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld HAM, via CDG, bovenop ZWE-BLQ. Die is er volgensmij voor rond de €160.
     
  9. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    onlangs voor m'n vlucht naar JFK moest ik vertrekken uit CPH. Dus eerst naar CPH vliegen op los ticket. Zelfde metal terug als heen. Sommige airports (waar inkomende en uitgaande passagiers niet gescheiden worden) lenen zich daar erg goed voor, CPH is een goed voorbeeld.
     

Deel Deze Pagina