Eindelijk is de kogel door de kerk! Schiphol gaat uitbreiden. Door de bouw van een extra pier en terminal zal het een extra capaciteit gaan bieden aan 14 miljoen passagiers in 2023. Hiermee lijkt het de concurrentie positie van Schiphol als internationale hub aardig te verbeteren. Wie hopen jullie dat er op Schiphol gaat vliegen? Bron: http://www.nu.nl/economie/4231138/schiphol-breidt-met-extra-pier-en-terminal.html
Gelukkig wel dat SPL gaat uitbreiden, om de positie te behouden van internationale hub. Duurde even, maar dan heb je ook wat (Y)
Wat meer vluchten richting Z-Amerka zou fijn zijn. Nu is er erg weinig verkeer wat de prijzen helaas hoog houd.
@Alexo helaas dan wel inclusief 100% controle richting en terugi vanaf z-amerika. Dat is mij toch echt een doorn in het oog, na 10 uur vliegen.....
100% controle? Nog nooit gehad terwijl ik minstens 6 keer per jaar op en neer naar Z-Amerika ga. Hangt erg af van het land volgens mij. Wat ik bedoelde te zeggen is dat er een aantal landen in Z-Amerika alleen door de KLM worden aangedaan vanuit NL en omstreken wat de ticketprijzen enorm hoog houd. Ik hoop dat er wat meer concurrentie komt zodat ik minder hoef te betalen.
Laatst 100% controle gehad vanuit Curaçao en dat s'ochtends om 06:00 na een vlucht van 10 uur.... Daar wordt je niet vrolijk van. Ik was samen met familie en we hadden een koffer vol boeken,die moest natuurlijk open. De douane snapte niet dat wij nog boeken meenamen ipv te lezen op een ipad ofzo. Uiteindelijk konden ze er wel om lachen.
Idd bedoelde ik Curacao en Suriname, zijn KLM vluchten die standaard vol zitten. Andere Z amerika vluchten geen ervaring mee, die 2 wel en dat is tergend lang wachtend soms
heb geen problemen met die controles, zelf ook nooit meegemaakt. Het ziet er alleen altijd wel knullig uit. met die verijdbare schermen. Misschien dat schiphol daar vaste plek voor kan maken
Schiphol vangt gewoon dik geld van de airlines, zodat zij gebruik kunnen maken van die 100% gates. Is op vraag en aanbod gedreven, want de airlines moeten die check doen vanuit vastgestelde regels. Long story short, 100% controles hebben te maken met strategie, politiek en finance.
Wat fantastisch nieuws dat Schiphol kan en gaat uitbreiden! Meer vluchten naar Zuid-Amerika zou ik ook wel op prijs stellen. Ik vlieg veel OneWorld en daarom zijn LAN en TAM voor mij meer dan welkom.
Deze week retourtje adam - birmingham met klm. vertrek om 10.25 vanaf adam. bij aankomst stervensdruk, privium lane overvol want alle bc passagiers komen er ook bij, hele families in vakantie outfit. Security nog steeds onbegrijpelijk inefficient, waarom 30 - 40 % van handbagage apart voor handcontrole??. Waarom lukt dit wel in Barcelona of Copenhagen ( vergelijkbaar systeem ) en strand het hier in onoverzichtelijke toestanden terwijl security personeel meer met zichzelf bezig is en voluit verhalen vertelt en de passagiers alleen bevelend toespreekt? waarom? Dan eindelijk naar de crown lounge. dikke rij bij aankomst, wachten en overvol, eindelijk naar binnen en dringen voor een ontbijtje. Tijd voor toilet. Gaat niet lukken dus want dikke rij met kerels die zenuwachtig wachten op een deur die opent. Weg dus uit deze chaos! weg van de kern van het vliegveld en op zoek naar rust aan het einde van een pier ( en een gehandicaptentoilet, altijd rustig) poe poe alles weer ok. Naar de gate, verassing want met de bus dus. Ook hier weer over en overvol. dringen en duwen. Uitgeput in het toestel in slaap gevallen. Comfort? mwah, Efficient? hmmm, Leuk? pffff. Het was waarschijnlijk extreem druk door combinatie vakantie en zakenverkeer en uit eigen ervaring in produktiebedrijf bekend als de druk boven 100% gaat gaan er dingen fout. haal 10% van de passagiers weg en alles zal beter gaan maar nu kan Schiphol deze passagiersstroom dus niet aan, in mijn ogen was het een PUINHOOP. Oh Ja, bij terugkeer functioneerde de rivium poortjes niet ....
De loopbrug tussen P2 en de B/C pier wordt i.v.m. de bouw van de tijdelijke vertrekhal gesloten. Slecht nieuws voor mij als frequent gebruiker van die route. Weet iemand of de sluiting van de loopbrug tijdelijk of definitief is?
Ik heb het ook nog even nagevraagd bij Privium en kreeg hetvolgende antwoord: De huidige Privium brug die P2 verbindt met de B en C pieren wordt gesloten in verband met bouwwerkzaamheden. Dit duurt in ieder geval tot april 2017. Daarna zal er mogelijk een nieuwe route vanaf P2 beschikbaar komen naar de B en C pieren. In de tussentijd kunt u via de begane grond de route volgen naar Vertrekhal 1, waar u de security kunt passeren via het priority wachtgebied.
Vandaag een email van Flying Blue over de loopbrug: Schiphol gaat de komende jaren flink uitbreiden en vernieuwen om de groei van het aantal passagiers te accommoderen. We staan aan de vooravond van veel grote bouwprojecten, zoals een nieuwe pier en terminal, de vernieuwing en uitbreiding van het trein- en busstation, nieuwe parkeergarages en uitbreiding van de voorrijwegen. De komende tijd informeren wij u, als Flying Blue-Elite deelnemer tussentijds extra over de aanpassingen in en rond de Terminal die voor u van belang zijn tijdens uw reis. Sluiting loopbrug parkeergarage P2 naar B- en C-pier Op 17 oktober start Schiphol met voorbereidende werkzaamheden voor de bouw van een tijdelijke vertrekhal bovenop bagagehal Zuid (tegenover Privium parkeren P2). In verband met de bouwwerkzaamheden moet de huidige loopbrug die P2 verbindt met de B en C pieren tot nader order worden gesloten. Tijdens de bouw van de tijdelijke Vertrekhal zal de route vanaf P2 naar de B- en C-pier omgeleid worden via de aangegeven begane grond looproute naar Vertrekhal 1. Daar kunt u de security passeren via het priority wachtgebied met uw Privium kaart. Zodra de tijdelijke vertrekhal open gaat (vóór de meivakantie van 2017) komt er naar verwachting een nieuwe route beschikbaar vanaf P2 naar de B en C pieren. Wij informeren u zo spoedig mogelijk over deze nieuwe route.
Iemand een idee hoe de nieuwe pier zal gaan heten? Interessant artikel over de gates op Schiphol. Grappig dat er op andere luchthavens wel A-pieren zijn. https://nieuws.schiphol.nl/waar-is-de-a-pier/
Hopelijk komt men met iets origineels. Een naam van een bekende Nederlander of zo. Je ziet zoiets wel meer bij terminals, op LAX bijvoorbeeld met de Tom Bradly terminal. Mag in ieder geval weer niet te ingewikkeld worden.