Scheiding vliegveld

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door high_class, 27 okt 2015.

?

Business class passagiers en FFers zouden gescheiden moeten worden van economy class volk.

  1. Ja

    17,6%
  2. Nee

    82,4%
  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Alhoewel ik in het verleden (en misschien in de toekomst) ook heb genoten van LCC's, merk ik dat ik het bij zowel het binnen gaan van het vliegveld als boarden, mij kan storen aan mensen die amper vliegen.

    Ik heb het zelf nooit ervaren, maar ik geloof dat op DXB de passagiers gescheiden worden.

    Het zou mooi zijn als frequentere passagiers door een andere ingang (bijv na de checkin) naar een lounge kunnen gaan en vervolgens kunnen boarden via een aparte gate.

    Ik snap dat dit elitair kan overkomen, maar soms is het wel lekker om je onder de like-minded te begeven :-D

    Dus de Stelling is dat passagiers gescheiden moeten worden op ticketprijs en het vaak vliegen
     
  2. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ik denk dat je het de passagier die amper vliegt het niet kunt aanrekenen. Het vliegveld daarentegen wel. Er is niets vervelender dan 200 mensen voorbij lopen die nauwelijks aan de kanten gaan. Soms word je tegen gehouden met de vraag: en wat bent u van plan? Lastige situaties die voorkomen kunnen worden. Zorg gewoon voor twee verschillende rijen, zo moeilijk hoeft het niet te zijn.

    In Belfast kan je vanuit de lounge naar de gate lopen (dit roepen ze om). Daarna is de rest aan de beurt :)
     
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    volgens mij ben je het dus wel met de stelling eens (misschien in mindere mate), anders zou je al niet kiezen voor gescheiden rijen.
     
  4. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ja dat wel! Je bent niets meer of minder dan de rest maar de voordelen zijn er nou eenmaal en die moet je kunnen benutten :)
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ben het niet met de stelling eens.
    Ja, premium passagiers (first en businessclass passagiers moeten een eigen doorgang krijgen rondom de incheckprocedure en security proces. Boarden vanaf een aparte gate wordt maar bij enkele luchthavens toegepast, maar daar moet dan wel de ruimte voor zijn. Als je het dan toepast, alleen voor premium passagiers en geen frequent flyers. Laat hen maar boarden via een aparte rij bij de reguliere gate.

    Maar ik zie genoeg voorbeelden rondom check-in en security waarbij de premium passagiers er nog een grotere bende van maken dan economy passagiers.
     
    high_class en Basjep vinden dit leuk.
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik ben het niet eens met je stelling. Zoals eerder aangegeven werd moeten de priority faciliteiten wel goed geregeld zijn maar ik hoef niet zo zeer volledig gescheiden te worden van de rest van de passagiers. Ik hou niet van wachten maar ik geniet altijd wel van het loopje richting de gate door een drukke terminal. Lekker mensen kijken:) Volledige scheiden lijkt mij gewoonweg een beetje saai.

    En zoals @WorldTraveller13 opmerkt, premium/elite pax maken er ook vaak een puinhoop van. Zeker premium passagiers zijn niet altijd mensen die vaak vliegen, dit merk je vooral in de vakantie periode.
     
  7. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik snap ook eigenlijk niet waarom business class passagiers met de frequent flyers op een hoop gegooid worden. Aan de ene kant betalen zij voor een betere service en horen een exclusievere behandeling te ontvangen. Aan de andere kant waarom zou iemand die 1x business class vliegt meer verdienen dan ik, die 40x economy vliegt met die zelfde maatschappij.

    het borden vanuit een aparte rij, werkt vaak maar niet altijd, omdat de incidentele reiziger het niet begrijpt, dit los je op door een fysieke scheiding (lees borden van een andere verdieping). Bij pudong airport bijvoorbeeld, zit de lounge op het zelfde niveau van de gate en kan je onderlangs naar de gate lopen ipv boven tussen de normale passagiers.

    Ik vlieg dus zelf zo goed als altijd economy, maar vraag me dus af waarom de mensen die zich wel afzonderen in een lounge (dit is een aanname) tegen de stelling stemmen.
     
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik ga naar de lounge voor de faciliteiten. Goede stoelen, werkplekken, gratis eten etc. en niet omdat ik allergisch ben voor het, "economyclass volk".
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  9. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Tegen. Beetje overdreven elitair idee om eerlijk te zijn.

    Zie hierboven voor verschillende redenen. Mensen zitten in de lounge om:
    - meer comfort
    - iets te drinken (en eten)
    - vaak een betere of i.i.g. fatsoenlijke internet verbinding en het over het algemeen iets rustiger is als je werkt of iets wil lezen

    Daarnaast --> Vliegveld is zo goed als nooit van een luchtvaartmaatschappij (Schiphol is niet KLM bv), dus de privileges die je koopt van een Airline via een ticket of doormiddel van status op een vliegveld zullen nooit al te uitgebreid kunnen zijn i.v.m. kosten.
     
  10. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Totaal niet eens met deze stelling.
    Wat een pretentieus iets om te denken dat je pax van business class zou moeten scheiden van 'economy volk' (hoé denigrerend klinkt dit?!). Voor elke FF of business passagier is het ooit ook zijn/haar eerste keer vliegen geweest.
    Ik hou mij dagelijks bezig met de logistieke stromen op een airport en kan dit vanuit logistiek, maar vooral mensenlijk oogpunt, vertellen dat dit echt niet haalbaar zou kunnen zijn op luchthavens.
     
    Maan vindt dit leuk.
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    De stelling is gemaakt om te prikkelen, blijkbaar werkt dat.

    Om in te haken op je opmerking dat het niet mogelijk is, dit is niet waar, want er zijn vliegvelden die dit al doen.
     
  12. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    deze faciliteiten op het gratis eten na zijn ook te vinden op de luchthaven.
     
  13. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben het met je punten eens, maar is het kopen van extra comfort omdat je het kan betalen niet al een elitair idee?

    Daarnaast is schiphol inderdaad niet van KLM, maar heeft KLM wel een grote vinger in de pap. Op dit moment is schiphol bezig om Low Cost te scheiden van de rest en Skyteam van de overige allianties. Daarnaast zal Skyteam wel degelijk een voorkeursbehandeling krijgen als groot gebruiker
     
  14. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43

    Anyhow, dat het nu al zo is betekend niet dat het logistiek gezien verstandig is en/of op meerdere vliegvelden te implementeren is.
    Als luchtvaartlogisticus kijk ik er gewoon anders tegenaan :)
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2015
  15. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Intonatie bestaat niet in geschreven tekst ;-)

    Als je dit door zou trekken dan zou jij ook a priori tegen verschillende klassen moeten zijn? Als alles uniform is, is het makkelijker. Dat betekent dat alle klasse verschillen (ook prijs) geëlimineerd moeten worden. Of begrijp ik het nu verkeerd? :)

    De uitvoerbaarheid is bewezen op meerdere vliegvelden, dus dat is de stelling niet. Is het wenselijk? Zo nee, waarom niet? Zo ja, op welke manier?
     
  16. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Klasse per prijs elimineren begrijp je het verkeerd ja, dat bedoel ik niet :)
    Ik stel alleen dat het niet overal zou kunnen plaatsvinden, waar trek je de norm dat iemand veel en vaak vliegt? Ik heb vaak genoeg gevlogen, maar nog nooit in business bv. ben ik dan ook iemand die 'niet weet hoe het heurt'?
    Aparte lanes by security en check in vind ik prima, maar een hele nieuwe gate is imo wat overdreven
     
    high_class vindt dit leuk.
  17. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Dus ga ik naar de lounge... Snap je punt niet helemaal.

    Ik begrijp dat je met dit topic iedereen wil prikkelen maar in mijn ogen probeer je nu uit te lokken dat iemand gaat zeggen dat hij of zij zich beter voelt dan Y pax, en dat is, in mijn geval zeker, gewoon niet zo.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2015
    Innersoul en WorldTraveller vinden dit leuk.
  18. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Er is wel één dingetje wat KLM op Schiphol moet veranderen.
    Afscheiding van businessclass passagiers en economy passagiers als het vliegtuig bij een remote stand staat. Nu is het zo dat je als eerste de bus instapt, en als je niet goed positioneert als laatste eruit stapt. Scherm ze als vee af in de bus, of stuur een apart busje zoals ze dat in o.a. China doen.
    Natuurlijk kost het door de verandering meer geld, maar ik mag wel verwachten dat KLM deze service biedt op haar hub.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  19. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    amen to that.
     
  20. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Dat vind ik niet elitair. Ik vind iets pas elitair als je mensen van te voren al apart neerzet. Andersom ben ik gewoon bereid om meer te betalen voor comfort. Net zoals het feit dat je voor een KL kiest i.p.v. een LCC.
     

Deel Deze Pagina