Alhoewel ik in het verleden (en misschien in de toekomst) ook heb genoten van LCC's, merk ik dat ik het bij zowel het binnen gaan van het vliegveld als boarden, mij kan storen aan mensen die amper vliegen. Ik heb het zelf nooit ervaren, maar ik geloof dat op DXB de passagiers gescheiden worden. Het zou mooi zijn als frequentere passagiers door een andere ingang (bijv na de checkin) naar een lounge kunnen gaan en vervolgens kunnen boarden via een aparte gate. Ik snap dat dit elitair kan overkomen, maar soms is het wel lekker om je onder de like-minded te begeven :-D Dus de Stelling is dat passagiers gescheiden moeten worden op ticketprijs en het vaak vliegen
Ik denk dat je het de passagier die amper vliegt het niet kunt aanrekenen. Het vliegveld daarentegen wel. Er is niets vervelender dan 200 mensen voorbij lopen die nauwelijks aan de kanten gaan. Soms word je tegen gehouden met de vraag: en wat bent u van plan? Lastige situaties die voorkomen kunnen worden. Zorg gewoon voor twee verschillende rijen, zo moeilijk hoeft het niet te zijn. In Belfast kan je vanuit de lounge naar de gate lopen (dit roepen ze om). Daarna is de rest aan de beurt
volgens mij ben je het dus wel met de stelling eens (misschien in mindere mate), anders zou je al niet kiezen voor gescheiden rijen.
Ja dat wel! Je bent niets meer of minder dan de rest maar de voordelen zijn er nou eenmaal en die moet je kunnen benutten
Ben het niet met de stelling eens. Ja, premium passagiers (first en businessclass passagiers moeten een eigen doorgang krijgen rondom de incheckprocedure en security proces. Boarden vanaf een aparte gate wordt maar bij enkele luchthavens toegepast, maar daar moet dan wel de ruimte voor zijn. Als je het dan toepast, alleen voor premium passagiers en geen frequent flyers. Laat hen maar boarden via een aparte rij bij de reguliere gate. Maar ik zie genoeg voorbeelden rondom check-in en security waarbij de premium passagiers er nog een grotere bende van maken dan economy passagiers.
Ik ben het niet eens met je stelling. Zoals eerder aangegeven werd moeten de priority faciliteiten wel goed geregeld zijn maar ik hoef niet zo zeer volledig gescheiden te worden van de rest van de passagiers. Ik hou niet van wachten maar ik geniet altijd wel van het loopje richting de gate door een drukke terminal. Lekker mensen kijken Volledige scheiden lijkt mij gewoonweg een beetje saai. En zoals @WorldTraveller13 opmerkt, premium/elite pax maken er ook vaak een puinhoop van. Zeker premium passagiers zijn niet altijd mensen die vaak vliegen, dit merk je vooral in de vakantie periode.
Ik snap ook eigenlijk niet waarom business class passagiers met de frequent flyers op een hoop gegooid worden. Aan de ene kant betalen zij voor een betere service en horen een exclusievere behandeling te ontvangen. Aan de andere kant waarom zou iemand die 1x business class vliegt meer verdienen dan ik, die 40x economy vliegt met die zelfde maatschappij. het borden vanuit een aparte rij, werkt vaak maar niet altijd, omdat de incidentele reiziger het niet begrijpt, dit los je op door een fysieke scheiding (lees borden van een andere verdieping). Bij pudong airport bijvoorbeeld, zit de lounge op het zelfde niveau van de gate en kan je onderlangs naar de gate lopen ipv boven tussen de normale passagiers. Ik vlieg dus zelf zo goed als altijd economy, maar vraag me dus af waarom de mensen die zich wel afzonderen in een lounge (dit is een aanname) tegen de stelling stemmen.
Ik ga naar de lounge voor de faciliteiten. Goede stoelen, werkplekken, gratis eten etc. en niet omdat ik allergisch ben voor het, "economyclass volk".
Tegen. Beetje overdreven elitair idee om eerlijk te zijn. Zie hierboven voor verschillende redenen. Mensen zitten in de lounge om: - meer comfort - iets te drinken (en eten) - vaak een betere of i.i.g. fatsoenlijke internet verbinding en het over het algemeen iets rustiger is als je werkt of iets wil lezen Daarnaast --> Vliegveld is zo goed als nooit van een luchtvaartmaatschappij (Schiphol is niet KLM bv), dus de privileges die je koopt van een Airline via een ticket of doormiddel van status op een vliegveld zullen nooit al te uitgebreid kunnen zijn i.v.m. kosten.
Totaal niet eens met deze stelling. Wat een pretentieus iets om te denken dat je pax van business class zou moeten scheiden van 'economy volk' (hoé denigrerend klinkt dit?!). Voor elke FF of business passagier is het ooit ook zijn/haar eerste keer vliegen geweest. Ik hou mij dagelijks bezig met de logistieke stromen op een airport en kan dit vanuit logistiek, maar vooral mensenlijk oogpunt, vertellen dat dit echt niet haalbaar zou kunnen zijn op luchthavens.
De stelling is gemaakt om te prikkelen, blijkbaar werkt dat. Om in te haken op je opmerking dat het niet mogelijk is, dit is niet waar, want er zijn vliegvelden die dit al doen.
Ik ben het met je punten eens, maar is het kopen van extra comfort omdat je het kan betalen niet al een elitair idee? Daarnaast is schiphol inderdaad niet van KLM, maar heeft KLM wel een grote vinger in de pap. Op dit moment is schiphol bezig om Low Cost te scheiden van de rest en Skyteam van de overige allianties. Daarnaast zal Skyteam wel degelijk een voorkeursbehandeling krijgen als groot gebruiker
Anyhow, dat het nu al zo is betekend niet dat het logistiek gezien verstandig is en/of op meerdere vliegvelden te implementeren is. Als luchtvaartlogisticus kijk ik er gewoon anders tegenaan
Intonatie bestaat niet in geschreven tekst ;-) Als je dit door zou trekken dan zou jij ook a priori tegen verschillende klassen moeten zijn? Als alles uniform is, is het makkelijker. Dat betekent dat alle klasse verschillen (ook prijs) geëlimineerd moeten worden. Of begrijp ik het nu verkeerd? De uitvoerbaarheid is bewezen op meerdere vliegvelden, dus dat is de stelling niet. Is het wenselijk? Zo nee, waarom niet? Zo ja, op welke manier?
Klasse per prijs elimineren begrijp je het verkeerd ja, dat bedoel ik niet Ik stel alleen dat het niet overal zou kunnen plaatsvinden, waar trek je de norm dat iemand veel en vaak vliegt? Ik heb vaak genoeg gevlogen, maar nog nooit in business bv. ben ik dan ook iemand die 'niet weet hoe het heurt'? Aparte lanes by security en check in vind ik prima, maar een hele nieuwe gate is imo wat overdreven
Dus ga ik naar de lounge... Snap je punt niet helemaal. Ik begrijp dat je met dit topic iedereen wil prikkelen maar in mijn ogen probeer je nu uit te lokken dat iemand gaat zeggen dat hij of zij zich beter voelt dan Y pax, en dat is, in mijn geval zeker, gewoon niet zo.
Er is wel één dingetje wat KLM op Schiphol moet veranderen. Afscheiding van businessclass passagiers en economy passagiers als het vliegtuig bij een remote stand staat. Nu is het zo dat je als eerste de bus instapt, en als je niet goed positioneert als laatste eruit stapt. Scherm ze als vee af in de bus, of stuur een apart busje zoals ze dat in o.a. China doen. Natuurlijk kost het door de verandering meer geld, maar ik mag wel verwachten dat KLM deze service biedt op haar hub.
Dat vind ik niet elitair. Ik vind iets pas elitair als je mensen van te voren al apart neerzet. Andersom ben ik gewoon bereid om meer te betalen voor comfort. Net zoals het feit dat je voor een KL kiest i.p.v. een LCC.