Saudia upgrade veiling

Discussie in 'SkyTeam' gestart door DirkOnTour, 20 mei 2023.

  1. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Bij Saudia kun je voor elk segment een bod uitbrengen om te upgraden naar business-class.
    voor mijn vlucht van MNL naar JED kon je bieden vanaf USD 301. Aangezien het een nachtvlucht betrof (vertrek 23:00 uur) van bijna 10,5uur leek het mij, ondanks de 2-2-2 indeling op de 777, toch een interessante optie om te kijken of ik voor een goede prijs kon upgraden. Mijn oorspronkelijke boeking was in een lage boekingsklasse.

    Uiteindelijk een bod van USD 307 geplaatst, wat volgens de graphic "poor" was. Na het plaatsen van een bod krijg je uiterlijk 4 uur voor je vlucht een bericht als je bod is geaccepteerd. Tot mijn verbazing kreeg ik bijna 24 uur van te voren al een mail dat mijn bod geaccepteerd was. Toen ik in de app keek kon ik nog uit 6 stoelen kiezen.

    Ondanks de lage boekingsklasse en het slechte bod dus toch succes met het upgraden.
     
    Wogie, Amsterdam, westi en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Wogie

    Wogie Newbie

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Paar keer business class gevlogen met Saudie. Het mooie is dat zij skyteam zijn en je dus XP pakt. Nadeel is geen alcohol aan board. Wel Arabische koffie en heel goed eten. Ik heb weleens een bod gedaan op Saudie first class, maar helaas beschikte de vlucht toen niet eens over first class stoelen.
     
  3. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    130
    Trofeepunten:
    43
    Ja dit werkt altijd wel, had ik laatst ook met Etihad van Abu Dhabi naar AMS voor 400 piek (nachtvlucht)
     
  4. Stuif

    Stuif Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Pak je dan ook de XP van de business?
     
  5. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    130
    Trofeepunten:
    43
    Nope, zover ik weet is Etihad geen Skyteam partner
     
  6. Stuif

    Stuif Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    ah shoot, ik las verkeerd. Inderdaad, daar worden je XP's een lastig verhaal haha.
     
  7. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ik denk dat het bieden voor een upgrade bij Saudia ook geen extra XP's gaat opleveren, maar ga het zien. Zal binnenkort een claim indienen voor de reguliere XP's en punten want bij vluchten met Saudia gaat dat niet automatisch.
     
  8. kingdied

    kingdied Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Je krijgt wel XPs via Saudia, althans nog wel tijdens mijn reis in Feb. Ik had ook een upgrade naar Business, maar dat zijn dan XPs voor economy.
     
  9. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Voor aanstaande november heb ik hetzelfde bod gedaan voor dezelfde route. Ik ben benieuwd!
    Heb je uiteindelijk XP voor business gekregen of toch alleen voor economy ?
     
  10. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    XP zijn op basis van de oorspronkelijke boeking, dus economy.
     

Deel Deze Pagina