Als je de nieuwe SAS route tussen Stavanger en Houston vliegt krijg je na één retourvlucht Eurobonus Gold status (*G). Maak je twee retourtjes, dan krijg je zelfs Diamond status en daarmee mag je ook nog een Gold kaart weggeven! Details vind je hier.
Jep echt een olie route. Het is ook een route uitgevoerd door Privatair (all J, 44 stoelen). KLM had ook eerst een full-J Privatair vlucht naar Houston.
En HOU is de grootste zakenbestemming van SAS. 80% van de reizen tussen Houston en Scandinavie is zakengerelateerd.
aaaah dat is de trick.. pricing zal ook wel interessant zijn.. maar wel interessant dat SAS dat blijkbaar nodig heeft... Lijkt wel alsof de C class paxen met andere airlines vliegen en ze nu ff die mensen willen overhalen
Enig idee voor hoeveel geld je die retour zou kunnen boeken? Leuk alternatief voor behalen van Star Alliance via Aegean?
Naja een dedicated J vlucht kan wel op die bestemming, als het inzetten van een groter vliegtuig met meer Y en minder J niet efficient is.
Het schijnt dat Aegean Gold 'Lifetime' is maar ik geloof daar niet in. Dat zullen ze op een gegeven moment echt wel afkappen, anders gaan ze nog failliet aan de loungetoegang kosten voor domestic US vliegers.
Ik denk dat ze op deze route geen moeite hebben om Business Class te slijten voor hoge prijzen aangezien meerdere maatschappijen er business only vliegtuigen op in kunnen zetten. Maar de grote bedrijven die op deze route vliegen hebben vast grote contracten en lagere fares. Dus wat je als consument betaalt is wel de hoofdprijs.
Als het je puur om de status te doen is, kun je nog een kosten baten analyse doen om te zien of het het waard is.
Precies! Dat ben ik nu al een tijdje aan het uitzoeken, ofwel segmenten behalen ofwel een mileage run binnen Star Alliance partners van Aegean. Voor 2700 euro moet dat toch zeker lukken.