Eind van de maand vlieg ik naar Oslo op een een SAS Go Light tarief. Dat betekent dat je alleen met handbagage mag reizen. Ik twijfelde vanavond of ik misschien toch niet wat meer bagage mee moet nemen. Nu ben ik Star Alliance Gold bij TK. Als ik onderstaande tekst van de SAS website goed begrijp, lijkt het dat je als *Gold dus wél een bagagestuk gratis mag inchecken. (nul plus één is één!) Heeft iemand hier ervaring mee?
In het persbericht waar ze SAS Go Light aankondigen staat weer niets over *Gold: http://www.sasgroup.net/en/sas-go-light-for-those-who-travel-light/
Mijn ervaring met die chat is inderdaad ook prima! Daar kun je het prima even navragen @TheoS voor de zekerheid. Ze kunnen alleen je Turkish gold status niet zien is mijn ervaring. Voor de zekerheid zou ik (voor zover je dat al niet deed) je pasje meenemen naar de luchthaven.
@TheoS ik zie nu dat mijn *A gold status toch is gesignaleerd door SK, want ik kan nu mijn stoel gratis kiezen. Voor zover je dat nog niet gedaan hebt, stoel 10A schijnt erg goed te zijn lees ik overal (exit row, wel gewoon met zicht door het raam).
Ja, bij mij werd het inderdaad ook herkend, want ik kon ook mijn stoel gratis uitzoeken. Bedankt voor de tip, ga ff checken of 10A nog vrij is...
Swiss heeft een zelfde tarief, het heet ook "light" ze zouden daar dat ook als SA Gold je geen ruimbagage mee mag nemen zonder betaling. Iemand hier ervaringen mee?
Ik zoek altijd op "chat". Bij de zoekresultaten kun je dan gelijk de chat openen, indien deze geopend is. En dat is alleen tijdens kantooruren. Als je straks nog eens probeert zul je m gelijk zien! Goeie ervaring mee. FF nummer toevoegen, stoelkeuze voor een codeshare allemaal er mee geregeld.
@Jan van Putten wees trouwens alert met seat assignment. Ik had een goede stoel gereserveerd (exit row zonder stoel voor me). Toen ik net mijn lijstje vluchten nog eens door liep in Expertflyer zag ik dat deze ineens weg was! Snel ingecheckt waardoor ik alsnog die stoel kon kiezen, maar wel vreemd.
M'n TK (Gold) nummer er in laten zetten maar seat assignment kon niet volgens haar ivm SAS go ticket. Onzin. Later nog maar eens proberen via chat. Kan ook zelf online niet een stoel selecteren. Waarschijnlijk ligt dit aan het feit dat ik via een OTA heb geboekt.
Kun je helemaal geen stoel kiezen of alleen tegen betaling? Het duurt een tijdje voor je status is gesynchroniseerd (althans dat was bij mij het geval). Daarna kon ik ineens wel een gratis stoel kiezen. Op de codeshare vlucht kon het echter niet, maar via de chat dus alsnog kunnen regelen. Zou daarmee wel even wachten totdat je status zichtbaar is.
Vind überhaupt nergens een optie om een stoel te selecteren zelf niets tegen betaling. Heb dus het idee dat dit te maken heeft omdat ik via een OTA geboekt heb.
Merkwaardig.... kun je wel gewoon de rest van de vluchtgegevens zien na het invoeren van de boekingsreferentie? Dan zou ik inderdaad gewoon over een week ofzo via de chat verzoeken om een stoel toe te wijzen.
Hoe zit het eigenlijk als je bij SK een awardticket hebt geboekt (SAS Go Light)? Heb je dan nog steeds *A voordelen? En is het mogelijk om mijn EB nummer te veranderen in mijn O6?