Ryanair "voor 14 euro naar New York"

Discussie in 'Nieuws' gestart door Hoeike8819, 17 mrt 2015.

  1. Hoeike8819

    Hoeike8819 Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Voor 14 euro naar New York, Boston of Washington vliegen? Als het aan Ryanair ligt, is dat straks mogelijk.

    Nu vliegt Ryanair alleen nog binnen Europa, maar binnen vijf jaar wil Ryanair haar vleugels spreiden en intercontinentale vluchten gaan aanbieden. Ryanair wil vliegen naar verschillende Amerikaanse steden zoals New York, Washington, Boston en Chicago. Die vluchten zullen vertrekken vanuit London, Berlijn, Dublin en Keulen, schrijft de Financial Times.

    De topman van Ryanair, Michael O'Leary, heeft het plan voorgelegd aan de raad van bestuur, die het heeft goedgekeurd. De luchtvaartmaatschappij moet wel nieuwe Boeings aanschaffen; de huidige vliegtuigen zijn namelijk niet geschikt om de oceaan over te vliegen. Voorlopig is er nog geen nieuwe Boeing of Airbus besteld.

    De lancering van de langeafstandsvluchten is een onderdeel van de vijfjarige groeistrategie van het bedrijf. Ryanair is niet de eerste maatschappij die met dit ambitieuze plan komt: SkyTrain en Zoom Airlines probeerden het ook al, maar zonder succes. Ook Norwegian Airlines is bezig met het aanbieden van goedkope, verre vluchten. Vanaf 180 euro kunnen passagiers van Oslo naar New York vliegen.

    De topman van Ryanair, Michael O'Leary, heeft het plan voorgelegd aan de raad van bestuur, die het heeft goedgekeurd. De luchtvaartmaatschappij moet wel nieuwe Boeings aanschaffen; de huidige vliegtuigen zijn namelijk niet geschikt om de oceaan over te vliegen. Voorlopig is er nog geen nieuwe Boeing of Airbus besteld.


    De lancering van de langeafstandsvluchten is een onderdeel van de vijfjarige groeistrategie van het bedrijf. Ryanair is niet de eerste maatschappij die met dit ambitieuze plan komt: SkyTrain en Zoom Airlines probeerden het ook al, maar zonder succes. Ook Norwegian Airlines is bezig met het aanbieden van goedkope, verre vluchten. Vanaf 180 euro kunnen passagiers van Oslo naar New York vliegen.
     
    tgrhuis12 vindt dit leuk.
  2. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    +12 euro creditcard
    +75 euro bagage
    +een hoop voor je eten en drinken

    Ik denk niet dat ik er heel snel gebruik van zou maken
     
  3. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Bij Ryan air kan je nu ook met Ideal betalen+eten en drinken kan je meenemen. Ik zie als voordeel dat als een ticket voor 14 euro beschikbaar is, je vanuit Amerika onward flights kan doen. De mogelijkheden voor het vinden van verdere goedkope tickets zijn uitgebreider.
     
  4. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Hoe goedkoop het ook zou zijn, ik zou alleen met hun naar Amerika vliegen in de " extra comfort " klassen, ik heb geen zin om 8 uur zo opgepropt te zitten dat je knieën na de vlucht niks meer kunnen. ook zal er inderdaad nog aardig wat kosten bijkomen en dan zal het minimaal rond de 250 euro gaan kosten schat ik.
     
  5. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    ik denk dat dit niet tegen te houden is en het is de zoveelste ontwikkeling die de gevestigde maatschappijen langzamerhand wanhopig maakt. Ryanair heeft de financien en de bekendheid om het te doen dus het zal vast gebeuren en de vluchten zullen vanaf het begin vol zitten. misschien gaat de luchtvaartindustrie dezelfde kant op als de nederlandse detailhandel? absolute prijsvechters aan de onderkant van de markt en ultra luxe full service maatschappijen aan de bovenkant en het grijze midden wordt weggevaagd?
     
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Het zal er ook wel komen maar ik denk dat de long-haul zakelijke markt toch wel iets anders werkt dan short-haul. En ik denk niet de het product dat Ryanair neer gaat zetten aan de eisen van de gemiddelde zakelijke vlieger kan voldoen.
     
  7. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Om de zoveel tijd roept o'leary dit en dan duikt iedereen erop...
    Eerst zien, dan geloven
     
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Dat klopt en toen was het 5 euro. Nu al 15 :D
     
  9. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Mocht het ook echt gaan gebeuren, dan moeten we tegen die tijd toch wel een hele dikke €30 neerleggen voor een positioning flight naar de VS:eek::p
    Maar zo @Innersoul al zei; eerst zien, dan geloven!
     
  10. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Over een jaartje over 3 kan Ryanair hetzelfde artikel zo weer publiceren.
    Promotie hebben ze gehad, maar 't is weer over volgens de BBC (klik)
     
  11. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk dat dit gewoon een goede marketing stunt is. Moet je zien hoeveel mensen hierover praten en daardoor weer eens naar hun website gaan..
    Beetje een zelfde soort verhaal: Apple medewerker laat nieuwe iPhone in een bar liggen en er ontstaan allemaal verhalen over hoe de nieuwe iPhone eruit ziet waardoor dit een paar weken voor release overal in het nieuws komt.

    Misschien heb ik het mis en gaan ze dit inderdaad over een paar jaar doen, maar zoals andere het hier ook al aangeven, Ryanair zegt wel vaker rare dingen.
     
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik wacht op de re-play van toiletloos staand vliegen.
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  13. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268

Deel Deze Pagina