Rusland sluit mogelijk Luchtruim voor Europese en Amerikaanse Airlines

Discussie in 'Nieuws' gestart door Goldfly, 7 aug 2014.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Rusland overweegt bovendien het luchtruim te sluiten voor Europese en Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen die naar Azië vliegen. Oekraïense luchtvaartmaatschappijen mogen per heden al niet meer in het Russische luchtruim komen.
    Deze zet zou de kosten van de vliegmaatschappijen aanzienlijk verhogen omdat de vliegtijd vanwege het omvliegen aanzienlijk toeneemt. Medvedev zegt dat over deze maatregel nog gesproken wordt.
     
  2. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik zou bereid zijn een zogenaamde Ruslandtax te betalen om om te vliegen. Op die manier betalen we met zn allen iets meer, maar zal de maatregel de Europese en Amerikaanse maatschappijen niet te hard raken.
    Wat denken jullie?
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    schandalig, ik vind het triest, als je op deze manier moet laten zien dan je als land invloed hebt...
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik vlieg het liefst niet om, niet zozeer vanwege eventuele kosten,maar met name vanwege vliegtijden.
     
  5. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Doen we het dan ook andersom? Dat Aeroflot niet meer over de EU mag vliegen?
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Aeroflot krijgt het vanzelf moeilijk. Als airlines niet meer over mogen vliegen betalen ze ook niet voor de rechten. En die opbrengsten gaan normaalgesproken gelijk naar Aeroflot.
     
  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik zou inderdaad het luchtruim voor Aeroflot sluiten. Maar het raakt dan sowieso de KLM ook weer omdat ze codeshare vluchten met Aeroflot hebben.
    Maar voornamelijk Aeroflot. Ik kan me voorstellen dat als het EU-luchtruim gesloten ze dat niet langer dan een paar maanden kunnen trekken met al die vliegtuigen die aan de grond staan zonder inkomsten.
    Maar van mij mogen ze, ik heb mn buik vol van Rusland, dus laten ze de druk maar opvoeren. Er is onlangs uitgezocht hoelang we nog afhankelijk blijven van Russische grondstoffen als we nu alternatieven zoeken ( en dat doen we), dat is pas in 2032, dus wie knippert het eerst :)
     
  8. Alexandria

    Alexandria Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Het ging toch alleen om het Siberische gedeelte? Niet dat het veel verschil maakt, aangezien dat het grootste deel van Rusland is.
     
  9. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Klopt, maar als ze het Siberische luchtruim sluiten houdt dat in dat je soms bijn 3 uur moet omvliegen.. Das geen kattenpies.
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Nou die paar vluchten naar Moskou en St. Petersburg, dat zal KLm weinig kwaads doen. Als de EU en VS andersom SU verbieden...
    Maar ik denk dat wanneer ze dat spelletje gaan spelen, elkaar telkens overtreffen, het danig uit de hand gaat lopen!
     

Deel Deze Pagina