Running for Gold. 1000-2000 miles te kort

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 29 sep 2014.

  1. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Hallo allemaal!

    Waarschijnlijk blijft mijn FB mijlenteller dit jaar steken tussen de 38-en 39000 Miles. Zo'n 1000-2000 te weinig dus voor Gold.

    Zit er over te denken om ergens eind November/ begin December een mileage run te doen om over de 40000 grens te gaan. Liefst vanuit Schiphol, antwerpen, brussel etc. of vanuit Guayaquil, Ecuador.

    Ik heb helaas nog geen exacte data in gedachten. Dit laat mijn werk ook niet echt toe dus zal zeer waarschijnlijk een last minute moeten zijn.

    Wie kan mij helpen of tips geven om een goedkope run te vinden?

    Tnx alvast!

    Grtz
    Alex
     
  2. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben hetzelfde aan het uitzoeken, maar dan via segmenten. Heb je veel segmenten te kort, dat lijkt me veel makkelijker vanuit Europa.
     
  3. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    ZIt nu op 13 segmenten. Nog 5 of 6 op de planning staan dit jaar. Makes a total of 19. Makkelijker dus om voor de miles te gaan.
     
  4. Gajanp

    Gajanp Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Indien je zelf jouw tickets koopt, kun je overwegen om een FB Gold/Platinum Amex te nemen om zo de additionele level miles bij elkaar te sprokkelen.
     
  5. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Als ik zelf mn tickets zou kopen zou ik geen seaman fare kiezen. Helaas dus...
     
  6. Gajanp

    Gajanp Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Dat had ik blijkbaar niet eerder gelezen dat het om seaman fares ging.

    Kun je niet met jouw werkgever overeekomen dat zij een duurder ticket kopen (wat rechtgeeft op bijv 50% miles ipv 25%) en dat jij het verschil bijbetaalt? Het is wel het meest makkelijke waarschijnlijk indien je werkgever ermee wilt meewerken.
     
  7. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Dat is inderdaad niet zo'n gek idee. Vraag me alleen af of ze dit willn/ kunnen aangezien het een groot bedrijf is met procedures etc. Daarnaast vraag ik me af of het goedkoper is voor mij. Er worden altijd full flex enkele reizen geboekt omdat de afloop van een project nooit met zekerheid te zeggen is. Deze tickets zijn non seaman bijna onbetaalbaar.
     
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Tussen de 1000 en 2000 is nog best een flink verschil. Dit lijkt niet veel, maar omdat je als je met klm goedkoop wil vliegen je altijd in de 25% klasse zit betekent dit dat je tussen de 4000 en 8000 miles moet afleggen. Dus kan je niet alvast uitrekenen hoeveel miles je precies nodig hebt? Dat maakt het zoeken voor mij/ons ietsje makkelijker.:)

    Voor de beeldvorming. Tussen het donker en lichtblauwe gebied op de kaart vallen de bestemmingen die voor een non stop return uit AMS tussen de 1000 en 2000 miles opleveren in een 25% bucket.

    [​IMG]

    Voorbeeld: AMS-DXB voor €450,- ongeveer 1600 miles
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2014
    kevin990 vindt dit leuk.
  9. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Hey Basejep,

    Tnx voor je uitgebreide reactie! En wat een mooi kaartje! Welk programma heb je hiervoor gebruikt?

    Helaas weet ik nog niet exact hoeveel miles ik nodig ga hebben. Mijn reizen worden vaak nog op het laatste moment gewijzigd en mijn tickets worden dan ook max 3 dagen van te voren geboekt. Dat weet ik dus ook pas hoe ik naar een bestemming vlieg en hoeveel % miles ik krijg. (meestal dus 25%, soms 0%, 40% 0f 50% en een heel enkele keer 75%)

    Aan de andere kant. Als ik een klein aantal miles overhoud aan het einde van het jaar is dat niet erg aangezien ik die meeneem. Laten we dus uitgaan van 2000 miles. Vliegen word waarschijnlijk eind November.

    Ik zou ook nog een run kunnen maken vanuit Guayaquil, Ecuador aangezien ik daar aan het einde van het jaar ben en dan wel wat tijd over heb. Wellicht dat we hier wat goedkopers kunnen vinden?
     
  10. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Alexo,

    vanuit Guayaquil lijkt als enige mijlen verdienende vlucht de vlucht naar AMS te zijn met onze eigen vrienden van de KLM. Verder vliegt Copa veel, maar deze mijlen zijn niet qualifying, wel award miles (mits goede boekingsklasse). Misschien dan toch maar vanuit AMS vertrekken of een paar keer segment runnen
     
  11. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    mn gold status hangt er vanaf of ik in december een of twee keer heen en weer vlieg naar GYE. Hoop op twee. Anders maar een mileage of segmentrun vanaf AMS
     
  12. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Hey All,

    Heb m'n mileage run gevonden hoor! Zit op dit moment in Haiphong, Vietnam en vlieg over twee weken naar huis vanaf Hanoi. Van Haiphong naar Hanoi is met de auto bijna 3 uur rijden. Heb bedacht Business class naar Ho Chi Minh city te vliegen en van HCMC naar Hanoi voor omgerekend 250 euro. Dit levert me 2826 Miles op (200%) Lijkt me een goeie deal!:D
     
    Hastamanana en Basjep vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina