Ruimbagage USA

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door jongesander, 18 nov 2015.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik vlieg - in tegenstelling tot de meesten van jullie - niet zo frequent. Volgende week donderdag ga ik voor mijn Executive Platinum challenge naar USA (route DUB-LHR-SFO-PHX-HNL-PHX-JFK-LHR-DUB). Nu heb ik begrepen dat je in USA verplicht steeds je bagage moet claimen. Klopt dit? Ik ben namelijk van plan om mijn koffer wel in te checken omdat ik geen zin heb steeds met die koffer rond te lopen op het vliegveld.

    Verder schijnt de beveiliging dramatisch te zijn, vooral bij binnenkomst. Moet je bij een overstap waarin je via dezelfde terminal weer vertrekt ook langs de beveiliging?

    Tot slot, het sealen van een koffer lijkt me wat overdreven. Ik ben van plan enkel een TSA slot er op te doen. Mochten jullie toch andere dringende adviezen hebben, dan hoor ik het graag.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Je moet je bagage claimen op de internationale luchthaven waar je de VS binnenkomt, ookal reis je daarna nog verder met een binnenlandse vlucht. Daarna zal je inderdaad weer door de veiligheidscontrole moeten.

    Sealen heeft weinig zin (maakt je misschien zelfs verdacht?) als ze hem open willen maken. Ik zou, naast een TSA slot op de koffer zelf, ook een kofferriem met TSA slot erom doen.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Thanx voor je reactie! Misschien een domme vraag, maar waar is zo'n kofferriem nu exact goed voor?
     
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.309
    Trofeepunten:
    558
    @jongesander, zodra je langs immigration komt, moet je bagage halen. Moest ik zowel in ATL als DTW doen voor vluchten door naar respectievelijk MIA en LAS. Daarna je bagage weer op een andere band zetten en inderdaad weer door de security. Verschrikkelijke ervaring, schreeuwende TSA'ers die teveel macht denken te hebben. Enfin, ik wens je een fijne vluchten toe en veel plezier met het behalen van je AA Executive Platinum!!
     
    jongesander vindt dit leuk.
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Ligt er natuurlijk aan wat voor koffer je hebt, maar als het een 'klapkoffer' is bestaat het risico dat als de sloten het begeven of slecht worden afgesloten (na een controle) je koffer openspringt. Een kofferruem voorkomt dat.
    Daarnaast heb ik qua veiligheid liever geen single point of failure. 2 aparte sloten op je koffer lijkt me beter tegen diefstal.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  6. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Mijn advies zou zijn om met alleen handbagage te reizen als je deze mogelijkheid hebt...
     
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt voor je advies. Waarom is dit je advies?
     
  8. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb meerdere vervelende ervaringen met doorzochte ruimbagage in de US. Voornamelijk de sporen van een koffer die op een lompe manier is doorzocht storen mij een beetje... als je alles zorgvuldig, netjes opgevouwen hebt ingepakt. En als een rommelig opnieuw ingepakte koffer niet meer dichtgaat... proberen de TSA-vrienden het toch, met schade als gevolg. Dus mijn gedachte is: door met alleen handbagage te reizen voorkom je dat er zonder jouw toezicht vreemde handen aan je bagage zitten.
     
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
  10. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    En los daarvan, ken je natuurlijk de voordelen van travel-light... niet in de rij voor baggage drop-off, niet wachten op je bagage, etc.
     
  11. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Als je de mogelijkheid hebt, altijd handbaggage boven ruimbaggage! Ik weet niet over hoeveel dagen je je trip hebt uitgespreid, maar voor een weekje moet een lichte handbaggage koffer voldoende zijn. Niet wachten aan baggagebanden, minder gedoe met controle's, je bent er zelf bij als ze je koffer openmaken.
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt voor jullie reacties. De reden dat ik mijn bagage wilde inchecken was vooral omdat ik niet zoveel zin had op de airport de hele tijd met de koffer wilde "zitten". Daarnaast begreep ik dat de overhead bins bij AA redelijk vaak vol zijn en dat veel gedoe oplevert. In combinatie met priority leek de bagage inchecken mij goed.

    Jullie argumenten zijn mij geheel duidelijk. Ik neig er naar de koffer dan maar mee te nemen. Zijn er bij sommige lounges ook plekken om de koffer even te stallen ofzo? Dan heb ik er wat minder omkijken naar.
     
  13. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Koffers stallen+USA is echt een no go na 9/11. Zijn ook geen bagage kluizen meer te bekennen op de vliegvelden.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Helder. Nu je het zegt eigenlijk ook wel logisch ja!
     
  15. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Wel echt verrekte vervelend als je een lange overstap hebt en even in de stad wil kijken.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  16. Kasel

    Kasel Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    een belangrijke reden waarom ik naar de VS eigenlijk altijd met Handbagage inreis is dat er op een aantal luchthavens aparte (lees kortere) paspoortcontrole rijen zijn voor cary-on only passagiers. IAH is hier een voorbeeld van, na de paspoort controle loop je dan ook nog eens via een aparte desk langs de Customs, wat zeker op een druk moment zo maar in totaal je een uur tijdsbesparing kan opleveren.
    Meestal doe ik ook inkopen van mijn garderobe tijdens de trips in de US dus reis ik licht heen en enkel op de terugreis check ik bagage in, anders dan bij het inreizen is het bij het uitreizen gelukkig wel allemaal doorgelabeld en heb je hier geen omkijken meer naar.
     
    jongesander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina