Ruimbagage en transfers tickets verschillende boekingen

Discussie in 'oneworld' gestart door kevinvdwal, 26 apr 2015.

  1. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    In augustus gaan wij een mileagerun doen naar HNL vanaf CPH, nu moeten wij ons hiervoor nog positioneren naar CPH. Nu leek het ons leuk om dit te doen met Finnair via HEL. Dit zou betekenen dat we twee verschillende boekingen gaan krijgen.

    AMS-HEL-CPH & CPH-HEL-LHR....

    De CPH vlucht naar HEL vliegt om 13:20 op 31 augustus met vluchtnummer AY0666.
    Zou het mogelijk zijn om de vlucht van HEL naar CPH met vluchtnummer AY0665, die aankomt op 12:40 hiervoor te plakken? Is een heel kleine overstaptijd, maar volgensmij wel exact hetzelfde toestel waar weer mee terug gevlogen wordt. Voor de beeldvorming als we de eerdere vlucht zouden willen pakken ben je veel meer kwijt. Is dit technisch mogelijk en haalbaar met ruimbagage? Eventueel kan de bagage misschien pas ingechekt worden als we weer op HEL terug zijn voor de vlucht naar LHR?

    Dit trucje zouden we dan ook op de terugweg willen doen. Dan zijn de tijden iets langer.

    HEL-CPH AY0667 arriveren om 18:25 en dan terugvliegen HEL-CPH met AY668 om 20:20 op 18 sept. Deze moet wel te doen zijn denk ik, maar is het technisch ook mogelijk om de bagage door te laten checken weer terug op de andere boeking en enig idee van tijd wat nodig zou zijn om door douane te gaan? Het is wel dezelfde maatschappij.

    Finnair via de chat geeft me niet zo heel duidelijke antwoorden.

    Your tips and advice please :)
     
  2. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Lastige dit. Hoe lang heb je telkens op HEL? Anders zou ik proberen te regelen om je koffer dan van boord te halen en in een kluis te stoppen op het vliegveld. Je koffer op CPH ophalen en dan weer inchecken gaat je sowieso niet lukken.
     
  3. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Op de heenweg zit er op AMS-HEL-CPH een overnachting tussen. Start van HNL run van CPH naar HEL en LHR zit er 1 uur en 20 minuten tussen op HEL.
     
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Oké dus een nacht op HEL en HEL-CPH-HEL-LHR is op de zelfde dag? Dan zou ik s'ochtends je koffer al inchecken voor LHR en deze niet meenemen naar CPH.
     
  5. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Klopt, dat kan technisch gewoon dan (koffers pas voor latere vlucht inchecken? Zullen ze me vast raar gaan aankijken als ik koffers ga weg brengen op HEL terwijl ik nog vanaf CPH moet vliegen. HEL-LHR is met BA. Inchecken gaat in één keer lijkt me. Zo'n reis is compleet nieuw voor me, wat betreft de overstaptijden in CPH, vermoedelijk hetzelfde toestel zal dat gaan lukken?
     
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Sorry voor de late reactie.
    Ik denk dat je inderdaad het meeste kans hebt als je direct naar Londen je koffer incheckt. Op Hel zijn automatische bag drops dus daar zou ok het eerst proberen. Het zijn 2 aparte boekingen dus ik denk dat het we moet lukken.
     

Deel Deze Pagina