Rij 10 in Economy Comfort (KLM); niet beschikbaar?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door PHRVG, 26 mrt 2018.

  1. PHRVG

    PHRVG Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik merk dat na boeking in KLM's Economy Comfort klasse, rij 10 vrijwel altijd is afgeblokt en pas kort voor de vlucht wordt vrijgegeven.
    Kent iemand een truc om toch rij 10 eerder te boeken?
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Is dit op een A330?
     
  3. PHRVG

    PHRVG Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ook. Ik heb het gezien op alle intercontinentale vluchten met 777, 787, en 330.
    Nu ook weer op een vlucht die ik geboekt heb naar Rio (787)
     
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    FB Platinum desk bellen die kunnen je erin zetten. De rest heeft pech gehad.
     
  5. PHRVG

    PHRVG Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ok, ga ik morgen proberen. Dankjewel
     
  6. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Goed advies inderdaad! Ik had pas hetzelfde en via de platinum desk ben ik inderdaad op rij 10 gezet (in elk geval op de 777-200 met nog veel meer beenruimte dan de andere EC-stoelen, vooral stoelen 10HJK). Platinum desk bevestigde dat deze rij zo lang mogelijk wordt vrijgehouden voor FB Platinum Elites (en mensen met baby's in EC).
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. EmielFielt

    EmielFielt Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    13
    Is niet altijd zo, al een paar keer geprobeerd rij 10 te reserveren wat niet mogelijk was. Ik had steeds verwacht dat hier inderdaad FB Platinum of een gezin met een baby te vinden. Uiteindelijk waren het een aantal vakantie vliegers die verbaast waren over de plek die ze toegewezen kregen.
    Ik vind het zeer onvoorspelbaar wanneer je wel of niet een plek in rij 10 kunt reserveren.
     
  8. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Mijn ervaring zegt dat zelfs als Platinum is het soms geblokkeerd. Beste is als je een baby meeneemt :)
     
  9. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Mij is verteld dat het route-afhankelijk is. Routes waar veel baby's meevliegen ( typisch sommige Afrikaanse, zuid,centraal-amerikaanse, en aziatische routes) deze stoelen tot het laatst geblokt blijven. Op USA kan het vaak wel al eerder.
     
  10. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Idd, tegen mij zeiden ze:
    Ze proberen deze stoelen zo lang mogelijk vrij te houden voor gezinnen (met baby). Echter vanaf ongeveer 1 week voor de vlucht is het niet zo waarschijnlijk meer dat deze nog geboekt worden door gezinnen en mogen ze de stoelen ook aan hun beste (lees platinum) klanten toekennen.

    Heb er 1x gezeten en vond het 3x niks met die wand voor je, kan je benen niet onder de stoel voor je kwijt.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    In de 772 en 789 is 10 A en K absoluut de beste stoel voor mij.
     
    Denzi, jvz, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Heb deze ervaring ook recent gehad. Segment ATL-AMS die ik over ruim 2 weken pas vlieg. Economy Comfort helemaal vol volgens seat map. Platinum Line gebeld en die konden mij op 10A zetten. Toen dat eenmaal zo was kon ik op de seat map zien dat alle 4 de middelste stoelen nog vrij waren en ook de middelste stoelen aan de zijkanten.

    Vanmiddag weer gebeld omdat een collega van mij op de route AMS-LAX voor volgende week geen comfort stoel kon boeken. Het reisbureau (wat wij moeten gebruiken om AF/KL/DL contract tarieven te krijgen) kon ook niets doen. Uitleg gehad en er zijn nog 6 stoelen vrij op de eerste rij, maar dat die worden vastgehouden voor families met kinderen (bassinet seats). Verdere uitleg was dat als uitzondering voor Platinum leden deze stoelen voorwaardelijk geselecteerd kunnen worden door hun. Dat kan alleen maar als het Platinum lid belt en is dus voorwaardelijk. Als er dus toch nog een familie met kinderen komt dan zul je verplaatst worden.

    Op Expertflyer kon ik met m'n gratis account overigens zien of een stoel "Occupied" of "Blocked" is... dus dan kun je alvast bellen en vragen of ze je op een bepaalde stoel kunnen zetten.

    EDIT: collega heeft gisteren voor vlucht op maandag gebeld. Hij kon het pas 24 uur van te voren doen kreeg hij te horen. Vreemd omdat mijn vlucht over ruim 2 weken is en ik het al wel kon doen. Het is dus een kwestie van wie je aan te telefoon hebt.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2018
    Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina