REP naar CGK on a shoestring

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Flying doc, 1 nov 2015.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Wie o wie wil mij helpen met het zoeken naar een betaalbaar ticket richting Jakarta.
    Ik wil op 29/02 of 01/03 vanuit Siem Reap naar Jakarta. Nu zag ik een AirAsia ticket REP-KUL voor 81 euro (excl bagage) en een KLM ticket KUL-CGK 20 euro ticket. Ik weet dat voor twee weken terug de AirAsia tickets nog 51 euro waren. Heb ik ook maar enige kans dat deze nog gaan dalen?
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb momenteel m'n computer niet bij de hand, zal later eens even zoeken. Uit bovenstaande post maak ik op dat het je niet uit maakt om (meerdere keren) over te stappen op verschillende tickets, toch?

    Voor nu even als ideetje: ik weet niet of je miles hebt gekocht met de 200% bonus actie van GOL: in dat geval heb je voor €70 ex. taxes een enkeltje intra Asia. Scheelt niet super veel, maar als je de miles toch al hebt;) (en daarbij reis je op 1 ticket, toch ook wel fijn met vertragingen etcetera in het achterhoofd).
    Miles buiten de promotie om kopen is drie keer zo duur, dus dan absoluut niet het overwegen waard:eek:
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523

    In december '14 vierden ze hun 13-jarig bestaan met aanbiedingen, mogelijk dit jaar weer, maar op welke bestemmingen, geen idee...
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  4. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Volgens mij is je enige kans op goedkopere AirAsia tickets aanbiedingen, maar daar hebben ze er in september al een van gehad. Mijn ervaring met AirAsia is - en deze ervaring heb ik ook wel eens bevestigd gehad - dat de tickets alleen maar duurder worden naarmate je langer wacht. Oftewel, zover mogelijk van tevoren boeken geeft de beste prijs.
     
  5. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb net gezocht, maar kom zelfs niet meer in de buurt van de prijs die je in je eerste post beschrijft!:oops: Alles boeken op 1 ticket komt rond de €200 uit, twee losse tickets via KUL rond de €180. Heb nog naar andere tussenstops gezocht, die goed te bereiken zijn met bijvoorbeeld AirAsia, maar ook dan zijn de prijzen fors.
    Ik denk dat het het veiligste is om nu zo snel mogelijk te boeken; met de prijzen van de LCC's weet je het maar nooit. :(
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Kak. Gelukkig heb ik gisteren al het KUL0-CGK segment weten te boeken met KL voor 30 euro. Als ik goed kijk vind ik dat de prijzen voor het REP-KUL segment met AirAsia zich tussen de 50-100 euro bevinden ongeacht hoe ver dan ook vooruit. Ik denk dat ik nog even wacht met het idee van @Daan3 in mijn achterhoofd al weet ik dat de AirAsia aanbiedingen meestal maanden in het voren zijn. Ik heb even mijn emails van AirAsia uit het verleden erbij gepakt en oppervlakkig geanalyseerd. Ik kom tot de conclusie dat het risico op minder dan 20 euro maximale prijsstijging kleiner is dan de kans op een nieuwe uitverkoop ronde. Zo heb ik voor 2014 gevonden;
    • 22 dec (voor 5 jan-31 mrt)
    • 1 dec (voor 5 jan-30 apr)
    • 9 nov (voor 10 jun-17 jan'16)
    • 27 okt (voor 1 nov- 31 mrt)
    • 7 okt (voor 10 okt- 28 feb)
    • 30 sep (15 jan- 30 jun)
    • etc...
    Als ik dit zo op zit te schrijven merk je eigelijk pas hoe vaak deze "acties" zijn. Wellicht leuk als de redactie dit oppakt en hier een mooi frontpage artikel over schrijft gezien er zo weinig nieuwe industrie-related nieuwtjes worden gepubliceerd. Het is geen hogere wiskunde maar wel iets wat heel veel speelt.
     
    Lionell, Daan3 en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    @Flying doc 22 en 23 november is er weer actie bij Air Asia. Bestemmingen en welke periode is mij niet bekend
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Super! Hoe kom je aan deze inside knowledge?
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Facebook :p
     
    Lionell en Flying doc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina