Reisgidsen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Jan van Putten, 24 jul 2015.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Er zijn 1001 verschillende reisgidsen te koop. Zelf heb een hele serie van 100% waar leuke wandelingen in staan. Waar gaat jou voorkeur naar uit?
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Lonely planet. Staat echt alles in wat je nodig hebt, vervoer, drank, hotel etc.
    Heb mijn LP's gekocht met 50% discounts code en gratis verzenden. Prijs valt dan wel mee. Voor de rest gebruik ik tripadvisor :p
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    ANWB Weredreisgids.
     
  4. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik koop en gebruik ook altijd een Lonely Planet, heb inmiddels de halve collectie denk ik :rolleyes:.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Meestal LP heb er net weer 3 binnen via de 50% actie. Stedentrips de gidsjes van de ANWB o.a. Vanwege de handige kaart die je los mee kan nemen. Ook gebruik ik vaak wikitravel voor extra info, de Engelstalige versie is het best
     
  6. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Waar ik ook nog gebruik van maak zijn Tripwolf en Triposo. Maar vind het toch altijd het leukste om gewoon een papieren reisgids mee te nemen.
     
  7. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    LPs hebben opzich wel toegevoegde waarde omdat ze efficiënt zijn. Maar aan restaurants en hotels in de LPs heb je - zeker in moeilijke landen - niet meer zoveel. Te vaak meegemaakt dat een hotel toch wel zijn klanten krijgt nadat het in de LP genoemd is en dat service keldert en prijzen stijgen.
     
  8. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Klopt wat betreft restaurants, kijk hiervoor meestal op tripadvisor of vaak nog beter vraag het aan een local waar zij/ hij gaat eten als die wat bijzonders wil.
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik probeer tripadvisor zoveel mogelijk te vermijden, merk dat het een beetje een campingmensen review site is geworden. de leuke hippe nieuwe dingen staan er zo laag op (door het systeem van TA) dat je die niet kan vinden. Meestal probeer ik goed uitziende blogs te gebruiken of hipster apps zoals Foursquare
     
    Flying doc en FlyingDutchman87 vinden dit leuk.
  10. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik vind Lonely Planet en Marco Polo vaak goed maar ga denk ik het liefst met een Capitool reisgids op pad.
     
  11. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik merk dat de kwaliteit heel erg kan verschillen....voor Barcelona ging ik met een groep vrinden, waarbij ik de dikke Capitoolgids mee had, en een vriend de compacte. De compacte was informatiever! Ik was heel blij met mijn Michelingids over Parijs, maar de kleine gidsjes zijn dan weer wat minder. Capitool vind ik wel prettig en overzichtelijk. Lonely Planet is ook best aardig, maar de restaurants die ze aanraden...geen succes (tenminste, de Romegids dan). Kortom, mijn ervaring is dat er geen peil op te trekken is :)
     
  12. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Sowieso altijd kijken of je een nieuwe druk hebt of een geupdate versie. Heel vaak brengen ze wel een nieuwe druk uit, maar dan is de inhoud niet vernieuwd, maar waren gewoon de oude exemplaren op. Dan lijkt het alsof de gids uit 2015 is, maar is hij dat eigenlijk dus niet.
     
    RSC09 vindt dit leuk.
  13. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Lonely Planet inderdaad erg prettig om snel je weg te vinden, de "100%..." reisgidsen om over de cultuur te leren. Daarnaast voor citytrips bevalt me de ANWB reisgids altijd goed.

    Heeft er iemand hier ervaring met de Rough Guides? Sommigen zweren hierbij ipv Lonely Planet. Wat is er beter/anders aan?
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2015
  14. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Mooiste voorbeeld waarom reisgidsen ouderwets zijn: Elk jaar op koninginnedag allemaal toeristen in het oranje terwijl we het tegenwoordig een aantal dagen eerder vieren:D:D
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  15. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb eigenlijk altijd Lonely Planets, maar dat is meer gewenning denk ik dan dat ik ze daadwerkelijk de allerbeste reisgidsen vind. Ik heb gewoon nooit serieus alternatieven geprobeerd ;). Voordeel is dat ze al van een beetje 'goedkoop papier' zijn en dat het dus ook niet erg is als ze nat/modderig/opgegeten worden tijdens het reizen - dat vind ik met van die glossy-Capitool-achtige gidsen altijd een beetje zonde.

    Als ik niet van tevoren mijn overnachtingen heb geregeld, vind ik het altijd fijn om te weten in welke prijscategorie ik ongeveer moet denken voor een hostel en in welke wijk ik moet zoeken. Lonely Planet geeft daarvoor goede indicatie, zonder dat ik daadwerkelijk op die specifieke tips af ga: zijn meestal gedateerd en niet meer wat ze waren zoals @Foodandflying ook al aangeeft! Overnachtingen in 'goede hotels' (lees: puntentechnisch handige hotels) regel ik altijd van tevoren en daar heb ik ook niet echt een reisgids voor nodig. Hooguit gebruik ik thuis de kaartjes van LP met bezienswaardigheden/busstations om te kijken welk hotel het handigst gelegen is.

    Haha, ja dat is echt geweldig! Ik was toevallig op 30 april op station Arnhem en de ICE vanuit Oberhausen stroomde leeg met oranje geklede Duitsers :p. Die gebruiken waarschijnlijk geen reisgids, maar was wel grappig :D.
     
  16. pmuy

    pmuy Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Reisgidsen? Ik neem meestal een LP mee, maar uiteindelijk gebruik ik toch vooral online bronnen hoor. Die zijn veel actueler en informatiever. En ze bieden tenminste informatie die écht nuttig is voor jou.
     

Deel Deze Pagina