Regels Sykteam Lounges

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door DutchFrequentFlyer, 10 okt 2014.

  1. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Lang heb ik me 2 dingen afgevraagd met betrekking tot skyteam lounges. Het eerste was of je je de skyteam lounges ook als arrivals-lounge kon gebruiken (dus na je vlucht, in plaats van ervoor). Die vraag is zojuist beantwoord door @TheFlyingDutchboy in dit topic.

    Het tweede dat ik me lang heb afgevraagd (en nog steeds niet weet) is of je als ST elite-plus ook een +1 de lounge in mee kunt nemen die geen skyteam ticket heeft, maar een ticket op een andere alliance of maatschappij. (Gegeven dat het ST elite-plus lid zelf wel een skyteam ticket heeft natuurlijk).
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Nee. Gast moet ook met Skyteam reizen maar niet per se op dezelfde vlucht.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    En de arrivals lounge clausule is alleen voor de KLM Crown Lounges en geselecteerde andere lounges. Zeker niet voor alle.
     
  4. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Nog een vraagje! Op de skyteam website staat:

    Betekent dit dat als ik een Virgin-marketed flight heb die wordt uitgevoerd door Delta ik wel toegang heb, maar als ik een Delta-marketed flight heb die wordt uitgevoerd door Virgin ik geen toegang heb?
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2014
  5. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268


    Dit kunnen alleen mensen die Club2000 (Skipper) status hebben.
     
  6. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Thanks! Interessant. Wist nog niet van het bestaan van Club2000. Weet je misschien ook antwoord op de vraag over marketed vs. operated en lounge toegang?
     
  7. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Is een status die je alleen op uitnodiging krijgt (mijn baas heeft er een). Verder zijn de perks bijna gelijk aan die van Platinum.

    Op je tweede vraag is het geloof ik zo dat de operated carrier doorslaggevend is maar ben me er niet zeker van. Vooral in het geval van Virgin Atlantic en Delta is het een lastige, omdat dit een interline agreement is geloof ik. Er zijn misschien anderen op het forum die dit beter weten, @TheFlyingDutchboy misschien? :)
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik twijfel hierover. Beetje tricky. In kan me indenken dat als je een Skyteam-marketed flight hebt die uitgevoerd wordt door een andere carrier, de lounge agents misschien alleen op het vluchtnummer (i.e. Skyteam) letten en je zo binnenlaten.
    Aan de andere kant zou je in het tegenovergestelde geval (non-ST marketed maar wel operated) ook toegang moeten hebben, als je de tekst heel letterlijk interpreteert.
    In het geval van Virgin-Delta is het helemaal gecompliceerd omdat het echt een partnership is die niets met Skyteam te maken heeft. Op de speciale pagina rept Delta alleen over haar eigen Medaillions die toegang hebben tot de Clubhouses. Wil je zeker zijn, dan zou ik even een tweetje sturen naar @DeltaAssist.
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  9. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Thanks! Ga ik doen!
     
  10. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Vreemd antwoord van @DeltaAssist. Is dit waar? Mogen alleen business en First Class passengers nog in de LHR lounge?

    [​IMG]

    Edit: Ik kan zo vijf bronnen screenshotten die zeggen dat dit antwoord complete nonsense is. Het zou wel erg vreemd zijn: Wat zijn de voordelen van Skyteam Elite-plus nog ten opzicht van Elite als je toegang tot lounges uit het pakket gaat halen?
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2014
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Delta heeft een tijd geleden wel de toegang tot 3rd-party lounges beperkt voor STE+s.
    Vlieg je niet uit Terminal 4? Dan is er een ST lounge.
     
  12. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ah, ik zie het inderdaad! De LHR-JFK vlucht gaat niet meer vanaf terminal 4. Dat verklaart het...
     

Deel Deze Pagina