QF in het 1e jaar

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Wes, 24 okt 2015.

  1. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Hi all,

    Ik ben sinds 30 april dit jaar FB member geworden. Sinds die tijd 14 vluchten met KLM gehad en nog een stuk of 8 tot 10 op de planning. Samen met een AMEX gold kaart kom ik einde jaar uit op zo'n 26 - 28 QF. Net niet genoeg voor Gold en verlies ik dus de extra QF. tot gold en kan ik op 1 januari weer opnieuw beginnen.

    Is het niet zo dat dit in het eerste jaar niet opgaat, omdat ik pas op 30 april FB member ben geworden?
     
  2. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Maakt niet uit wanneer je begonnen bent in het jaar, per 31 december checken ze hoe je ervoor staat en bepalen ze je status. Je hebt nog twee maanden te gaan om die extra vluchten te maken voor Gold, genoeg mogelijkheden.
     
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Hi @Wes,
    Zoals @MartinR al aan geeft maakt het niet uit wanneer je lid bent geworden van FB; je telling van QF's start direct en gelden voor datzelfde jaar.

    Nu je al tegen de drempel van gold aan zit, zou ik zelf zeker door zetten richting FB Gold! Meerwaarde van Gold ten opzichte van Silver is erg groot. Als je nog maar twee segmenten tekort komt, zou je bijvoorbeeld een same day-return kunnen boeken naar LHR voor ongeveer €130. In mijn ogen is dat het zeker waard, kan je volgend jaar mooi gebruik maken van je FB Gold perks! Mocht je op 26 QF's uitkomen; ook dan zijn er goedkope opties om op de 30 QF's uit te komen:)
     
  4. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    ok, thanks beiden. Het zou kunnen dat ik nog meer vluchten moet doen dit jaar, dus ik kan er nu rekening mee houden. Als ik dicht bij gold zit plan ik wel wat dagtripjes. Komt goed.
     
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Go for Gold! Naar Italië bijv. (NAP, BLQ, VCE) van zaterdag op zondag. Ik heb ook nog 4 QF nodig maar dan voor Plat. Succes ermee, gaat je lukken!
     
  6. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    @Fripsmaster heb gezocht maar kan deze combi niet vinden. Heb je een linkje?
     
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    @Wes, op de KLM site kan je bijvoorbeeld AMS-FCO-NAP v.v. heen op zaterdag 12 december en de ochtend er op terug voor 165 euro. Dat is iets meer dan 40 euro per segment,een goede deal. Ik hanteer zelf max. 50 euro per segment. Op andere OTA's kun je ze waarschijnlijk nog lager in prijs vinden.

    Let wel dat de meeste binnenlandse vluchten van AZ niet aanmerking komen als QF omdat deze geen miles opleveren. Zorg er dus voor dat je een KL nummer hebt.

    Succes met puzzelen! Dat blijft uiteindelijk het leukste.:)
     

Deel Deze Pagina