Qatar hulp s.v.p

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door searcher, 18 nov 2015.

  1. searcher

    searcher Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb onderlaatst mijn vliegtickets voor volgend jaar September via gate1.nl geboekt.
    Ondanks de negatieve verhalen op trustpilot verliep mijn boeking erg soepel.

    Route AMS - DOHA - Abu Dhabi

    Helaas kreeg ik vannacht al een vluchtwijziging binnen.
    De vlucht van AMS - Doha was gecanceld.
    Hierdoor heeft men ons op een latere vlucht geplaatst waardoor de overstap tijd 6 uur wordt.
    De totale reis tijd gaat richting de 15 uur

    Ik ga hier niet mee akkoord en alternatieve opties lopen zelfs naar 20 uur reis tijd.
    Gezien de gezondheid van 1 van de reizigers is dit ook geen optie.

    Gate1 wil gelukkig alles op alles zetten om de tickets kosteloos te annuleren.

    Hebben jullie tips ?
    Kan ik kosteloos annuleren want ik sta met mijn rug tegen de muur.
     
  2. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    335
    Trofeepunten:
    63
    Als de verkopende partij je toe laat om kosteloos te annuleren dan is er toch geen probleem?
     
  3. searcher

    searcher Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Nee dan is er geen probleem.
    Ik vroeg me alleen af als men dat niet toe laat of er dan nog rechten zijn.
    Immers de vliegtuigmaatschappij verandert het schema op een zeer nadelige manier.
     
  4. SvnKngs

    SvnKngs Well-Known Member

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    268
    Trofeepunten:
    63
    Ik vraag me na het lezen van je verhaal vooral af hoe het kan dat een vlucht die over 10 maanden plaatsvindt nu al gecanceld wordt?
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. searcher

    searcher Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Het is mij ook onbegrijpelijk.
    De vlucht erna daar zijn we nu op geboekt met een overstap tijd van 30 min.
    Dat lukt nooit dus wordt het 6h 40 min wachten en daar ga ik niet mee akkoord.

    Het is dan een lokkertje wat ook meer kost als de ongunstige tijden om vervolgens deze te annuleren.
     
  6. searcher

    searcher Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Volgens de voorwaarden heb ik geen poot om op te staan denk ik zo.
    Ik wacht maar even af of gate1 het kan oplossen.
     
  7. Mike

    Mike Well-Known Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    644
    Trofeepunten:
    113
    ik zou me niet drukmaken. Bij zulke schedule changes moet je eigenlijk altijd de optie hebben om je vlucht te kunnen annuleren.

    Maar wat is qatar dan aan het doen? gewoon hun tijden aan het wijzigen of komen er nieuwe vluchten bij of gaan er vluchten af?
     
  8. searcher

    searcher Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ten tijde van boeken waren er 2 vluchten op 1 dag althans in mijn herinnering.
    Misschien vergis ik me daar in .
    Mijn vlucht is nu een paar uur later waardoor er een 30 min overstap tijd is of 6h40 wachttijd.

    Ik kan zelf qatar bellen maar ik laat het even bij gate1 liggen misschien dat hun meer middelen hebben dan ik.
     
  9. Mike

    Mike Well-Known Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    644
    Trofeepunten:
    113
    gate1 hoort bij tix.nl dus als gate1 niets voor je doet kun je altijd nog tix proberen
     
  10. searcher

    searcher Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Volgens EU claim kan ik me beroepen op verordening 261/2004 en hoef ik niet akkoord te gaan met zo'n slechte wijziging.

    Ik zou dan een volledige restitutie moeten krijgen.
    Consuwijzer.nl bevestigt dit.
     
  11. searcher

    searcher Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb het bovenstaande met Gate1 besproken.
    Mijn terugvlucht is inmiddels ook gewijzigd met een overstap tijd van 5 min :mad:

    Ik heb het recht om te annuleren als er geen redelijk alternatief wordt aangeboden.
    Dit is dus niet redelijk maar er kunnen andere alternatieven worden aangeboden.
    Zoals gezegd die zijn er niet de totale reis tijd wordt extreem lang.

    Buiten een rechtstreekse vlucht zeg ik nee.

    Nergens staat er in de voorwaarden dat je dit recht tot annulering hebt.
    De interpretatie zit hem alleen in het woord redelijk.

    Ik houd jullie op de hoogte zodat toekomstige boekers ook weten wat hun rechten in deze situatie zijn.
     
    BWempe vindt dit leuk.
  12. searcher

    searcher Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Weer een wijziging waarbij de tweede vlucht zelfs negatief ligt in de tijd.
    In de lucht maar overstappen :confused:
     
  13. searcher

    searcher Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Update,

    De vliegtickets zijn geannuleerd door gate1 /qatar.
    Het kan enkele weken tot maanden duren totdat het geld is terug geboekt.
    Hetgeen de normale procedure is volgens EU claim
     
  14. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    433
    Trofeepunten:
    63
    Er moet technisch iets fout gaat bij gate1 lijkt me als je in de negatieve overstaptijden komt :).

    Ik kan me verder overigens niet voorstellen dat Qatar zelf een schedule toelaat waar je 30 minuten overstaptijd hebt, aangezien de MCT (minimum connection time) voor DOH bij Qatar vluchten minimaal 45 minuten is.
     
    searcher vindt dit leuk.
  15. searcher

    searcher Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Dat klopt inderdaad bij Qatar zijn de combinaties niet te vinden.
    Nu maar afwachten wanneer ik mijn geld terug krijg.
     

Deel Deze Pagina