Dit zag ik op mijn Facebook voorbij komen. http://www.ausbt.com.au/qantas-non-stop-australia-europe-boeing-787-flights-set-to-soar
Ik had ook al zoiets gelezen. Dat zou op zich mooi nieuws zijn, mits goede fares natuurlijk. Moet zeggen dat 18u in economy me wel een bizare opgave lijkt zelfs met de relatief "ruime" opzet van economy in die kisten.
18 uren economy, moet er inderdaad niet aan denken .. Zelfs in Business is het zonder een stop een lange vlucht
Het is voor Qantas best interessant. Ze willen hiermee proberen om hun verlies leidende gedeelte (intercontinentaal vliegen) een beetje op te poetsen. Eerst de samenwerking via de Kangaroo Route met BA, vervolgens de nieuwe route met EK. Nu gaan ze het een keer zelf proberen. Ben benieuwd naar de tarieven of het daadwerkelijk interessant gaat zijn en welke samenwerkingen er binnen Europa gaan ontstaan. Qantas is niet de meest loyale airline gezien ze ook met EK zijn gaan samenwerken.
18 uur is erg lang in economy inderdaad. Maar volgens mij scheelt het helemaal niet zoveel met de huidige langste commerciele vlucht? Dit was dacht ik DXB-AKL?
Die vluchten zijn weight restricted, dus ze kunnen ze niet volladen. Dat zal natuurlijk effect hebben op de prijzen.
Hoor van mijn buurtjes hier in Papua nogal gemengde waardering over de andere enorm lange vlucht van Qantas, Sydney-Los Angeles.
18 uur in Y gun ik echt niemand. Precies een jaar geleden vloog ik nu DFW-HKG, 17 uur in een AA 77w. Gelukkig was de prijs goed maar dat was echt geen pretje.