Q fare boven V fare

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Goldfly, 15 jul 2014.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    is het de moeite om 180 euro te betalen om een Q fare te boeken ipv V fare? Het ticket wordt dan upgradable met Miles en kan data veranderen voor 120 euro per enkele reis. Ik wil best 25000 punten betalen voor een upgrade naar Business, maar vragen ze niet veel meer? En als ik bij KLM geboekt heb maar op Delta vluchten wordt gezet, gaat dit dan nog op of moet ik dan met keiharde cash komen?
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Het aantal miles dat nodig is voor upgraden is afhankelijk van de afstand van de vlucht (Noord Amerika en Antillen is in boekingsklasse Q bv. 45k miles, terwijl Azie meer is, richting 70k miles). Voor Q heb je de meeste miles nodig, als je richting Y gaat kost een upgrade (bv naar de Antillen) nog maar 15k miles. Maar voor Y betaal je natuurlijk weer meer dan Q. Of je kunt upgraden is wel afhankelijk van de beschikbaarheid in de upgrade bookingclass.

    Voor een lange vlucht vind ik het wel waard. Ik heb recent bewust in Q geboekt, en niet cheapest available met het oog op upgraden. Die upgrade heb ik overigens gedaan, en dat is prima bevallen.
    Vlieg je KLM? dan is het vooral fijn als je kunt upgraden op een 747.
     
  3. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Als je op een Delta opperated vlucht zit dan word het geen FB upgrade meer.. maar een SkyTeam upgrade en dan heb je volgens mij weer met nog weer andere klassen te maken (denk aan Y/B) dus let er op dat het KL opperated en vluchtnummers zijn!
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Yup, en dan gaat het je veel kosten want je moet Y boeken.
    [​IMG]
    Upgraden op een KLM coded vlucht met FB miles is veel makkelijker en er zijn tegenwoordig meer intercontinentale fare buckets upgradeable. Dit betekent ook dat het benodigde aantal miles variabel is. Ik vind het altijd het beste om KLM even een Tweetje te sturen met je boekingsklasse, route en de vraag hoeveel een upgrade dan kost.
    Als je je vlucht wil wijzigen, dan biedt KLM binnen Europa nu een soort 'wijzigverzekering' aan waarmee je éénmaal zonder wijzingskosten mag omboeken. Eventueel verschil in fare dien je nog wel te voldoen.
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Heb het nagevraagd bij KLM en het is inderdaad niet interessant om een flexibeler ticket te kopen als je op Delta vluchten vliegt. Upgraden met FB miles kan alleen op KLM vluchten, en je betaald dus 200 of meer uitsluitend voor de mogelijkheid om tegen 240 euro per retourticket je vlucht te mogen veranderen. Ik zeg gewoon V-tarief en goed plannen! :))
     

Deel Deze Pagina