Prepaid creditcards

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Ave Cesaria, 12 feb 2015.

  1. Ave Cesaria

    Ave Cesaria Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik kon hier geen topic over vinden en hoop dat deze hier mag staan.

    Zijn er mensen hier met een prepaidkaart? Welke heb je en hoe vaak/wanneer gebruik je die?
     
  2. Ave Cesaria

    Ave Cesaria Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ikzelf heb dus gisteren de prepaid MasterCard Classic aangevraagd. Als je binnen een maand 15 euro erop zet, krijg je 5 euro extra tegoed. Verder heeft deze kaart ook de reisverzekeringen, aankoopverzekering en afleveringgarantie. 14,95 Per jaar.

    Geen limiet, als het goed is.
     
  3. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Heb jarenlang een prepaid card van Skrills.com gehad. Werkte meestal erg goed. Helaas ook wel regelmatig geweigerd omdat het een debit card is maar dit probleem heb je neem ik aan met iedere prepaid card. Skrills heeft ook een app waarmee je makkelijk je tegoed kunt bekijken en op kunt waarderen.
    Als je de keuze hebt zou ik voor een gewone cc gaan. Mocht dit om wat voor reden niet kunnen dan is een prepaid card een goed alternatief.
     
  4. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28
    Heb er 2, een 1 dollars en andere in euros.
    Via het GWK.
     
  5. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb er één van NET+, tot nu toe bevalt die erg goed, geen mogelijkheid om rood te staan, eerst moet je er zelf geld op zetten alvorens je hem kan gebruiken om te betalen.
     
  6. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb de SmartPass van Vodafone, een prepaid Visa met V Pay. Bevalt erg goed en vooral het V Pay werkt erg fijn, zowel in Nederland als in het buitenland.
    Je krijgt een fysieke kaart en een online kaart.
     
  7. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    Heb deze kaart nog steeds. Voordeel van deze kaart is dat je bij geldopnames niet een bepaald percentage aan transactiekosten hoeft te betalen. Als ik voortaan op vakantie ga neem ik deze kaart weer mee mocht er nergens een met maestro ATM in de buurt zijn.
     
  8. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Naast mijn Bijenkorf Card heb ik een Skrill. Deze kaart werkt goed maar werd bijvoorbeeld bij Aer Lingus in de lucht geweigerd. De pursor zei toen dat dergelijke prepaid kaarten vaak in de lucht niet off-line kunnen werken, meestal hebben Duitse kredietkarten dat volgens hem ook. Mijn Bijenkorf Card staat trouwens onder borgstelling want als student heb ik niet genoeg inkomen om een echte creditcard te betalen. Mijn vader is erg lief geweest anders had ik die kaart nooit kunnen krijgen.
     
  9. Ave Cesaria

    Ave Cesaria Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Aardig van je vader. (Y)

    Ik ben ook student en zou dus eventueel alleen een studentenkaart kunnen aanvragen met limiet van 1000 euro.
     
  10. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Dat kan inderdaad als je aan kan tonen recht te hebben op studiefinanciering. Maar bedenk wel dat mijn limiet ook maar €2500 is en ik die zonder toestemming van mijn vader niet kan verhogen. Wellicht ga ik binnenkort proberen als ik straks een werkgever heb waar ik dus per 1 maart aan de slag ga de borgstelling eraf te halen, als ik genoeg per maand bruto verdien.
     
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    voor de studenten: Bij een ING studentenpakket kan je gewoon een creditcard aanvragen
     
  12. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Bij ABN Amro kan dit ook.
     
  13. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Bij Rabobank kan dit ook. Dit is ook de 'basis' creditcard met limiet tot 1000 euro.
     
  14. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk dat dit bij alle banken wel kan. Maar met een borgstelling is een hoger limiet mogelijk.
     
  15. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Wat natuurlijk een handige kan zijn, is een Vader/Moeder/Broer/Zus etc die een extra card af kan geven als American Expresshouder. Ik ben ooit als 19 jarige student naar America gegaan met een American Express card die ik als extra card houder van Pa had. Ideaal!
     
    SVDH vindt dit leuk.
  16. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Overigens over die borgstelling: hij kan er dus niet af want voor ICS moet ik 1.150 EUR netto per maand verdienen en dat verdien ik dus niet. Wel zou ik zonder borgstelling een AMEX blue card kunnen krijgen (bruto 18.000 per jaar). Maar dat is een hele onvoordelige kaart (dan kan je beter de FB entry of silver card nemen). Ik laat het maar zo, voorlopig.
     

Deel Deze Pagina