Premium economyclass - waar beschikbaar?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Quinten, 17 jul 2015.

  1. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Momenteel schrijf ik een artikel over de premium economy class-producten. Ik wil een lijst maken van maatschappijen die zo'n klasse nu aanbieden vanaf Schiphol (naar verre bestemmingen) en kom op: Arke, Cathay, Delta, EVA, KLM & United. Welke maatschappijen ontbreken? Ik weet dat SQ binnenkort komt, maar het product moet nu beschikbaar zijn.

    Ook zoek ik iemand die me wil vertellen over zijn/haar eigen ervaring in een dergelijke klasse - liefst met een maatschappij die ook op Schiphol vliegt met dat product. Het (korte) interview wordt gepubliceerd door De Consumentenbond.

    Bedankt voor het meedenken :)

    Groet!

    Quinten
     
  2. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    China Southern Airlines (A333 en A332). Niet echt premium economy cabine, maar zo wordt het wel verkocht.
     
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Heeft Lufthansa ook geen premium economy sinds kort?
     
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Jawel, maar niet vanaf Schiphol;)
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Oeps, detail waar ik over had gelezen...
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Premium Economy =/= Economy Comfort/Plus. Delta, KLM en United horen daarom wat mij betreft niet in het rijtje thuis.
     
    high_class en Krabnov vinden dit leuk.
  7. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Wat is in jouw ogen dan wel Premium Economy?

    @Quinten Ik vlieg zelf eigenlijk bijna altijd PE, helemaal long haul. Je mag me PMen als je bepaalde vragen beantwoord wilt hebben (of meer op zoek naar een algemenere ervaring summary?)
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Premium Economy is een aparte reisklasse; andere boekingsklasse, andere service, andere stoel. Niet hetzelfde product met iets meer beenruimte.
     
    AnthonySneek en Krabnov vinden dit leuk.
  9. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    In mijn ogen is Premium Economy een pakket aan diensten én comfort bovenop het normale Economy-product wat ook als aparte cabin/klasse op het ticket is weergegeven. Economy comfort, bij KLM, is dus géén Premium Economy, immers: alles is hetzelfde als Economy, het is een Economy Class ticket. Het enige verschil: je zit voorin de economyclass, met enkele centimeters meer beenruimte. Meer niet! Geen priority boarding, geen bredere stoel, geen aangepast Premium menu, geen loungetoegang, geen extra bagage, niks van dat alles.

    Air France, bijvoorbeeld, heeft (longhaul vanaf CDG) wél Premium Economy met ruimere, luxere stoelen, een Premium menu dat beter is dan in Economy, loungetoegang (weliswaar tegen betaling), en nog wat meer voordelen. En het is een aparte cabin en een specifieke boekingsklasse.
     
    Arjan69 en high_class vinden dit leuk.
  10. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ja dat dus ;)
     
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    wat @Krabnov en @TheFlyingDutchboy zeggen over economy premium klopt. PE of EP bij air france kost dus bijv al snel 200 euro meer dan een Economy ticket (volgens mij al voor een enkeltje)
     
  12. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    True, laatst JFK-CDG in AF PE, ik snap wat jullie bedoelen want het voelde meer als een daadwerkelijk verschil, net tussen Y en C in.
     
  13. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ja, zo zie ik het ook.
     
  14. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik zie premium economy meer als 'business class -' dan 'economy class +'
     
  15. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Klopt redelijk ja, Air France voelt meer als het eerste waar KLM en Delta meer als het laatste voelen.

    Maar los van de definities dus - welke nu denk ik we duidelijk zijn - naar wat voor soort feedback ben je op zoek @Quinten?
     
    high_class vindt dit leuk.
  16. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    @FlyRicky daar is mijn mening ook op gebaseerd :D
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  17. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Sorry dat ik er even tussenuit was - leuk om de ontstane de discussie te lezen! Jullie raken denk ik precies de kern van mijn vraagstuk: wat krijg je nu echt voor welke prijs. Ik heb een tabel gemaakt met de prijs voor extra centimeter beenruimte per vlieguur. Delta/United/KLM zijn daarin goedkoop want hun extra is slechts die 5cm beenruimte. Ook die is al misleidend, want bij EVA krijg je bijvoorbeeld op BKK-AMS in hun standaard economy als bijna zoveel ruimte als bij KLM in de economy comfort....

    @FlyRicky - is stuur je komende week een PM met wat vragen, dank voor je aanbod alvast!
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  18. Maan

    Maan Guest

    Prijzen veranderen wanneer je bijv KLM platinum bent zodat je gratis comfort krijgt. Bij finnair krijg ik ook gratis comfort class met AB gold.
     
  19. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    moet zeggen dat nu KLM dynamic pricing hanteert de economy comfort over het algemeen een stuk duurder is geworden intercontinentaal. zogenaamd goedkoper bij verder boeken van te voren.. maar volgens mij over het algemeen gewoon duurder geworden
     
  20. Maan

    Maan Guest

    Ik bedoelde dat zijn prijs per inch ruimte verandert als je status hebt
     

Deel Deze Pagina