Pre-clearence naar Nederland?

Discussie in 'Nieuws' gestart door Basjep, 16 mei 2015.

  1. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
  2. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    MCT gaat omhoog. Dat maakt voor mij niet zoveel uit, maar voor veel passagiers wel. Delta alleen al heeft meer dan 15 vluchten per dag richting de VS. Als deze allemaal vertraging oplopen door de nieuwe pre-clearance, dan is dat niet goed voor het imago van de luchthaven. Kijk naar Abu Dhabi, daar zijn de vluchten naar de VS constant vertraagd.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    In oktober heb ik hier al over geschreven: http://ikvliegveel.com/us-preclearance-europa/
    Voor SPL denk ik dat dit onmogelijk is goed uit te voeren door het grote aantal passagiers, en dat het nadelig zal zijn voor de concurrentiepositie als transferhub.
     
    SVDH en Flying doc vinden dit leuk.
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Klopt. Maat de Nederlandse staat is er meestal als de kippen bij als het gaat om samenwerking met de Amerikanen. En laat de staat nou net aandeelhouder zijn van SPL. Politiek zal hier we een draagvlak voor zijn denk ik.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Goed mogelijk. Net als met Lelystad Airport lijkt het erop of de politiek er juist alles aan doet de concurrentiepositie van Schiphol te vernachelen en de transfercapaciteit alleen maar te verslechteren. Als ze nou eens investeren in fatsoenlijke bereikbaarheid van SPL.
    En de huidige CEO van Schiphol werkt ook niet echt mee om de luchthaven op een hoog niveau te houden. De reiziger moet dit maar met lede ogen aanzien. Schiphol wordt aan alle kanten ingehaald. Net als de KLM een tijd geleden met de opkomst van de Lowcost carriers is de luchthaven te traag en te koppig om bij te blijven en te innoveren. Hopelijk komen ze daar zelf snel achter, anders zou het wel eens slecht af kunnen lopen met de vlieg infrastructuur in NL.
     
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ben ik met je eens. schiphol is de afgelopen jaren echt achterover gaan hangen omdat ze het allemaal wel prima vonden. En kijk nu...
     
  7. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Maar of ik nu hier of in de VS moet wachten maakt ook weinig uit.
     
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Klopt. En dat ik ook zoals @TheFlyingDutchboy al aangeeft een beetje het probleem. Dit zijn keuzes die (zeker) niet voor de reizigers worden gemaakt.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Voor transferpax, het gros van de passagiers op Schiphol, wel. Als je 1,5-1 uur voor vertrek door de controle moet betekent dit dat transfer pax een langere layover moeten hebben. Nu kan je een connectie van een half uur nog halen als de gate dichtbij is, als je immers bij de security aan de gate staat sluiten ze de vlucht nog niet. Misschien dat feedervluchten ge-retimed moeten worden om connecties nog mogelijk te maken omdat de MCT is verhoogd.
    En wat denk je van de rijen tijdens piekuren? Dit is geen Aruba of Canada met een paar 737's, of Ierland met een mini A318 en wat Aer Lingus. In Abu Dhabi, waar alleen Etihad voor een aantal vluchten gebruik maakt van Pre Clearance, leidt het al tot grote vertragingen. Alle passagiers van KLM, Delta, United, USAA op AMS tijdens een paar uur door de controle krijgen gaat gewoon niet fatsoenlijk werken. Ook qua infrastructuur; er moet immers een hele pier afgeblokt worden. Of daar alle vliegtuigen terecht kunnen...?
    Voor de reiziger lijkt het me ook niet leuk. Nóg eerder naar de luchthaven komen, haasten tijdens je overstap of geen gebruik kunnen maken van de faciliteiten/lounge omdat je zo vroeg al in de rij moet staan.
    Nee dankje. Laat die Amerikanen die incapabele zooi in hun eigen land maar eens oplossen, in plaats van het probleem te verplaatsen en een ander land de rekening er voor te laten betalen. Die zonder twijfel wordt doorberekend aan de passagiers.
     
    menzo2003 en Kilian vinden dit leuk.
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Als ik kijk naar wat het effect is in Abu Dhabi, sta ik niet te springen om implementatie in NL. Tenzij het goed doen.

    Als het goed gedaan wordt kan het handig zijn om als domestic passagier in de US te landen. In NL moet je toch al op tijd naar de luchthaven, kan op zich geen kwaad om een deel van die tijd bij pre-clearance te wachten toch?
     
  11. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Afgelopen donderdag ochtend kwam ik aan in de E-terminal en langs een algemeen checkpunt voor vluchten naar de VS. Het lijkt op soort test versie voor pre-clearance. Er stond nog geen enkele passagier, maar dat lag ook aan mijn aankomsttijd 05:55am ;)
     
  12. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348

Deel Deze Pagina