Positioneren Egypte jan 2017

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Geel, 9 okt 2016.

  1. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    In jan vlieg ik vanuit Egypte (goede biz fares...) en plak er een paar dagen Cairo achter aan. Ik zoek nu een interessante positionering met eventueel nog een stop in Europa. Heb zelf al de volgende opties gevonden maar misschien heeft iemand nog wel een briljant alternatief?



    1. AMS-ATH-CAI Y Aegean (A3) *A - 224 euro incl 23,5 uur ;) transfer in Athene, ik arriveer dan 7 uur voor mijn aansluitende vlucht vanuit Cairo. 4 segmenten A3 betekent tevens dat je nog 20300 miles nodig hebt na deze vluchtend voor *A gold.

    2. AMS-CDG-CAI J 50k FB miles (promo award) - duur maar in jan komt de AF 787 en ze zetten hem in op ... Cairo ?!?!?! .... en kan dan als 1 van de eerste de AF 787 vliegen.

    2.1 AMS-ATH-CAI-CDG-AMS - 25k AF biz miles en cash voor A3 terug, want one way fares ook beschikbaar voor lage prijzen. Misschien tip voor de echte ST fans?

    3. AMS-FCO-CAI Y AZ - goede tijden, weinig miles en in de 250euro range, vind Rome nogal gedoe met transfer vanaf vliegveld naar de stad.
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik heb eens een transfer gedaan op CAI (van QR naar AZ) en dat duurde eeuwen - erg onpretting. Ik zou 't zelf proberen te vermijden. Ik weet dus niet hoe het is als je voor en/of na je vlucht een verblijf doet, maar dan gaat e.e.a. vast wel wat soepeler.
     
  3. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Te laat, het is al geboekt. Ik doe na mijn vlucht een verblijf. Wat gebeurde er precies dan? Problemen bij douane?
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik had dus een overstap van QR naar AZ (ik vloog via FCO terug naar AMS). Waar en hoe te transferren was niet duidelijk. Uiteindelijk via wijzen en gebaren bij een burootje terrecht gekomen waar ik mijn paspoort mocht afgeven en een nieuwe boardingpass zou worden geregeld. Ik had een overstap van zo'n 6 uur en op z'n allervroegst 3 uur voor vertrek konden ze wat doen. Niet dat ze mij dat duidelijk hadden gemaakt. Uiteindelijk 2 uur voor vertrek (en dus na een uur of 4 in de 'wachtkamer') had ik een boardingpass. Voor een k-stoel. Dus ik om de station manager vragen. Na nog een uur had ik een fatsoenlijke stoel geregeld en kon ik in de lounge wachten (waar je je niet te veel van voor moet stellen trouwens). Douane formaliteiten bij de gate kostten uiteindelijk ook nog veel tijd en door redenen die ik me niet kan herinneren kwamen we laat aan op FCO, waar ik net de eerste bus (bus de-boarding...) miste, en daardoor net de laatste boarding-bus voor m'n connecting flight naar AMS miste; ik zag 'm nog wegrijden.

    Al met al heb ik geen positieve herinneringen aan deze dag, al is het niet allemaal de schuld van CAI airport. En ok, het is maar één ervaring. Ben benieuwd hoe jij het gaat vinden!
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    En als je niet een transfer hebt, maar gewoon je boardingpass aan de balie kunt halen gaat het vast beter. Denk ik. ;)
     
  6. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Ik lees het net op FT idd dat dit beter is :) ben al eerder in Cairo geweest en had toen leuke tijd. Weet nog wel dat het eigenlijk overal een chaos was en ... inshallah!

    Heb toen wel geleerd dat je gewoon overal en altijd "yalla, yalla, yalla" moet roepen.
     
  7. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    gokje: oman etihad of sv richting cgk? ik heb hier naar zitten kijken, maar vanwege moeilijke tijden, slechte reviews van het vliegveld en mogelijk vliegen over sinai etc laten varen
     
  8. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Emirates naar BKK en HKG
     
    high_class vindt dit leuk.
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Laat je een deal gaan omwille van het flightpath?
     
  10. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    offtopic: Niet perse, maar dit was 1 kleine reden van de 5 redenen die mij hebben doen besluiten gewoon opgevouwen eco te vliegen
     
  11. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Heb vorige week CAI aangedaan. Van AMS-ATH-CAI naar CAI-DOH-BKK. Op heenweg 2 dagen hotel (Conrad is afrader!) en terug alleen airside transfer gedaan tussen 2 terminals. Het punt is inderdaad dat:

    1 - de terminals smoezelig en leeg zijn. Geen vertier, slechte lounges, donker...
    2 - een beambte je met jouw paspoort gaat inchecken zodra de balie open gaat. Dat is 3 uur voor vertrek. Is de overstap 6 uur, dan zit je dus 3 uur in een lege kamer te wachten....

    In januari doe ik hetzelfde. Ik heb 2x airside gepland, maar mijn overstaptijd is 3 uur op heen- en terugweg. Dan hoef ik niet in dat kamertje én ik bespaar er 2x een visum à USD25 mee. Succes!
     
    FlyRicky, Lionell en high_class vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina