Plaats hier je hotelervaring (alle ketens)

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door jongesander, 29 aug 2017.

1. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Naam hotel:
    Ibis Pattaya (Thailand)

Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Silver. Welkomstdrankje, extra aandacht bij check in, late check out.

Goede & slechte punten:
    + Erkenning van status. Het is maar Silver, maar toch werd er goed aandacht geschonken aan dit feit, wat niet vanzelfsprekend is bij Accor. Verzoek tot late check out werd erg vriendelijk geaccepteerd: Of course, you're Silver member, it's no problem at all! Gevolgd door ons kamernummer dat ze uit haar hoofd opratelde nadat ze ons een dag eerder ook geholpen had.
    + Prima ontbijtbuffet. Een keer gebruik van gemaakt, voor omgerekend €3,50 pp (150 THB) een prima keuze.
    + Locatie prima, vlakbij het strand. Verder weg van de beruchte walking street, maar daar bleven we toch ver vandaan.

- Slechte (siroop)koffie bij ontbijt
    - AC had maar twee opties: aan of uit, hoewel de temperatuurmeter anders deed vermoeden.
    - Eerste avond uitzicht vanaf balkon op kamer met oudere blanke man die het erg gezellig had met jonge Thaise dame. Hadden we maar niet naar Pattaya moeten gaan.

Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Ik ben vaak wat sceptisch over Ibis, boek bijv. liever Mercure, maar hier gewoon een erg goede ervaring gehad. Pattaya zelf kom ik niet terug. We wilden de plaats even gezien hebben omdat we langer in Thailand zitten en het vlakbij Bangkok ligt, maar de geruchten zijn waar. 80% van wat er loopt zijn single blanke mannen op zoek naar jonger Thais schoon en daar is de hele economie van de badplaats op ingericht.

Grouchy, Tim82, Timo en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.329
    Trofeepunten:
    558
    Naam hotel:
    Hilton Barcelona

Diamond. Upgrade, ontbijt, vroege check-in, late check-out, Executive Lounge toegang.

Goede & slechte punten:
    -+ Fijn dat ik vroeg kon inchecken, maar geen 'bedankt voor uw loyalty', etc.
    -+ De EL was gesloten maar je kon tussen 17:30 en 19:00 drankjes en hapjes krijgen.
    - Geen flesjes water op de kamer.
    + Ontbijt en kamer was ok.
    + Er is een leuk winkelcentrum in de buurt waar je ook kon eten.
    +- Het hotel voelt gedateerd.

Ik weet het niet, ik vond de overall ervaring ondermaats.

Grouchy, Tim82 en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.329
    Trofeepunten:
    558
    Naam hotel:
    Hilton Barcelona Diagonal Mar

Diamond. Upgrade, ontbijt, late check-out, Executive Lounge toegang.

Goede & slechte punten:
    -+ Check-in duurde lang maar het was wel zorgvuldig; we kregen flesjes water mee.
    ++ Vriendelijk personeel, beter dan in het andere Hilton.
    ++ De EL was gesloten maar in de bar was het tussen 17:00 en 19:00 happy hour met drankjes en hapjes.
    + Ook hier was een winkelcentrum waar je prima kon vermaken.
    + Ontbijt en kamer was prima.

Ja, prijs-kwaliteit is goed en ik zou graag terug willen komen voor het zwembad.

Grouchy, Tim82, Urbanjazz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Even een grote update december 2021. Kan deze post als eerste post of is dat niet mogelijk @Christian? Dank aan alle bijdragers! De lijst wordt steeds langer

Didier13, ppt, jphorn en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.441
    Trofeepunten:
    483
    Naam hotel: Novotel Ngurah Rai Bali

Geen.

Toch kreeg ik een kaartje van de Rooms division manager met een kleine snack. Heel attent!

Goede & slechte punten:

+ Locatie. Je loopt eenvoudig van de terminal naar het hotel.
    + Rooftop bar heeft geweldige view op het vliegveld. De bar was nu dicht, maar ik zou daar normaliter uren kunnen zitten.
    + Prima kamers, vrij stil ook.
    + Lounge zit er ook goed uit (view op tarmac).
    + Uitstekende regendouche.
    - redelijk compact zwembad.
    - veel was nu gesloten, maar het was ook echt uitgestorven dus dat is wel logisch.

Ja prima hotel. Ik vind het HGI qua zwembad en ruime kamers net een tandje beter. Maar de locatie van dit hotel is beter, evenals de runway view vanaf de rooftop.

Grouchy, Amsterdam, Tim82 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Naam hotel:
    Fairmont Vancouver Waterfront.

Platinum; 2 vouchers voor een welkomstdrankje gekregen, 1 p.p. In het restaurant bleken ze een waarde te hebben van 35$CAD Nu klinkt dat erg royaal, maar een cocktail was 19 dollar, dus je kon er 2 drankjes per coupon uithalen.
    Verder welkomstgebaar met macarons, een upgrade naar een grotere kamer met haven en stadszicht op de 1 na hoogste etage.

Goede & slechte punten:
    + De ligging midden in het centrum van Vancouver, een inpandige metro ingang, aan het water naast de ferry/cruise terminal.
    + Goede prijs/kwaliteit; we betaalden 175€ per nacht voor een enorm mooie kamer, voor Noord Amerikaanse begrippen zeker ok.
    + Vriendelijk en efficient personeel, conciërge service die alles voor je regelen zonder dat ik me mezelf opgelaten voelde, zoals ik dat in bv Fairmont Istanbul wel had, daar was het me iets TE slijmerig waardoor je op een gegeven moment bijna de conciërge probeert te ontlopen.
    + Verwarmd buitenzwembad. Zwemmen terwijl het sneeuwt is ook een bijzondere beleving.
    + Heerlijk bed en lekker zitmeubel.
    + Prachtig uitzicht; zie foto.
    - De kamerdeur sluit niet goed af, daardoor kan het gehorig zijn vanaf de gang, maar dat viel uiteindelijk reuze mee.

Jazeker, ik kom graag terug. Er zijn nog 2 andere Fairmont hotels binnen een straal van 300 meter, allicht is er hier iemand in een van die 2 geweest? Deze leek me beste prijs/kwaliteit te hebben.

20211214_172705.jpg 20211214_172741.jpg 20211214_172749.jpg 20211214_172915.jpg 20211214_173054.jpg 20211214_173607.jpg

EvdP, Grouchy, VinceG en 10 anderen vinden dit leuk.
  7. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Ik hoop in februari naar Vancouver te gaan. Heb paar nachten Fairmont Vancouver geboekt. Ben benieuwd, als het doorgaat tenminste….

Daeni en Tim82 vinden dit leuk.
  8. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Leuk, ik hoop het ook voor je! De andere Fairmonts liggen ook supercentraal. Ben benieuwd naar je ervaring. Ik wandelde trouwens ook paar keer langs MGallery Belmont, en schrok eerlijk gezegd nogal van de setting daar. In het portiek bij de ingang zaten een stuk of 10 (!) junks/dakloze mensen openlijk harddrugs te gebruiken. Die zou ik dus sowieso niet boeken.

Daan3 vindt dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.441
    Trofeepunten:
    483
    Naam hotel: Conrad Bali

Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen
    :

Diamond

- Upgrade naar King Ocean Front Suite;
    - Ontbijt;
    - Afternoon tea in de lobby;
    - Evening Cocktails in de lobby;

Goede & slechte punten:

+ Mooie upgrade. Een ruime en moderne suite;
    + Personeel is echt top. Vriendelijk, attent en pro-actief;
    + Uitgebreid ontbijt, inclusief made to order gerechten en goede koffie;
    + Algehele opzet van het resort is heerlijk. Het hotel is behoorlijk volgeboekt maar het is altijd rustig bij het zwembad en op het terrein, behalve bij het ontbijt.

- Suites lounge is gesloten. Dit geeft normaal wel echt een extra dimensie aan dit hotel als Diamond lid. Zwembad bij de suites lounge wel geopend.
    - Vooraf informatie krijgen over welke faciliteiten geopend zijn was erg lastig. Ik had daarom bijna - geheel onterecht - geannuleerd.
    - In de omgeving van dit hotel is (behalve een paar Warungs, supermarkt en laundry) echt niks te doen.

Ik heb zeer tevreden. Voor minder dan 17/K Hilton Honors punten per nacht was dit een koopje. Daarnaast gewoon een fijn hotel. Denk dat ik in januari nog even een nachtje meepak. Maar voor nu was vijf nachten dan ook wel weer echt genoeg.

Didier13, Tim82, Fripsmaster en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Naam hotel: Cosmopolitan Las Vegas
    Elitestatus: Marriott Bonvoy Gold

Ben je tevreden? Nee niet echt. De valetparking zat vol dus moesten we gebruik maken van de selfparking. Check in ging redelijk soepel dankzij de speciale Invited Guest balie. Geen upgrade op basis van Gold, wel parkeren gecompenseerd gekregen.
    Al met al wel betere verblijven in dit hotel gehad.
    Maar eens kijken hoe het over 8 nachten is bij ons volgende bezoek.

11. STK9

STK9 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Naam hotel:
    Doubetree by Hilton Sittard

Gold, 2 flesjes water op de kamer, dubbele upgrade van standard king naar deluxe king, gratis roomservice-ontbijt voor 2 personen.

Goede & slechte punten:
    + Schitterend gerenoveerd historisch oud schoolgebouw met luxe uitstraling in de openbare ruimtes
    + Uitstekende prijs/kwaliteit, 80€ voor 1 nacht betaald.
    + Vriendelijk personeel
    + Zeer ruime badkamer
    + Uitstekend ontbijt op de kamer, met vers fruit, yoghurt, (zoete) broodjes, beleg, verse jus, koffie, etc.
    - Geen doubletree cookie bij aankomst
    - De luxe uitstraling in de openbare ruimtes wordt niet doorgetrokken naar de kamers; deze zijn mooi en modern maar vrij kil, mist de persoonlijke touch wat het naastgelegen MGallery hotel (van zelfde eigenaar) wel heeft.
    - Geen rekje in de douche om de badproducten op te zetten.

Jazeker, zeker voor deze prijs!

12. STK9

STK9 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Naam hotel:
    Mercure Aachen am Dom
    ALL Platinum, 2 welkomstdrankjes (ook geldig voor bubbels), upgrade van standaard naar superior kamer, zakje Aachener Printen (lokale specialiteit) op de kamer, premium wifi.

Goede & slechte punten:
    + Locatie, midden in historisch Aken bij de Kerstmarkt
    + Heel voordelige prijs
    + Uitstekend ontbijt
    - Kamers zijn aan renovatie toe, alles is schoon, maar gedateerd.
    - Geen koelkastje op de kamer

Jazeker, uitstekende prijs-kwaliteit en statusbehandeling.

Laatst bewerkt: 27 dec 2021
  13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ik overnacht hier volgende maand, zal zelf mn choco-chip cookies maar meenemen dan.
    Overigens opvallend dat ik op booking.com wel foto's van de kamers kan vinden maar op de officiële Hilton site alleen een foto van de standaard kamer te vinden is.

lloydje33 en STK9 vinden dit leuk.
  14. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Hi all,

Zoals jullie bekend houdt @lloydje33 al jarenlang een geweldig overzicht bij van al jullie zeer nuttige persoonlijke hotelreviews. Zelf maak ik hier ook regelmatig gebruik van als ik in een onbekende stad op zoek ben naar een hotel, maar de doorzoekbaarheid van de data was enigszins moeizaam door de beperking van het forum. Daarom hebben @lloydje33 en ik de handen ineengeslagen en alle hotelreviews verwerkt in een duidelijker spreadsheet waar je veel eenvoudiger kunt filteren en dus ook sneller de door jouw gewenste informatie kan vinden. Een aantal filterviews (bv. filter op continent) heb ik al aangemaakt, zodat je die ingangen meteen kunt gebruiken. Maar je kunt naar hartelust ook zelf filteren, bijvoorbeeld hotels binnen een bepaald rewardsprogramma of hotels van een bepaalde keten.

Ook een woord van dank aan de vele reviewers die onbaatzuchtig hun kennis willen delen met de community. Een speciaal dankjewel aan de huidige top 3 reviewers :cool:
    1. @Fripsmaster
    2. @Didier13
    3. @VinceG
    Het is overigens mijn bedoeling om de aankomende tijd ook de sitereviews nog aan het overzicht toe te voegen, maar daar heb ik wat langer voor nodig.

Nogmaals dank aan @lloydje33 voor het verwerken van alle reviews. Hopelijk leidt het nieuwe duidelijker overzicht tot nog meer van jullie bijdragen :D

→ Hotelreviewoverzicht InsideFlyerNL

CleanShot 2022-01-02 at 14.19.49@2x.png

Peter02, ppt, Vliegende_Keep en 18 anderen vinden dit leuk.
  15. STK9

STK9 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Naam hotel:
    Hotel Le Louise Brussels - MGallery

ALL Platinum (na check-out Diamond :)), 2 welkomstdrankjes (ook geldig voor voor wijnen van +- €20/glas), late check-out om 16:00, lokale zoetigheden van de chocolatier om de hoek op de kamer. Geen upgrade (hotel was vol).

Goede & slechte punten:
    + 5-sterren luxe hotel in Brussel dat geweldig is gerenoveerd naar een modern, chique stijl. (voorheen Sofitel Le Louise). Zowel de openbare ruimtes als de kamers zien er schitterend uit.
    + Heerlijk ontbijt met à la carte opties.
    + Goed restaurant met fine cuisine. (3-gangen menu arrangement via Accor is aan te raden)
    + Goede locatie.
    - Airco werkte niet (waarschijnlijk omdat het winter was maar toch vind ik het altijd fijn als deze gewoon werkt, nu moesten we het raam open doen en dat was enigszins gehorig).

Jazeker!

Bijgevoegde bestanden:

VinceG, Tim82, Ambtenaruh en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.553
    Trofeepunten:
    478
    Naam hotel:
    Doubletree Jumeirah Beach Hotel Dubai

Diamond. Voordelen zoals normaal. Door de 100% bezetting geen upgrade, wel bovenste verdieping. Ontbijt als diamond gratis.

Goede & slechte punten:
    Kan eigenlijk niet echt slechte punten benoemen. Het was duur (280k punten) maar als ik het cash had moeten betalen was het voor de 5 nachten 7000 euro geweest. Strand is heel mooi en ruim maar ligt wel een groot deel van de dag in de schaduw, dat is jammer, maar daar kan het hotel zelf niks aan doen.

Absoluut!

Filmpje :

VinceG, lloydje33, Flyer1981 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.553
    Trofeepunten:
    478
    Naam hotel:
    Curio Al Seef, Dubai

Diamond. Voordelen zoals normaal, maar wel 1 categorie hogere kamer (creek view). Ontbijt als diamond gratis.

Goede & slechte punten:
    Werkelijk waar, top. Erg mooie kamer in de stijl zoals het vroeger was. Alles voelt heel authentiek aan. Ligt in een erg leuke buurt met heel veel marktkraampjes. Jammer genoeg hebben ze zelf geen zwembad maar je mag wel gebruik maken van het dichtbij gelegen Canopy. Werden keurig in een buggy gebracht want de lobby ligt 200 meter van het gebouw af.
    Enige nadeel was dat er geen europese stekkers waren, ik die van mij toevallig niet bij me had en 's ochtend dus alles leeg was. Ontbijt was trouwens top, veel lokale (traditionele) gerechten er bij en lekkere verse omeletten.

Heel tevreden en voor de ervaring wel. Minder ideaal om een paar nachten te blijven, maar voor 1 nacht, absoluut een aanrader.

Filmpje :

VinceG, lloydje33, Flyer1981 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.553
    Trofeepunten:
    478
    Naam hotel:
    Canopy Al Seef, Dubai

Diamond. 3 dagen vooraf pro-actief ge-upgrade. Van laagste categorie geboekt naar hoogste kamer in zijn soort, suite met uitzicht. Ontbijt zoals gewoonlijk. Kreeg een voucher voor 2 aperol-spritz.

Goede & slechte punten:
    Een top verblijf gehad. Zwembad op de rooftop is prima, wel weinig bedjes en dus ligt het snel vol. Kamers zijn mega (ook de kleinere kamers) en het personeel ook. Het enige minpuntje is dat ik om 11 uur vroeg of ik laat uit mocht checken (Dat mocht, 1 uur was geen probleem) maar alsnog om 12 gebeld werd om uit te checken omdat ze vol zaten. Dit was trouwens niet door dezelfde persoon. Toen alsnog snel moeten inpakken.

Absoluut! Een leuk modern hotel in een prima buurt.

Filmpje :

ppt, VinceG, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.553
    Trofeepunten:
    478
    Naam hotel:
    Doubletree Dubai, M Square

Diamond. Upgrade naar executive kamer met executive lounge.

Goede & slechte punten:
    Prima verblijf gehad. Smetje was wel dat ik tot 3 keer toe om een stroom-adapter heb gevraagd en zonder tegenbericht dit gewoon niet kreeg, jammer. Voor de rest top. 2 zwembaden, 1 adults only, kost wel 12,50 pp maar die zijn te besteden aan F&B. Prima kamer met heerlijke douche. Lounge was standaard, maar prima. Geen alcoholische drankjes, wel koffie en hapjes.

Absoluut! Een leuk modern hotel in een prima buurt.

Filmpje :

ppt, Flyer1981 en Frankb vinden dit leuk.
  20. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.553
    Trofeepunten:
    478
    Naam hotel:
    Conrad, Dubai

Diamond. Upgrade naar Executive room op de 45e verdieping met executive lounge toegang.

Goede & slechte punten:
    Mooi hotel, wel enigsins gedateerde kamers. Echt een zakenhotel en in mindere mate een familiehotel. Mooi buitenzwembad op de 6e etage, voelt klein en intiem aan. Echte pro is de executive lounge waar je de hele dag kan zitten en verzorgd wordt, inclusief hapjes en drankjes. Mooi uitzicht op de stad. Erg keurig personeel. Gewoon een goed verblijf. Ligt pal naast het metro station dus verplaatsen in de stad is geen enkel probleem.
    Ontbijt is gratis in de lounge en voor 20 euro kun je het ook in het restaurant doen. Wellicht vreemd, maar het ontbijt is zo ontzettend luxe dat het die 20 euro wel waard is, ondanks dat ik het een beetje vreemd vind dat zelfs diamond members daarvoor moeten betalen. Kom met een lege maag aan, want de keuze...is reuze.

Voor 1 of 2 nachten zeker wel. Maar...door de goede ex lounge wel van mening dat je de rest beter ergens anders kan verblijven...anders zie je alsnog niks van de stad. Als je voor werk komt wel super lekker werken, want ik zit deze review nu ook in de lounge te typen.

Filmpje :

Rem76, ppt, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina