Hier is kortgeleden al een review over geschreven, maar op verzoek en gezien mijn fantastische ervaring deel ik hem toch!
Naam hotel: Doubletree M Square, Dubai
Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
Diamond.
- Vooraf upgrade van goedkoopste kamer naar Executive. Bij receptie (op verzoek) moeiteloos een panoramic suite op de 15e verdieping toegewezen gekregen.
- Dagelijks gratis ontbijt
- Late check out was geen enkel probleem. Normaal tot 16:00. Op verzoek tot 19:00 gekregen. Omdat mijn vlucht zo laat was gaven de dames van de receptie me een voucher voor het Italiaanse café waar ik twee dranken en twee bonbons/macarons kon krijgen.
- 100AED voucher voor de Spa ontvangen bij check in, niet gebruikt.
Goede en slechte punten:
+ Fantastische kamer met dubbel panoramisch uitzicht. Zowel de living als bedroom. Weliswaar geen uitzicht vanuit de kamer op kenmerkende bouwwerken, maar toch genieten. Uitzicht is overigens richting de luchthaven, waardoor je wel de hele dag door vliegtuigen ziet opstijgen. Helaas (voor mij) te ver om ze te herkennen.
+ Personeel was fantastisch. Een dame had opgemerkt dat ik de cookies zo lekker vond. Regelmatig stond ze te zwaaien dat ik er nog een paar moest ophalen. Over mijn hele verblijf (5 nachten), 6 gehad. Oeps...
+ Ontbijt was erg goed. Eieren op bestelling. Boden geen eggs benedict aan volgens de kaart, maar kon je toch krijgen als je er om vroeg.
Oh, en frozen yoghurt bij het ontbijt, veel te verleidelijk..
+ Leuke omgeving met een prima mall, (heel) veel restaurantjes en twee metrostations op loopafstand. Ook een kort en goedkoop ritje naar het vliegveld met de taxi.
+ Adults only zwembad op de 19e verdieping, met schitterend uitzicht over de stad. In tegenstelling tot
@RickJansen zijn review betaal je deze 50AED alleen als je een cabana wilt huren. De gewone sunbeds of zwemmen zonder sunbed is gratis/geen minimum spend.
+ Lounge was lekker rustig. Prima hapjes (tussen 17:00 en 19:00) en drankjes en hetzelfde schitterende uitzicht als het zwembad biedt (foto!).
Bekijk bijlage 6008
Ondanks dat ik het echt een topverblijf vond, had ik wel wat op- of aanmerkingen.
- Koffie bij het ontbijt duurde erg lang. Twee keer had ik mijn bord eten bijna op voor ik mijn koffie kreeg. Dit ook kenbaar gemaakt toen een guest relations medewerker vroeg of er details waren waar ik minder tevreden over was.
- Geen welkom op de kamer. Ik miste een klein fruitschaaltje, wat chocolaatjes of een welkomstbrief. Hoeven ze niet te doen, maar had het in dit hotel/in deze suite wel verwacht.
- Soms was het personeel iets te gefocust op een goede review. Aantal keren het verhaaltje gehoord dat ik bij tevredenheid een 9 of 10 moet geven omdat een 8 niet uitmuntend is. Ik zou zeker een 10 geven, maar niet vanwege deze praatjes.
- Geen bad. Weet niet of dat normaal is en gebruik het zelden, maar als je je verheugt op een lekker bad in deze suite, dan zit je verkeerd.
Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen?
Absoluut. Enorm fijn verblijf gehad en prijs-/ kwaliteitverhouding is erg goed (betaalde in het hoogseizoen 299 AED excl. taxes). Personeel is fantastisch en voor mij de perfecte omgeving om te verblijven. Ik vind JBR wel leuk, maar voor een dag. Doe mij maar het wat gewoner volk en betaalbare restaurants. Dit hotel voldoet aan alles wat ik van een betaalbaar maar goed Doubletree hotel verwacht en daarom zou het zo weer mijn eerste keus zijn voor Dubai.
Klik om te vergroten...