Plaats hier je hotelervaring (alle ketens)

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door jongesander, 29 aug 2017.

  1. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Nice! leuk al je reviews met video's!

    Wel gek dat je nu €20,- moet betalen voor ontbijt. Vorige maand 2x geweest beide keren gewoon op de 6e verdieping ontbeten zonder kosten als Diamond.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.669
    Leuk Bevonden:
    2.447
    Trofeepunten:
    358
    Handig gemaakt dit! Complimenten!
     
    jphorn vindt dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.318
    Leuk Bevonden:
    3.211
    Trofeepunten:
    483
    Naam hotel: Intercontinental Bali Resort

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    Spire Ambassador.

    - Upgrade naar een duplex suite;
    - Laat uitchecken;
    - Korting op F&B;
    - Fruitschaal als welkomst geschenk.

    Goede & slechte punten:

    ++ De locatie van het hotel is top. Aan het strand van Jimbaran met uitzicht op Ngurah Rai. Het strand is heerlijk, met name in de avond veel mensen en prima restaurants aan dit strand.

    + Resort is gewoon prachtig opgezet. Veel zwembaden, mooie tuinen.

    + Vriendelijk personeel overal (beetje as usual in Indonesië, maar toch). Welkom geheten door de GM bij het inchecken.

    + Goede kamer, redelijk modern en uitgerust met twee badkamers. Uitstekend bed. Televisie met streaming opties en een soundbar (met de Top2000 is dat dus echt een dikke plus).

    + Een echte upgrade. Het hotel kon er ook voor kiezen om een Club kamer te geven zonder lounge toegang, wat nog wel eens voorkomt bij IC.

    + Gebruik gemaakt van roomservice en de lokale gerechten van het restaurant zijn echt erg goed.

    - Als je zo'n mooie kamer hebt met een ruim "aanrecht" dan valt het echt op als daar geen volwaardige koffiemachine staat. Dat hoort er toch wel bij in mijn ogen (kamer normaal minimaal € 200,00 per nacht).

    - Minibar leeg onder de noemer Covid. Nu was er moor ruimte voor de door mezelf aangeschafte wijn, maar ik blijf dit toch enigszins armoedig vinden voor een 5 sterren hotel.

    - Hotel heeft het moeilijk en dat is zichtbaar en voelbaar zo nu en dan. Zo heeft het hier en daar wat "aanpassingen" aan de merkstandaarden gedaan. Zoals de badkamer accessoires vervangen door een wat goedkoper exemplaar. Moet je gewoon niet doen vind ik, ondanks mijn empathie voor de extreme omstandigheden (10% bezetting is triest natuurlijk).

    - Het hotel is momenteel in renovatie. Hierdoor vallen sommige wat oudere elementen extra op.

    - Personeel is hier en daar te onervaren. Dat komt tot uiting in kleine dingen, zoals een onjuiste eindafrekening, niet terugkomen op verzoeken, geen kopie factuur meegeven, F&B credit vergeten toe te passen, etc.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Absoluut tevreden, ondanks bovenstaande kritiek puntjes. Een heerlijk verblijf tijdens de kerstdagen. Blijft één van mijn favoriete hotels op Bali.

    Ik vond het verschil met een verblijf als Club gast wel erg groot, dus ik zou een volgende keer weer voor een club kamer gaan. Met name als je een alcoholisch drankje nuttigt is dit best snel de moeite waard in mijn ogen.

    Het tariefsverschil was ook erg groot. De vorige keer had ik een kamer van ca. € 450,00 per nacht en nu € 100,00 per nacht. Voor dit hotel is dat een koopje.
     
    Didier13, Tim82, Urbanjazz en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ben blij dat ik ook geboekt heb voor over 2 weken! Leuk zo'n filmpje.
    jammer dat je aan de achterzijde zat, voorzijde uitzicht lijkt me mooier?
     
    lloydje33, RickJansen, ppt en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    In december hier verbleven, ook op de 45ste verdieping. Schitterend uitzicht. Inderdaad mooi (zaken)hotel met een goede lounge en uitstekende ontbijtmogelijkheden. Ik had 5 nachten geboekt met de Hhonors punten (5 slapen, 4 betalen, Diamond member) en ik had de keuze om te ontbijten in het restaurant beneden of in de lounge. Hier werd niet € 20 extra voor gerekend als ik in het restaurant ging eten.
    De restaurants on site ("Kimpo" Koreaans eten, "The Cave" wijnbar met uitstekende wijnen, charcuterie en kazen en het Griekse restaurant "Anasa" zijn zeer de moeite waard, helemaal nu met de promotie op F&B.
    Inderdaad wel wat verder uit het centrum gelegen, maar mooi naast de metro.
     
    lloydje33, RickJansen en Urbanjazz vinden dit leuk.
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Naam hotel: Courtyard by Marriott Hamburg City

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Geboekt via hotels.com en ze hebben geen gold voordelen.

    Goede & slechte punten:
    +goede locatie
    +nette parkeergarage
    +leuke bar met restaurant
    +nieuw hotel
    +goed bed
    +snel internet

    --nieuw hotel
    -onervaren personeel en stug.
    -badkamer onhandig (water loopt niet weg, douche staat blank tijdens douchen, toilet spoelt niet genoeg door, toiletrol hangt achter je :mad:)
    -20 duitse zeders, al jazeera, CNN en BBC world, verder kun je niets aansluiten op de TV en sturen ze je met een smoesje weer weg als je vraagt of de HDMI poort beschikbaar gemaakt kan worden.
    -kreeg een kamer op de eerste verdieping aan de achterzijde met "zicht" op een gesloten binnenplaats met grind en 4 meter hoge muren. Hier hebben ze meerdere kamers van op de 1e en 2e verdieping. (be aware!)

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Misschien. Als ze wat dingen aanpassen. Het is nog een nieuw hotel, maar heb er niet veel vertrouwen in als ik zie hoe er gereageerd werd op mijn opmerkingen. Genoeg andere leuke hotels in Hamburg!
    Denk dat ik mijn laatste nacht maar ergens anders door ga brengen. Iets met een leuk uitzicht. :D
     
    Tim82, lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.669
    Leuk Bevonden:
    2.447
    Trofeepunten:
    358
    Reeperbahn?

    (sorry :p )
     
    lloydje33 en VinceG vinden dit leuk.
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    :eek:
    nee dankje ;)
    Hafencity ziet er ook wel gezellig uit.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  9. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    702
    Leuk Bevonden:
    1.477
    Trofeepunten:
    428
    Jep 100%! Gelukkig draaide ik op het strand met nye waardoor ik er voor het uitzicht op die avond niet hoefde te zitten!
     
    VinceG vindt dit leuk.
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    2.396
    Trofeepunten:
    583
    Als aanvulling hierop heeft @jphorn alle site reviews tm 2017 ook toegevoegd. Daarnaast zijn er wat filters toegevoegd. Ik blijf zelf de lijst op het forum bijhouden als aanvulling.

    Blijf vooral doorgaan met bijdragen:)
     
  11. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    262
    Trofeepunten:
    63
    Naam hotel:
    RH Boutique Hotel Aruba

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    x

    Goede & slechte punten:
    + Aardig personeel
    + Nette kamer
    + Redelijk ontbijt
    - Ver uit het centrum
    - Te duur voor wat het is.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Layover op Aruba dus nachtje in hotel in Oranjestad. Viel op dat de meeste hotels wel erg aan de prijs waren. Deze was nog redelijk maar eigenlijk veel te duur voor de lokatie en grote van de kamer.
     
    Bijzonderetickets, jphorn, Tim82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    262
    Trofeepunten:
    63
    Naam hotel:
    Hotel Riu Plaza Panama

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    x

    Goede & slechte punten:
    + Aardig personeel
    + Grote kamer
    + Goed ontbijt
    - Temperamentvolle douche. Veel te heet dan weer ijskoud. Reisgenoot had er in zijn kamer ook last van dus lijkt een algemeen ding te zijn.
    - Hotel is hier en daar wat gedateerd maar zeker niet vervelend, viel wel op.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Uitstekend prijs/kwaliteit verhouding. Personeel is attent en meedenkend. Ontbijt opties zijn reuze.

    Ook opvallend: Op de eerste dagen werd het ontbijt door het personeel geserveerd. Op 1 januari mocht je alles ineens zelf pakken, Covid was toen geen ding meer blijkbaar ;)
     
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Naam hotel: Ameron hamburg hotel Speicherstadt

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Geboekt via hotels.com en ze hebben geen gold voordelen.

    Goede & slechte punten:
    +goede locatie om de hoek bij de Elbe philharmonie.
    +nette algemeneparkeergarage naast het hotel met hotelspecifieke parkeerplaatsen voor de deur.
    +Goed italiaans restaurant en een leuke bas
    +nieuw hotel
    +goed bed

    - internet langzaam
    -/+ kamers zijn niet groot. Maar wel gezellig

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Ja zeker! Voor zowel Hafencity als de binnenstad een prima locatie. Makkelijk te bereiken en parkeren. Restaurant was echt heel erg goed.
    Verder ook genoeg mogelijkheden in de buurt.
    Kamer was gewoon gezellig en een goed bed. Badkamer is niet groot, maar prima te doen.
    Dus ik was blij dat ik de laatste nacht in het courtyard geskipped heb en hier de laatste nacht doorgebracht heb. Was een goede beslissing. IMG_20220107_144103.jpg IMG_20220107_144120.jpg IMG_20220107_144127.jpg IMG_20220107_144143.jpg IMG_20220107_153728.jpg
     
  14. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.311
    Trofeepunten:
    558
    Hier kan je een andere review lezen.

    Naam hotel:
    Doubletree Sittard

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Diamond;

    - upgrade naar King Deluxe
    - late check-out
    - ontbijt

    Goede & slechte punten:

    ++ Ontbijt was super!
    ++ Behulpzaam personeel.
    ++ Prachtig gebouw
    - Het klinkt suf maar in de badkamer mis ik dan toch een zeepbakje, een bakje in de douche voor je shampoo en een haakje waar je handdoek op kan hangen.

    Parkeren is €12,50 en bij aankomst een cookie.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Jazeker, prijs-kwaliteit is erg goed!!!
     
  15. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Naam hotel: Pullman hotel Brussel Midi

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Platinum; welkomstdrankje, een upgrade naar een superior room, met city view. Daar wordt mee geadverteerd, maar dat was eigenlijk gewoon uitzicht op een braakliggend stukje bouwland.
    Late check uit om 15.30u was geen probleem.

    Goede & slechte punten:
    + Lekker centraal in/boven het Zuidstation van Brussel gebouwd hotel. Binnen 3 minuten van receptie tot op het perron waar de Thalys naar Amsterdam/Parijs vertrekt.
    + Soundproof voor geluiden van buiten.
    + Fijne bar; de tarieven voor een getapt biertje liggen er zelfs wat lager dan in een shabby bar net buiten het station. Dus ook als ik eens 3 kwartier op Brussel zuid op een trein moet wachten ga ik voortaan lekker een drankje halen in de bar van Pullman.

    - Er was niet heel grondig schoongemaakt; spinnenweb langs de snoeren van de plafondlampen. Een pil op de vloer van de badkamer.
    - 2 kamers verderop was er vreselijk veel herrrie, om 23.45u hoorden we harde muziek, geschreeuw, een paar jengelende baby's en mensen meezingen. Echt asociaal. We moesten 2x bellen met de receptie en zeggen dat we zelf de politie gingen bellen voordat er iemand de moeite nam om even polshoogte te komen nemen. Nadat de beveiliging was geweest was het stil overigens. De dag erop zag ik 4 lege flessen wijn naast de voordeur liggen.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    In ieder geval voor de bar wel!
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2022
    VinceG, Bijzonderetickets, jphorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Naam hotel: Conrad Maldives Rangali Island

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Diamond. Helaas doet het hotel niet aan gratis upgrades. Wel dagelijkse een Happy Hour voor Diamond en Gold members met acholische drankjes en canapes.

    Goede & slechte punten:
    ++ Ontbijt was goed voor elkaar!
    ++ Meer personeel (kleine 400) dan gasten (gok tijdens ons verblijf max 150). Zijn allemaal super aardig en in voor een praatje.
    + Je krijgt je eigen conciërge aangewezen voor je verblijf
    + Prachtig strand voor je villa.
    + Buiten badkamer
    + Wat een rust ervaren
    - $$$$$$ Maar ja daar ben je op voorbereid wanneer je naar de Maldiven gaat.
    - Maar over alles gaat nog een keer service tax 10% en 12% belasting.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Ja maar ben dan wel zeer benieuwd naar het nieuwe Hilton hotel in de Maldiven welke met de boot te bereiken is. Maar het was bijzonder avontuur en de eerste keer in een watervliegtuig :)
     
    Yoran Wijkstra, Urbanjazz, jphorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Naam hotel: Conrad Dubai

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Diamond.

    2x geweest in December een keer goedkoopste double bed room geboekt en keer op via Impresario tarief.

    Normaal tarief kamer geüpgraded naar Double Bed Executive en via Impresario geüpgraded naar Double bed Deluxe Suite.

    Goede & slechte punten:
    + Ontbijt blijft zeer uitgebreid en goed voor elkaar
    + Denk wel de beste hotel lounge is waar ik ben geweest
    + Zeer mooi zwembad waar je rustig kan liggen.
    + Via Impresario $100 tegoed gekregen + dubbele Hilton Honors punten.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Ja ben er ondertussen al aantal keer geweest afgelopen jaren.
     
    Yoran Wijkstra, Urbanjazz, jphorn en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Bij gebrek aan reviews uit Oman, even een dubbele inbreng van mij! En daarbij ook gelijk de tip om het land te ontdekken, want het biedt ontzettend veel. :)

    Naam hotel: Hilton Garden Inn, Muscat Oman

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Diamond.

    Gratis ontbijt, water op de kamer, aanbod voor een upgrade van één categorie, ondanks dat mevr erg van de regeltjes was en zei dat ze dat niet hoefden te doen als Garden Inn. Checkte laat in en zou na ontbijt gelijk weer vertrekken, dus gewoon mijn geboekte kamer aangehouden. Wel werd me verteld dat ik vooraf een upgrade wens zou kunnen doorgeven, mocht ik nog eens willen komen.

    Goede & slechte punten:
    + Ontbijt was voor Garden Inn erg goed met combinatie van Arabische en Westerse gerechten.
    + Locatie is leuk. Dichtbij bezienswaardigheden, leuke tuin voor het hotel en veel restaurantjes in de buurt en een minuutje van de snelweg.
    + Voldoende gratis parkeergelegenheid. Hotel heeft ook eigen bewaakte parkeerruimte, naar mijn weten is ook dit kosteloos, hoewel ik er geen gebruik van gemaakt heb.
    + View op de bergen, mooi om te zien.
    + Front Office dame begreep dat het mijn eerste nacht in Oman was en gaf me een lading tips met waar ik naartoe zou kunnen gaan.

    - Douche in badkuip, altijd een min.
    - Business hotel, als leisure traveler voel ik me dan toch vaak een vreemde eend in de bijt.

    ? Zwembad en Gym niet geprobeerd. Er zijn twee gyms en twee pools, één female only en een gemixt.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Qua prijs-kwaliteitverhouding prima. Ongeveer 55 euro voor een nacht wat nagenoeg het beste tarief (incl. ontbijt) is bij een branded hotel in deze stad.
     
    Yoran Wijkstra, VinceG, jphorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Naam hotel: Hormuz Grand Muscat, Radisson Collection.

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Gold. Niets noemenswaardig vanwege de status. Had deze vooraf niet doorgegeven. Kamer was voor me geboekt en betaald.

    Ik was op uitnodiging van het hotel en kreeg een waanzinnig welkom. Fruitschaal en een plankje zoete snacks bij aankomst in de kamer (baklava, cheesecake, chocola), daarnaast handgeschreven welkomstbrief van de GM.

    Na het avondeten kwam ik terug op de kamer en werd ik nogmaals verrast met een heerlijke gepersonaliseerde schaal (met twee foto's van mezelf) met hapjes, een toetje, brownies en meer. Nooit eerder meegemaakt!

    Goede & slechte punten:
    + Prachtig hotel met ruime kamers.
    + Uitstekende badkamer met aparte badkuip en veel amenities. De handdoeken waren super dik en de beste die ik in lange tijd gezien heb. Er tegenaan lopen was voldoende om af te drogen na een douche. :p
    + Personeel was uitmuntend. Altijd in voor een praatje.

    - Parkeren is een chaos. Auto's staan overal, personeel parkeert pal voor het hotel en geeft erg rommelige eerste indruk.
    - Zwembad is een beetje weggemoffeld en ligt de hele dag in de schaduw. Misschien prima voor de zomermaanden, maar heb niemand zien zwemmen tijdens mijn verblijf.
    - Ontbijt was matig voor een 5* property. Vergelijkbaar aan Hilton Garden Inn, maar hier geen enkel aanbod aan live cooking.
    - Locatie is niet de beste. Ligt vlakbij het vliegveld, maar qua autominuten net zo ver van het vliegveld als de stad zelf. Niks te doen in nabije omgeving, dus altijd een auto nodig om ergens heen te gaan.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Zoals gezegd was ik op uitnodiging en ondanks het fantastische ontvangst en prima verblijf zou ik voor een andere optie gaan in Muscat.
     
    Yoran Wijkstra, jphorn, DuckDuck en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    Naam hotel: Doubletree Bogota parque 93

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    Diamond. Niks nada noppes, kon nog geen vrolijk woord vanaf.

    goede en slechte punten:

    + ontbijt was vers en prima.
    + badkamers zijn up to date en schoon. Lijkt ook recent te zijn gerenoveerd.
    + het hotel ligt in een rustige wijk op korte afstand van het bruisende nachtleven van bogota

    - Oude stadskern ligt op een dik half uur rijden als het verkeer tegen zit.
    - personeel sprak nauwelijks engels.
    - hotel werd geadverteerd met executive lounge maar die was er helemaal niet.
    - Dakterras gesloten ivm renovatie

    Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen?

    Indien ik geen diamond meer zou zijn wellicht wel aangezien er geen voordeel is te behalen in dit hotel. Mocht ik op korte termijn terugkomen kies ik voor een ander hotel in Bogota
     
    Yoran Wijkstra, lloydje33, jphorn en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina