Plaats hier je hotelervaring (alle ketens)

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door jongesander, 29 aug 2017.

  1. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Naam hotel: MGallery Paris Bastille Boutet.
    Elite status en voordelen: Accor Platinum. Ik had een deluxe kamer geboekt, en een junior suite met dakterras gekregen (dubbele upgrade) met jacuzzi.
    Welkomstdrankje en er kwam iemand aan de deur met macarons en een welkomstbrief. Later uitgecheckt om 14 uur en om 13.30u ingecheckt.

    Pluspunten:
    +De Junior suite met dakterras was echt prachtig. Het buitendeel was minstens 40m2 groot en had een set ligstoelen en een setje gewone stoelen met 2 tafeltjes. Zon vanaf zonsopkomst tot uur of 19u.
    +Een jacuzzi + regendouche en een aparte inloop (regen)douche.
    +Heerlijk rustig op de kamer.
    +Het hotel ligt in een omgeving met heel veel bars en restaurants waar met name inwoners uit Parijs zelf komen.

    Minpunten:
    - Het meeste personeel was zeer attent, maar 1 man aan de receptie was echt een drama. Het begon bij de checkin; Ik had van te voren aangekondigt om 13 a 14u te arriveren, en via mail bevestigd gekregen dat het geen probleem was. Aan de balie krijg ik een sneer: U bent te vroeg, checkin is om 15uur. Dus ik ga naar de wc en zeg dat ik even later terugkom. Vervolgens zwaait ie van een meter of 10 afstand met 2 deurpasjes dat ik er toch in kan. Geen welkomstwoord, geen statusherkenning, geen drankvoucher of wat dan ook. Ik ga naar de kamer en zie zelf dat ik een dubbele upgrade heb gekregen. Vervolgens ga ik later naar beneden om te vragen naar een welkomstdrankje. Meneer trekt verveeld een la open en zegt dat ie geen bonnen heeft en dat ik bij zijn collega naast hem (zit 1 meter tussen) moet zijn. Zij was net een groep aan het inchecken waardoor ik 5 minuten moest wachten tot ze een la open trok op 1 meter van de meneer af, om me de bon te geven. Op dag 3 was er geen housekeeping op de kamer geweest, en helaas zat de betreffende receptie meneer er weer. Hij zou iemand omhoog sturen om 17u. Om 18.30u nog niemand geweest. Weer gebeld en nogmaals zou ie iemand sturen. Tegen 19.30u kwam er iemand. Vervolgens gevraagd of een late checkuit mogelijk was... Nee sorry we zijn helemaal volgeboekt zei die meneer. Ik denk geloof er niks van en probeer het later als ie is afgelost bij iemand anders. Antwoord: Uiteraard meneer! U kunt gerust tot 14uur blijven op uw kamer.

    Dit is toch echt bizar...

    Ben je tevreden en zou je terugkomen:
    Ja als die betreffende meneer er niet meer zit is het verder een prima keuze voor Parijs.

    20220420_133733.jpg 20220420_134053.jpg 20220421_095542.jpg
     
    Urbanjazz, noppie, Erwin en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Heb je ook een foto van die meneer? Ik vraag dit niet voor een vriend :p
    Mooie upgrade!! :cool:
     
    Ambtenaruh, Carel1 en Tim82 vinden dit leuk.
  3. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Helaas heb ik geen foto, en kan op internet er ook niet eentje vinden... Als je er bent zie je (helaas) vrij snel wie ik bedoelde.
     
    jphorn en Carel1 vinden dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Naam: Hilton Belfast
    Elitestatus en voordelen: Diamond. Kreeg ontbijt en "Upgrade" naar King executive room

    ++ Goed bed
    ++ mooie plek in Belfast
    + vriendelijk personeel
    + nette kamers
    - upgrade naar een executive room is niet echt een upgrade, want het is zelfde kamer maar met lounge acces.
    - lounge was slecht. Aardige dame die er werkte, maar een bakje nootjes en wat droge kip was wel erg karig.

    ben je tevreden en zou je terugkomen:
    Ik twijfel. In principe goed hotel. Maar de faciliteiten kan beter zoals de lounge.
    Vooraf kreeg ik via de app een bericht met de vraag of ze wat konden doen om mijn verblijf aangenaam te maken. Toen had ik al een hint gegeven op een mooie upgrade. (corner junior suite ofzo. Die waren ook nog volop beschikbaar). Reply was dat privacy erg belangrijk was voor Hilton. Bij inchecken "upgrade" naar Executive room en aangegeven dat dit niet echt upgrade was. Reactie was dat er niets beschikbaar was. Ga ik niet meer mee in discussie. Toch maar voor 1 nacht.
    Belfast op zich ook niet erg bijzonder.
     
    Urbanjazz, HarmDommisse, jphorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Gijs1

    Gijs1 Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Ik verblijf vaak in hotels van de Nordic Choice keten, wat altijd goed bevalt . Momenteel hebben ze een interessante promo waarbij je aankomende zomer 2 maanden kunt verblijven voor 3000 euro, zie onderstaande link:

    nordicchoicehotels . com/shop/unlimited-nights/

    Er is ook keuze uit meerdere luxe hotels, zoals Villa Copenhagen en Amerikalinjen in Olso. Voor wie langere tijd in Scandinavië wil verblijven deze zomer is dit mogelijk een interessante deal.
     
    Tim82, Carel1, Frankb en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Naam hotel: Londonhouse (Curio) Chicago

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    Diamond.

    - Upgrade naar Vista View room.
    - Twee flesjes water;
    - 18 USD F&B credit p.p. voor dag 2 en 3.

    Goede & slechte punten:

    + Locatie is top.
    + Mooie kamers. Lekker ruim, een Nespresso machine is daarnaast altijd een voordeel. Forse televisie met streaming mogelijkheden.
    + Moderne en ruime badkamer. De badkamer accessoires waren ook van goede kwaliteit.
    + Upgrade met Vista View was in dit geval wel echt van toegevoegde waarde. Normaal vind ik deze categorieën een beetje flauw maar bij dit hotel maakt het een groot verschil. Bovendien zijn de kamers wat groter volgens de beschrijving.

    +/- Rooftop bar leuk, maar prijzig en verder ook weer niet heel speciaal. Vooral een "zien en gezien worden" plek.

    - tsja, de 18 USD credit. Dit was mijn eerst ervaring hiermee. Moest vooraf kiezen: of gebruiken voor ontbijt of voor overige F&B. Koos voor ontbijt maar dit bleek niet erg praktisch. Door het tijdsverschil erg vroeg op en konden pas 8.00 ontbijten. Daarnaast kon je vrijwel niets met het budget van 18 USD. Daarom omgewisseld voor F&B credit. Effectief kun je dit dus alleen gebruiken in de lobby bar of voor room service. De overige outlets komen niet in aanmerking. Je wist het toen het geïntroduceerd werd, maar toch kan ik me hier aan storen.
    - F&B credit was dan ook nog eens niet verwerkt op de eindnota. Moest daar wel aardig wat energie in steken om het geregeld te krijgen.
    - Het hotel is van binnen vrij sfeerloos.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Het was okey. Het hotel is echter wel vrij prijzig (dankzij Hilton BRG viel het nog mee dit keer) en behalve de goede locatie biedt het hotel weinig echte toegevoegde waarde voor een full service hotel. Dit zie je op zich vaker bij Amerikaanse hotels, maar vond het hier opvallend. Sliep een paar jaar geleden bij Palmer House en dat had veel meer charme ( maar wel kleinere kamers). En ja, ik tik 'm zelf maar in: door het hoge service niveau in Azië ben ik verwend.

    Volgende keer denk ik gewoon in een Hampton Inn of HGI, is voor mij wel prima.
     
    ppt, Urbanjazz, jphorn en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Naam: Novotel London Paddington
    Elitestatus en voordelen: Gold, welkomstcadeautje op de kamer en drankje in de bar

    ++ Goed bed
    ++ locatie naast paddington station
    + vriendelijk personeel
    + ontbijt was simpel maar goed
    - het is wel erg oud allemaal

    Ben je tevreden en zou je terugkomen:
    Tevreden wel, terugkomen niet, probeer graag de andere accor of hilton opties in London
     
    ppt, jphorn, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Naam: Doubletree By Hilton Glasgow Central
    Elitestatus en voordelen: Diamond, upgrade naar king executive (duurste want hotel had geen suites) (vanuit king guest room)

    ++ Goed bed
    ++ locatie
    + vriendelijk personeel
    + Prima executive lounge met hapjes en happy hour tussen 18-20, (wel goede koffie hier)
    + het is recent verbouwd
    +/- ontbijt was simpel maar goed , enig was dat de koffie echt niet te drinken was
    -- Geen minibar aanwezig

    Ben je tevreden en zou je terugkomen:
    Ja denk het wel, alhoewel Glasgow niet heel groot is en als toerist heb je in 48 uur de stad wel gezien
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2022
    ppt, jphorn, Urbanjazz en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Naam: Novotel Edinburg
    Elitestatus en voordelen: Gold, welkomstcadeautje op kamer en drankje aan de bar

    +/- bed was goed maar smal
    + locatie
    + vriendelijk personeel
    + het is recent verbouwd
    +/- ontbijt was simpel maar goed
    - in de hal hing een chloor lucht van het zwembad in de kelden

    Ben je tevreden en zou je terugkomen:
    Ja tevreden maar ik wilde eigenlijk een hilton maar die waren 2x de prijs van deze... Volgende keer maar weer. Het is een prima uitwijkoptie.
     
    ppt, jphorn en Carel1 vinden dit leuk.
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Naam: Doubletree London tower hill
    Elitestatus en voordelen: Diamond (en met dit verblijf voorlopig ook weer verlengd). Upgrade naar Atrium junior suite (edit: vanaf King Guest room). Executive lounge. Minibar, vroege checkin en check out om 14:00.

    ++ Goed bed
    + Leuk restaurant op de 12e verdieping
    + Vriendelijk personeel
    + Locatie is goed. (Maar kan eigenlijk geen slechte locaties opnoemen in London zolang ze in de buurt van een metrostation liggen).
    - Suite was erg versleten. Geen enkel zitmeubilair zat goed.
    - Gangen zien er ook versleten uit.

    ben je tevreden en zou je terugkomen:
    Denk het niet. In juli een reservering staan voor het Canopy om de hoek en daar hoor ik hele goede berichten over. Vooral de staat van de kamer was erg treurig.
    Mocht je daar verblijven zou ik zeker een kamer atriumzijde nemen op een van de hoogste verdiepingen. Aan de buitenzijde zit je bij kantoren vooral binnen te kijken.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2022
    ppt, jphorn, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Naam: Park plaza westminster bridge
    Elitestatus en voordelen: Hotels.com gold. Fles water en chocolaatjes. Upgrade naar Studio room (edit: vanaf superior room)

    ++ Goed bed
    ++ grote kamer (aparte zitkamer en keukentje met magnetron)
    ++ goede geluidsisolatie
    ++ geweldige locatie (waterloo station, big ben, veel restaurants)
    - enorm hotel (1000+ kamers), dus superdruk ontbijt als het hotel redelijk vol is.
    - dure hotelbar (maar goed is London)

    ben je tevreden en zou je terugkomen:
    Ja zekers. Heb inmiddels vele hotels gezien in London, maar deze staat zeker wel in mijn top 3. Vooral de kamers waren heel comfortabel. Al betaalden we wel de hoofdprijs, want het was een hele drukke week met veel congressen.
    Doordat het zo'n groot hotel is is het wel heel druk in de algemene ruimten, maar de ligging is gewoon fantastisch.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2022
    ppt, jphorn, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Zomaar een ideetje maar is het het niet handig om hier ook te vermelden vanuit welke kamer je je upgrade heb gehad? Sommige hotels doen een categorie maar anderen misschien wel meer.
     
    ppt, jphorn, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Done!
     
    jphorn vindt dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    :D
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Naam: Conrad Bangkok
    Elitestatus en voordelen: HH Gold. Grand Premium King kamer geboekt en upgrade naar Executive King, dit is wel een kleinere kamer dus ik besloot in m'n originele kamer te blijven maar wel met de voordelen van de executive lounge. Schaaltje fruit en chocolade en onbeperkt water. Ook kreeg ik twee olifantjes mee.

    ++ Heel grote kamer met grote badkamer
    ++ Mooi uitzicht (wel van te voren even kijken welke kamer je kiest want sommige hebben een slecht uitzicht)
    + Lieve mensen, misschien iets te dienstbaar maar dat is een beetje de cultuur en natuurlijk ook het hotel zelf
    + Itt een andere review hier vond ik het personeel in de lounge erg snel, de prosecco werd continu bijgevuld.
    + zwembad was heerlijk groot en lag mooi tussen het gebouw in. Wel snel schaduw maar daar klaag ik niet over met 35+ graden
    -/+ met kamer kiezen even goed op de kaart kijken wat je uitzicht is, ik keek uit op het Lumpinipark en de gebouwen daarachter, wat een goed uitzicht is
    - De douche maakte een wat 'klokkend' geluid

    ben je tevreden en zou je terugkomen:
    Jazeker, de prijs was erg voordelig, goede ligging in Bangkok en fijn personeel dat altijd voor je klaarstond. Ontbijt in de lounge was goed en de eggs benedict stonden snel op tafel ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2022
    MichaelNight, ppt, jphorn en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Naam hotel: Hilton Kuala Lumpur
    Elite status en voordelen: HH Diamond. Upgrade van goedkoopste kamer naar executive kamer, hoge verdieping. Gratis ontbijt. Executive lounge toegang.

    Pluspunten:
    + Prima ligging in het centrum
    + Ontbijt erg goed
    + Executive lounge was groot en prima. Van 6 tot 8 warm en koud buffet met gratis drankjes. Prima.
    ++ Top zwembad! Gedeeld met le meridien, maar helemaal goed.

    Minpunten:
    - Eigenlijk kan ik niks noemen. Een mooie rate (+- 80 euro per nacht)
     
    ppt, jphorn, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Naam hotel:
    Hilton Rijeka Costabella Beach & Resort Spa

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Diamond. Upgrade naar Villa Beachfront, vroege check-in, Executive Lounge toegang, ontbijt.

    Goede en minder goede punten:
    ++ Prachtig hotel met een prive-kiezelstrand, infinity pool, binnenzwembad, spa en meer .
    ++ Van de receptie werden we in een golfkarretje gereden naar onze villa. Dat was bijzonder!
    ++ Villa was geweldig. Zonnebedden, automatische gordijnen, twee terrassen, keuken.
    ++ Ik had contact met hotel voordat ik aankwam. Dat ging soepel en we kregen naast flesje bubbels ook een flesje rode wijn.
    ++ Ontbijt was erg uitgebreid.
    ++ Personeel was overal meer dan behulpzaam. Voorbeeld: er waren geen koekjes in de EL, alleen chips, dus ik vroeg of er koekjes waren. Een paar minuten later kregen we brownies.
    + De Executive Lounge was open van 7:00-20:00 en voor koffie, frisdrank en kleine snackjes. Tussen 18:00-20:00 was het happy hour met alcoholische drankjes en kleine koude hapjes.
    -+ Check-in kan beter. Geen acknowledgement van Diamond, waardoor de persoon ook vergat om toegang tot de EL er op te zetten.
    - Parkeren is €20 per dag.
    -- We hadden last van een privefeest. Onze villa was naast de sportsbar en de deuren waren open. De klacht was goed afgehandeld en ik kreeg 20k punten. Weet niet of dat een goede compensatie is.

    Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen?

    Los van de geluidsoverlast is dit een geweldig hotel met geweldige faciliteiten en zou ik hier zeker nog een keer terug willen komen.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2022
    MichaelNight, jphorn, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Naam hotel:
    Doubletree by Hilton Zagreb

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Diamond. Upgrade naar Corner Suite, late check-out, ontbijt.

    Goede en minder goede punten:
    ++ Corner suite was groot, heel fijn.
    ++ Ontbijt was super.
    ++ Fijn dat er een binnenzwembad was.
    + Een flesje wijn met wat lekkers werd naar de kamer gebracht.
    +- Het hotel is uit het centrum maar genoeg restaurantjes in de buurt.
    -+ Check-in kan ook hier beter. Wederom geen acknowledgement van Diamond.
    - Er staat op de website vermeld dat er een complimentary evening social is maar toen ik dat vroeg bij de receptie wisten ze van niks. Jammer, want dit was wel een van de redenen om deze DT te boeken.

    Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen?
    Ja hoor.
     
    MichaelNight, jphorn, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Voor de vaste reizigers: valt jullie ook op dat de prijzen van Hilton, Radisson en andere ketens zo gestegen zijn? Hilton Schiphol is momenteel heel vaak 400 euro per nacht. En zelfs hotels buiten Schiphol, in Amstelveen en zo, zijn fors in prijs omhoog gegaan, zoals Radisson van 78 euro instap naar 134 euro. Als ik even uitprobeer wat de prijzen over 4 maanden zijn , is het peil even hoog.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2022
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik boek altijd bij IHG en daar zijn ook flinke prijsverhogingen. De slechte jaren moeten worden goedgemaakt.
     

Deel Deze Pagina