Ik keek vanuit het Hilton aan de overkant van de rivier hier steeds op uit. En de buitenkant van het Sheraton is echt heel erg smerig, kon je wel door het raam kijken?
Naam hotel: Hotel Vila Ombak (Gili Trawangan) Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Geen elitestatus. Goed tarief gevonden via Booking.com en vervolgens rechtstreeks geboekt. Daar verder geen voordelen van gehad. Goede & slechte punten: + Prima locatie. Gunstig gelegen vanaf de reguliere haven als je vanaf Bali of Lombok komt. Wij kwamen per speedboot en konden direct aanleggen bij het hotel, nice. Het hotel is direct aan het (mooie) strand gelegen. Je kunt eenvoudig naar de westkant van het eiland lopen of fietsen voor sunset, maar de drukkere oostkant is ook op korte afstand; + Voor € 110,00 een Private Pool Villa geboekt. Lekker ruim en prima verzorgde kamer/villa. Onderhoud hier was ook goed; + Twee fietsen zijn inbegrepen bij de kamer; + Mooi opgezet resort, twee ruime zwembaden; - Twee jaar lang geen cashflow is zichtbaar in het achterstallig onderhoud. Begrijpelijk, maar er is nog wel e.e.a. nodig om dit weer in te halen; - Ontbijt is echt waardeloos. Heb veel guesthouses en hotels gezien in Azië (van simpel tot luxe) maar zo slecht als dit was het nog nooit. Ben je tevreden en zou je nog eens komen? Jazeker. Prima hotel, goede prijzen en een goede ligging. Volgende keer zou ik lekker elders gaan ontbijten maar verder is het echt helemaal prima.
Laatste keer dat ik bij de Hilton Prague was in augustus 2021, zie hier. Naam hotel: Hilton Prague Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Diamond; upgrade naar Executive Room, ontbijt en late check-out. Goede & slechte punten: ++ Executive Lounge was net een week in gebruik, ziet er prachtig uit! Happy hour van 17:00-19:00 uur. ++ Ik kreeg een voucher met een aantal aanbiedingen er op (zoals een drankje in de skybar of korting bij de spa). Uiteindelijk gekozen voor 3 items uit de minibar. + Executive Room was wederom fijn. + Ontbijt was uitgebreid en lekker, er was zelfs een aangewezen ruimte voor Gold en Diamond leden. + Eindelijk naar de skybar Cloud 9 geweest! - Zoals de vorige keer, duurde het inchecken wederom lang. Ik stond zelfs in de priority rij maar dat werd compleet genegeerd. - En geloof het of niet, maar zoals bij de vorige keer was het uitchecken weer lang wachten. Ben je tevreden en zou je nog eens komen? Ja, ik had een goede prijs te pakken plus de locatie is fijn voor mij. Volgende keer probeer ik van het zwembad gebruik maken.
[QUOTE=" - Zoals de vorige keer, duurde het inchecken wederom lang. Ik stond zelfs in de priority rij maar dat werd compleet genegeerd. - En geloof het of niet, maar zoals bij de vorige keer was het uitchecken weer lang wachten. [/QUOTE] Nou dat "negeren" van status verdient eigenlijk al een eigen topic... ik ben bijvoorbeeld o.a. Diamond van Best Western, en natuurlijk, eerlijk gezegd BW is inderdaad "niks" vergeleken met normale ketens.... Maar als ik te horen krijg dat mijn upgrade, nadat het 4 maanden op mijn account gereserveerd stond op de dag van aankomst alsnog niet door ging vanwege "a much loyal costumer"..? Who t.f.ck. is that "more loyal customer"? Ben heel benieuwd.. Zeker... ik keek "the morning after" rond in de ontbijtzaal en ik informeerde wat rond en ik kwam er achter dat diegene die mijn oorspronkelijke de "luxe kamer" had gekregen de enige was die zijn tanden had gepoetst. (Dit schrijvende hoort dit bericht eerder bij "blow hard" in dit forum...maar dit soort volk zat in dat hotel) Ja "hij" die mega receptionist zou een aantekening maken als "de luxe room" alsnog vrij was..yeah right..als die aantekening wordt geactiveerd lig ik allang thuis in mijn eigen ledikantje.. p.s. Zo ben ik normaal niet hoor....maar door op zo een manier door een receptiemannetje als zo een klein minderwaardige klantje te worden behandeld..
Niet allemaal, er zijn er ook een aantal die op het dok uitkijken, dat zijn de queen rooms. De hoekkamers zijn de Superior rooms geloof ik. 2x hier geweest, 1e keer kreeg ik een superior, 2de keer een queen met water. Beide keren queen geboekt.
1x geweest hier. Kreeg ook het blikje stroopwafels. Die zat samen met water en nog wat in een papieren tasje. En die upgrade naar kennelijk Superior (als gold), queen geboekt voor iets van 100 euro
Naam hotel: Intercontinental Bali Sanur Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Diamond Ambassador - Upgrade van een Junior Suite met Ocean View naar een King Spa Suite met Ocean View. - Later uitchecken; - Welkomstdrankje; - Fruit op de kamer. Goede & slechte punten: + Leuke locatie aan het strand en boulevard van Sanur; + Het hotel was beter dan ik verwacht had. Ik had nogal slechte reviews gelezen; + Vriendelijk personeel, met name de bellman; + Ruime kamer, al was het meer een heel ruime kamer dan een suite. + Menu met beschikbare welkomstdrankjes, werden vervolgens op de kamer gebracht; + In de basis een mooi concept voor een resort: ruim opgezet, mooi zwembad en grote tuinen. +/- Ontbijt zowel een buffet als a la carte. Zowel qua smaak als aanbod is dit niet op hetzelfde level als andere hotels in Azië. - Onervaren personeel bij check in. Ergens schattig dat ze hardop de instructies "do not upgrade, already upgraded" aan elkaar voorlazen; - Ocean View is wel erg creatief bedacht, je hebt een verrekijker nodig om dit te zien; - Het gebouw heeft nog veel achterstallig onderhoud. Ben je tevreden en zou je nog eens komen? Ja ik ben tevreden en had er dus erg weinig van verwacht. Ik zou alleen met een speciale aanbieding ofzo terugkeren. Er zijn simpelweg betere opties in de omgeving (Hyatt Regency bijvoorbeeld, wat er naast ligt). Het hotel mist uiteindelijk de wow factor.
Waar zou zoiets aan liggen? Heel herkenbaar idd, bij veel hotels lever je het pasje in en vragen ze: wilt u een factuur in de mail, en als ik dan ja zeg zie ik het meteen in mijn inbox staan en sta ik 30 seconde later buiten. Maar soms is het een paar minuten moeilijk kijken, wat op een computer tikken, een collega erbij halen, etc etc en sta je zo een tijdje.
Naam hotel: Hilton Kuala Lumpur Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Diamond status. We hadden een King Deluxe geboekt. Deze werd geüpgraded naar een King Executive Plus op de 1-na-bovenste verdieping. De lounge kon gebruikt worden zoals je verwacht, ontbijt mocht in de lounge of in het restaurant. Late checkout: 14.00 Goede en slechte punten: + Prettige check-in, en check-out. Vriendelijk en efficiënt. + 8 Restaurants in het hotel, top. + De lounge was zeer groot en de service was top. + Het ontbijt in het gewone restaurant was geweldig. + Medewerkers onthouden wie je bent, wat je voorkeuren zijn, en wat er gisteren gebeurde / of wat je vroeg. + Onze kamer was geweldig. Ruim, nette badkamer, super uitzicht. + Het zwembad was super, waterval, lange glijbaan, ligbedden, service bij je bedjes. + Onze koffers waren kwijt geraakt en werden NIET bij het hotel afgeleverd. Via concierge service (tegen betaling) laten ophalen en bezorgen. - GEEN minpunten. Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen? Absoluut!!!!
Naam hotel: Conrad Centennial Singapore Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Diamond status. We hadden met punten de Premium King geboekt. Deze werd geüpgraded naar een Executive King wederom op de 1-na-bovenste verdieping. De lounge was open en ontbijt mocht in de lounge of in het restaurant. Zeer late checkout: 16.00 Goede en slechte punten: + Prettige check-in, en check-out. Vriendelijk en efficiënt, heel persoonlijk. + Locatie dicht bij Marina Bay, dicht bij Metro, bus. + De lounge was ruim en de service was persoonlijk en vriendelijk. Er werden praatjes gemaakt. Snacks in de avond waren smakelijk en het ontbijt was lush en goed. + Het ontbijt in het gewone restaurant was verschrikkelijk. Druk, chaotische herrie, slecht eten. Dus na 1x zijn wij telkens in de lounge gaan ontbijten. + Onze kamer was zeer fijn. Ruim, nette badkamer, mooie afwerking. + Het zwembad viel tegen na KL. Wel schoon, groot en netjes. Maar niet het ‘paradijs’ gevoel. + Ruime lobby met bar gedeelte, ook buiten kon je in de ‘lobby’ zitten. Het restaurant (incl. Ontbijt) gaf ook de optie buiten te zitten. - De check-out was een domper. Zo persoonlijk en warm als al het personeel is geweest tijdens ons verblijf zo bot en onpersoonlijk was deze medewerker. Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen? Zeker weten. Goede service, fijne locatie, echte Conrad.
Naam hotel: Renaissance Warschau Airport Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Marriott Bonvoy Titanium. Lounge toegang, 1.000 welkomstpunten. 16.00 uur late checkout Goede en slechte punten: + Alles in het hotel ziet er nog nieuw uit; + Ligging tegenover de WAW terminaal, max 50 meter lopen + Ruime kamers met 2 echte queen bedden (handig als je als ouders met 1/2 kids op een kamer wilt slapen) +Prima Clublounge op de 7e verdieping, aanbod ‘s avonds was voldoende uitgebreid (2 hoofdgerechten en voldoende kleine hapjes/toetjes) +Voor wie het belangrijk is, sterke drank/bier/wijn van 17:00 tot 22.30 uur aanwezig in de lounge +Prima restaurant in het hotel +Vanaf platinum Elite status krijgen leden gratis ontbijt in lounge of in het reguliere restaurant +Zwembad en sauna/stoombad in hotel. Nadelen: blijft een airport hotel. Dus je boekt dit niet om een week lang in te verblijven (ik niet in ieder geval). Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen? Zeker, prijs kwaliteit verhouding was prima in orde. Ik betaalde ca €100 voor een nacht.
Naam hotel: Le Meridian Khao Lak Resort & Spa Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Marriott Bonvoy Titanium -Upgrade naar Studio -20% Korting op F&B -15 min gratis massage -1600hr late check out -Welkomst drankjes Goede en slechte punten: +Schoon en alles nog vrij up-to-date +Vrij rustig, dus service was top +Mooie zwembaden ?Verbleven maar 1 nacht, dus geen idee wat er in de directe omgeving te doen is. Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen? Ja, als tussen stop zeker.
Naam hotel: Phuket Marriott Resort & Spa, Merlin Beach Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Marriott Bonvoy Titanium -Upgrade naar Premier Pool access -20% Korting op F&B -1600hr late check out -Welkomst drankjes -Diverse “gadgets” zoals t-shirt, tasje etc. -Het uitproberen van een nieuwe restaurant kaart met andere elite leden. Goede en slechte punten: +Diverse zwembaden en een mooi strand +Diverse restaurants / bars +Tijdens diverse momenten een bedankje als elite member -Aangezien het vrij vol zat, kon het tijdens het ontbijt ook druk zijn. -Kwaliteit van het eten was ok (tov andere Thaise hotels/resorts), maar genoeg keus buiten het resort (eh Ta Khai). Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen? Ja
Naam hotel: Hotel NH Veluwe Sparrenhorst Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: NH gold Member (oud programma). Standaard Kamer met terras, Standaard Kamer met terras, geen upgrade gekregen. Goede & slechte punten: ++ Ligging midden in de bossen. -> hoort alleen maar de vogeltjes. + Gratis parkeren, ook elektrisch opladen. + Kamer was schoon en onderhouden. + Zwembad, sauna en fitness gratis te gebruiken Minpunten: - Standaard kamer badkamers zijn iets wat gedateerd. Nachtje weg om even tot rust te komen. Hotel ligt midden in de bossen, geen lawaai van auto's of andere voertuigen. Alleen maar de rust en het geluid van vogels. Kamer lag aan een binnenplaats met buiten stoeltjes en een tafel. De standaard kamer zelf is schoon en onderhouden, maar de badkamer komt gedateerd over (wel goed onderhouden!). Als GOLD-member geen speciale dingen ontvangen, maar wij kwamen echt voor een nachtje weg om bij te komen. Binnen 10 minuten loop je het centrum in en voor het hotel kan je auto gratis parkeren (voldoende plekken) of elektrisch opladen. Ben je tevreden en zou je nog eens komen? Tweede keer in dit hotel, normaal is de prijs ongeveer 80-90 euro. Echter hadden wij 2 dagen voor aankomst geboekt was de prijs 140 euro. Prijs/kwaliteit is voor 140 euro wel veel, maar als je soms even tot rust wilt komen neem je dit voor lief. Boek paar weken van te voren voor 80-90 euro en kom lekker tot rust. Raad het hotel aan en kom zeker nog een keertje terug.
Naam hotel: Six Senses Uluwatu Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Diamond Ambassador - Upgrade van Sky Suite naar Sky Pool Suite; - Gratis ontbijt; - Fruitschaal op de kamer; - 50 Minuten massage voor 2 personen; - Uitchecken om 16.00 uur. Goede & slechte punten: + Fantastische locatie. Vanuit het hotel uitzicht op de Oceaan; + Van ontvangst tot vertrek top: men herkend gelijk je naam, je kunt plaatsnemen en een welkomstdrankje met koekjes staan enkele minuten later voor je neus. + Prachtige Infinity Pool, bestaande uit meerdere zwembaden. Omringd door ligbedden en grotere daybeds; + Medewerkers zijn top. Vriendelijk en behulpzaam. + Fijne kamer, behoorlijk ruim en voorzien van een ruim terras met privé zwembad. Daarnaast een ligbad buiten. Erg kalmerend om lekker over de oceaan te staren tijdens het badderen; + Goede koffiemachine op de kamer. Cupjes worden regelmatig bijgevuld; + De bar biedt een schitterend uitzicht over de klif. + Als je van je kamer naar de lobby, ontbijt, etc. wilt dan kun je bellen of via de Six Senses app een buggy bestellen. Paar minuten later staat de buggy voor de deur. + De inbegrepen massage is geweldig; + Ontbijt ook top: a la carte en een uitgebreid buffet. Indonesische opties, fruit, Westerse gerechten. Alles is er en ook de koffie is top. - Geen minpunten. Ben je tevreden en zou je nog eens komen? Ja dit was echt geweldig. Dit hotel stond al erg lang op mijn wensenlijst maar het kwam er maar niet van. Nu was het eindelijk zover en we hebben er van genoten. Een top ervaring en ik zou dan ook graag nog eens terugkomen.
Wie geeft die sterren weg? Niks ten nadele van Bastion hotels maar om die tot een 4 sterren hotel te bombarderen?
Naam hotel: Hampton by Hilton Amsterdam Airport (Hoofddorp) Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: HHonors Diamond. Bij inchecken zowel punten als drankje + snack gekregen. Twee flesjes water op kamer. Goede & slechte punten: + Handige locatie voor wanneer je met de trein naar Schiphol reist. Hotel is een omgebouwd kantoorgebouw, en ligt aan de spoorlijn. Binnen 5 minuten ben je op Schiphol, treinen rijden elke 10 minuten. + Gratis ontbijt, natuurlijk met de Hampton waffle. + Lekker stil. - Kleine kamers. - Onpersoonlijk. - Alle kamers hetzelfde, dus geen upgrade mogelijkheden. Ben je tevreden en zou je nog eens komen? Ja, prima als overnachtingsplek voor een vroege vlucht mits de prijs redelijk is.
Naam hotel: Hilton Dubai Al Habtoor City Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: HHonors Diamond. Paar dagen voor aankomst in de app al bericht dat de kamer geupgrade was van een standaard naar een executive room op een hogere vloer. Toegang tot executive lounge, welke erg uitgebreid was met lekkere hapjes en tussen 17-19 happy hour met gratis alcoholische drankjes naar keuze. Welkomstgeschenk op kamer (diverse soorten fruit), en welkomstbrief. Gratis ontbijt. Op kamer elke dag 6 flesjes water, roomservice kwam ook nog langs of alles in orde was en of meer water of handdoeken gewenst waren. Goede & slechte punten: + Mooi uitzicht over Dubai op hooggelegen kamer (ca. 100 meter hoog!) + Gratis uitgebreid ontbijt, naar keuze in restaurant (met allerlei cooking stations) of in de kleinere Exec Lounge + Ruime kamers met prima bedden + Losstaand bad, afgescheiden douche gedeelte en wc + Fijne service + Complimentary tickets voor Expo2020 + Uitgebreide pool area voor drie hotels - Locatie is wat op afstand van de hussle and bussle - Metro is ruim een half uur lopen Ben je tevreden en zou je nog eens komen? Ja!