Naam hotel:
Melia Dusseldorf
Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
Melia Gold (bij Amex platinum).
20% kortingsvouchers gebruikt en de 2000 welkomstpunten. Gratis ontbijt voor partner.
Goede en zwakke punten:
+ Ligging is prima tegen de rand van Alltstad aan het park.
+ prima ook voor parkeren.
+ modern
+ ontbijtbuffet was uitgebreid. Wel druk
- 2 eenpersoonsbedden
- incompetent front office
- Salsafeest met luide muziek tot 03:00
- hotelbar personeel incompetent (uur wachten en 3 keer vragen voor 2 cocktails)
Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
Nee, eigenlijk niet.
We kwamen hier terecht, want we wisten niet wat we wilden doen dit weekend. Bleek dat in Ddorf dit jaar de kerstmarkt tot eind van het jaar is. Ach waarom ook niet. Daar aangekomen leek het ook wel leuk om een nachtje te blijven. Normaal boek ik blind het Hilton, maar de dag ervoor was het Hilton 85,- en nu ineens 105,-. Dus toch eens even gaan kijken in mijn amex platinum voordelen. Melia bleek 2000 punten bij aanmelding uitgegeven te hebben en die hadden ook voor Gold members 3x 20% korting vouchers per jaar. Dus kon uiteindelijk een 2 persoonskamer boeken voor 65,- (originele prijs bijna 125,-), dus leek mij prima deal.
Bij aankomst heel vriendelijk ingecheckt en toen we in de kamer kwamen bleken het 2 eenpersoonsbedden te zijn.
Dus terug naar de receptie en daar een dame aangesproken en die keek niet eens in de computer, maar was gelijk: Nee, hebben we niet. Redelijk bot. Dus dan ben ik ook bot en dan zeg ik dat ik wil annuleren, maar dat weigerde ze. Kon wel, maar dan was ik het geld kwijt. Dus verklaarde haar dat dit niet zo'n goede eerste ervaring met Melia is. Had ze niet zo veel interesse in.
De heer die mij vanochtend uit checkte was wel wat meer geinteresseerd aangezien dit de front office manager was.
Nu begrijp ik best dat hotels 1 persoonsbedden gebruiken voor flexibilliteit (vd Valk is ook zo irritant!), maar informeer de gast tenminste dat bij reserveren je geen keus kan maken en dat je pech kan hebben en dus 2 eenpersoonbedden krijgt. Of in ieder geval meld het bij het inchecken. Dan kan de gast zelf de keus maken dit te accepteren of niet.
Klik om te vergroten...