Plaats hier je hotelervaring (alle ketens)

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door jongesander, 29 aug 2017.

  1. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Naam hotel: NH Collection Frankfurt City

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    NH Gold Member. Standaardkamer geboekt upgrade gekregen naar Premium kamer. Reward flesje water op de kamer met taartjes en een welkomstkaartje.

    Hotel was als geboekt als doorreis hotel, 1 dag.

    Goede & slechte punten:

    ++ Centraal in de stad
    + Parkeergelegenheid aan de overkant van het hotel.
    + Grote en moderne kamers.

    Minpunten:

    - Binnenkomst niet echt een reward member onthaal. Vriendelijk maar zakelijk.

    => Hotel ligt in de stad, met 5 minuten lopen ben je al bij de winkels. Tweede bezoek aan het hotel en blijft een mooi, modern en luxe hotel van binnen. Snelle check-in, grote kamer met een fijne badkamer. De spiegels beslaan niet tijdens het douche, altijd fijn. In de kamer stond een flesje water, met taartjes en een kaartje. Sauna en fitness waren gewoon open, aanrader om te bezoeken als je er verblijft, een rust moment in een drukke stad.

    Als je het hotel uitloopt, ben je zo in de winkelstraat. De guest relations wilt je graag helpen om de stad te ontdekken. In de kamer kan je een QR code scannen en kan je gebruik maken van de dienstverlening binnen het hotel, bijv. eten en drinken bestellen. Of extra handdoeken aanvragen en lezen wat er in de stad te doen is.

    Ontbijt zat in het zomerpakket en was erg uitgebreid. Een kok die eieren staat te koken, genoeg fruit en broodjes. PRE-COVID hadden ze zelfs sushi, helaas was dit er momenteel niet. Hebben nog steeds wel andere Japanse hapjes. Buffet style ontbijt.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Prijs/kwaliteit, prijzen wisselen erg van dit hotel door de weeks en in het weekend. Prijs/Kwaliteit was nu erg goed, (max 100 euro) kregen we ontbijt, upgrade en late checkout. Zou zeker terugkomen als ik weer een stedentrip naar Frankfurt ga maken.

    Restaurant tip: Naast het hotel zit Zu den 12 Aposteln, heerlijk Duits eten. In het weekend moet je hier reserveren. Blijft mijn favoriete restaurant van de stad.
     
    jphorn en Carel1 vinden dit leuk.
  2. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Diamond
    *Upgrade naar King Junior Suite
    *lounge toegang
    *gratis ontbijt
    *25% korting in het restaurant (dankzij https://www.hilton.com/en/p/eat-drink-save/)

    Goede & slechte punten:
    +Mooie kamer met bad & douche
    +Locatie in Rotterdam (midden op de Weena)
    +Prima uitzicht
    +Lounge hele dag open voor drankjes (water, softdrinks)
    +Ontzettend aardig personeel
    +Personeel neemt echt de tijd voor je (bij inchecken, vragen, etc.) (ook een minpunt, zie beneden)
    +Goed eten in het restaurant (niet eens meer naar Five Guys gegaan)

    -Kamer begint gedateerd te worden. Butsen/beschadigingen op de vloer en meubels
    ---Bed is een rare constructie: Houten frame met triplex plaat als bodem (waardoor er continue een kraak te horen is als je ook maar een beetje beweegt), daarbovenop een matras. Niet de boxspring die je verwacht.
    -Lange wachttijden bij de balie af en toe, geen aparte "diamond desk" (althans, geen bordje gezien). Had er vrij weinig last van verder, als het druk was, ging ik gewoon wat anders doen.
    -Maar 2 liften, waardoor er een enorme rij is rond ontbijttijd (ik heb gewoon de trap gepakt, gezonder ook :p )
    -Niet echt de schuld van Hilton, maar de bediening in restaurant Jaq is ronduit langzaam, terwijl er wel voldoende personeel is.
    -De hoeveelheid adidas badslippers in combinatie met nektasjes en dure auto's viel erg op. Maar dat had wellicht ook met GLORY78 te maken.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Jahoor, als ik weer midden in Rotterdam moet zijn zeker. Toch blijft "The Slaak" voor mij het beste hotel in Rotterdam.
     
    ppt, Urbanjazz, VinceG en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Hotel: Doubletree Coruna
    Status: diamond, voordelen: upgrade naar junior suite, gratis ontbijt, gratis minibar en gratis parkeren.

    goede punten:
    -hotel is nieuw
    -goede elite behandeling
    -goed ontbijt

    slechte punten:
    -geen

    zou je terugkomen:
    ja goed hotel voor een goede prijs
     
    ppt, Urbanjazz, Daan3 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    Hotel: Conrad Dubai
    Status: Hilton Diamond
    Voordelen: Upgrade naar executive floor en kamer met 2 queensize beds

    goede punten:
    - Eigenlijk bijna alles. Ongelofelijk aardig en behulpzaam personeel, goede faciliteiten en lekker eten. Diverse Bars en restaurants in het hotel.

    Minpunten:
    - geen

    Zou ik hier terugkomen:

    - Jazeker, echter zou ik graag ook andere Hotels in Dubai uitproberen
     
    ppt, Urbanjazz, FlyingFonz en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Hotel: Doubletree Madrid Prado
    Status: diamond, upgrade naar deluxe kamer en gratis ontbijt.

    goede punten:
    Mooi hotel en de locatie is centraal. Het hotel doet kwalitatief hoogwaardiger aan dan andere Doubletrees.
    uitstekend ontbijt.

    nadelen:
    Het is een oud gebouw dus de indeling is af en toe wat vreemd en opgedeeld in kleinere ruimtes. De kamers zijn daarom ook vrij standaard qua afmetingen (verwacht geen grote suites etc).
    prijzen kunnen sterk fluctueren
    zou je terugkomen? Als de prijs goed is zeker
     
    HarmDommisse, ppt, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Hotel: Holiday Inn Express Wiesbaden
    Status: IHG Gold status (bijna Platinum)
    Extra's: Bij aankomst twee flesjes water (standaard).

    Geen upgrade mogelijk. Ik boekte een Standard kamer voor 2 nachten. Dit type kamer is ook het enige wat ze hebben. Kamer op de 6e verdieping met raam aan de voorzijde.

    Vrijwel nieuw hotel, nette inrichting, veel stopcontacten. De kamer was behoorlijk ruim en was ingericht in een neutrale stijl. Prima voor dit tarief!

    We kozen dit hotel omdat we extra punten bij IHG wilden verzamelen. Een paar weken eerder hadden we ook de driehoek Frankfurt/Mainz/Wiesbaden bezocht en hadden toen te weinig tijd voor Wiesbaden. Helaas is er in Wiesbaden en Mainz weinig keuze bij IHG/Accor/Marriott/Hilton. De meeste hotels zitten (logisch) in Frankfurt.

    Pluspunten:
    - Gratis uitgebreid ontbijtbuffet
    - Nieuw hotel
    - Nette kamer
    - Heel veel stopcontacten
    - Prima bedden
    - Gratis openbaar parkeren; op terrein kost het €9,50 (we zijn Hollanders)

    Minpunten:
    - Geen koelkastje
    - 2 km van het centrum (we pakten een elektrische step)
    - Niks te doen rondom het hotel, alleen een stadion en kantoren

    Terugkomen? Nee. We vinden het leuk om steeds een andere stad/buurt als uitvalsbasis te hebben. Er is in deze buurt niet vee te doen, dus dit was eenmalig. Wel een aanrader als je een rustige buurt (kantorenpark) zoekt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 12 sep 2021
    ppt, VinceG, Bijzonderetickets en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Naam hotel:
    Mercure Krakow Stare Miasto

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Gold; upgrade naar Privilege Room.

    Goede & slechte punten:
    + check-in was prima. Kreeg chocolaatjes bij aankomst.
    + vriendelijk personeel.
    + kamer was ook lekker ruim. Er stonden drie drankjes op de kamer die ik mocht nuttigen.
    + had ontbijt bijgeboekt, ik betaalde iets van 8€ extra voor 2 dagen, dus dat is de moeite waard.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Jazeker. Maar dan volgende keer wel met de trein en niet met een Uber, het station is tegenover het hotel.
     
    ppt, jphorn, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Naam hotel:
    Novotel Duesseldorf Airport

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Gold; upgrade naar Superior Room en drink voucher

    Goede & slechte punten:
    + check-in was goed.
    + fijne kamer.
    +- het hotel is op loopafstand (15 minuten), maar het zou beter zijn als er shuttle busje was.
    ++ op de kamer waren drankjes (en een biertje!) in de minibar die ik mocht nuttigen.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Ik denk het wel, als de prijs goed is. Dit hotel was onderdeel van de 4X promo, dus deze keer de moeite waard.
     
    ppt, jphorn, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dit vind je toch zo op Google?
     
    Urbanjazz en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
  11. Top dat scheelt mij ook weer tijd! Dank !!
     
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Naam hotel:
    Elia Ermou Athens

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Geen. Is geen keten

    Goede & slechte punten:
    + Geweldige locatie tussen Monastiraki en Plaka
    + mooie, ruime kamers
    + geweldig dakterras (met vrij uitzicht op Acropolis) met goed restaurant
    + 200 meter afstand van Metro Syntagma
    - Zou niets negatiefs kunnen bedenken

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Absoluut. Ben nu een aantal malen in Athene geweest voor werk en dit was de eerste keer voor vakantie. Zou zonder twijfel volgende keer weer boeken. Het zit zo supercentraal met vele goede restaurants in de directe omgeving. Ook alle bezienswaardigheden zijn op steenworp afstand. Uber vanaf het vliegveld tussen 30 - 40 euro.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2021
    Amsterdam, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  13. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Naam hotel: Marriott Bonn

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    Marriott Bonvoy Titanium, gratis ontbijt voor 2, 1000 punten bij check-in, een "upgrade" naar hoge kamer met Rijnzicht. Toegang tot de lounge, zie hieronder..

    Goede & slechte punten:
    +Redelijk nieuw hotel met fijne kamers
    +Fijn (warm) zwembad en sauna/stoombad
    +Redelijke prijs (meestal tussen EUR 90 en EUR 130 per nacht)
    +Covid maatregelen werden goed in acht genomen
    +/-Executive Lounge, eerder goede ervaringen mee gehad en een ruim aanbod tijdens het happy hour. Nu in Corona tijd was het aanbod gewoon slecht.

    -Geen upgrade naar een suite (hotel was heel rustig en nog voldoende suites beschikbaar in de app)
    -Personeel was deze niet mega vriendelijk, ook was men "vergeten" de 1000 punten te boeken. Dit is later via 2 emails alsnog opgelost.
    -Parkeren EUR 20 per nacht
    -Niet in het centrum gelegen dus je hebt een taxi of eigen vervoer nodig vanaf het hotel om er te komen.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Misschien, een pluspunt is het fijne zwembad en de spa. Maar de Executive Lounge is momenteel de naam niet waardig. Dus hiervoor kom ik niet nogmaals, tenzij het aanbod weer beter wordt zoals voor Covid.

    Ik ben hier nu 3x geweest en helaas nog nooit een upgrade gehad naar een Suite. Is vaker bij Marriott in Europa of US, jammer dat je hier constant om moet vragen. Als hotels vol zijn heb ik er begrip voor. Maar het hotel was echt halfleeg..
     
    Carel1, Timo, Tim82 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Naam hotel:

    Hilton Düsseldorf

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    Diamond. Upgrade naar een Executive Room. Concreet houdt dit in dat de minibar ingegrepen is.

    Er waren overigens nog voldoende suites te boeken.

    Naast de upgrade gratis ontbijt en in de avond twee gratis drankjes met hapjes in de bar.

    Goede & slechte punten:

    + De hapjes in de bar als lounge vervanging waren van degelijke kwaliteit. Ook vrij veel vond ik.
    + Ontbijt (buffet) prima: behoorlijk veel keuze en kwaliteit ook goed.

    - De check in was kil. De pin terminals werkten niet maar mijn creditcard (ik dus) kreeg min of meer de schuld. Als gast zou ik het niet hoeven merken dat men geïrriteerd is. Ook geen enkele hulp aangeboden met koffers etc.
    - Attent dat men vroeg of we ook een baby badje wilden. Maar we kregen een volwaardig extra bed. Daar heb je niets aan met een baby en bovendien was de - toch al schaarse ruimte - nu volledig benut.
    - Door bovenstaande was de kamer oncomfortabel klein, maar vooral oud;
    - De badkamer is echt niveau Madurodam.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Tsja zo'n eerste indruk maakt me niet al te vrolijk (na veel gesjouw met koffers, beetje onbeschofte check in en geen ruimte op de kamer). De evening social en ontbijt maakten het alles overziend wel weer goed en dus ben ik wel tevreden.
    Mocht ik weer eens naar Düsseldorf Airport moeten dan kies ik toch gewoon voor Maritim hotel, Sheraton of het Novotel waar @Fripsmaster positief over is: ik was nu toch 60 euro kwijt aan taxikosten (inclusief tip).
    En mocht ik voor de stad komen dan zijn we veel goede alternatieven die gunstiger gelegen zijn. Kortom, kleine kans dat ik weer kom.
     
    Carel1, MichaelNight, Tim82 en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    2 x geslapen in Marriott, in Whistler en in Victoria.
    Wat opvalt is dat vele faciliteiten zijn gesloten. Geen roomservice. Geen sauna. Geen club-lounge. Wegens "covid". Pure onzin uiteraard. In het restaurant naast de lounge staan de tafels net zoals in de lounge op 1,5 meter. Eten en drinken komt uit dezelfde keuken (evenals de roomservice).
    Zwembad open. Fitnness open. Sauna dicht. Want in een fitness ruimte kun je geen covid krijgen en in de sauna wel?
    Hotels hebben veel personeel ontslagen. Dat is de enige reden voor veel minder service tegen ouderwetse prijzen. Schandalig.
     
  16. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Intercontinental op de Ko is mijn vaste hotel aldaar. Ik beveel het van harte aan. Zeker de suites met balkon aan de Ko-zijde.
     
    Carel1, Tim82 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Naam hotel:

    The Royal Senses resort & Spa Crete, Curio collection by Hilton

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    Diamond.
    Upgrade van een standard room naar King Grand Deluxe room with private pool
    - Fles wijn
    - 2 grote flessen water
    - hapjes bij aankomst
    - gratis parkeren
    - gratis ontbijt buffet

    Goede & slechte punten:

    + Splinternieuw resort (geopend juni 2021)
    + Supervriendelijk personeel.
    + sfeervol aangekleed ondanks dat het nog niet volgroeid is.
    + uitzicht op de Cretaanse zee en zonsondergang
    + prive zwembad
    + betaalbaar voor 5 sterren
    + erg goed eten
    + shuttle service

    Heb tot nu toe nog geen slechte punten kunnen ontdekken. Misschien dat het personeel wat onervaren is en er wel eens wat fout gaat met bestellen, maar dat maakt hun vriendelijkheid weer goed.


    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    We zijn hier nog 3 dagen, dus blijf nog even genieten van het uitzicht aan het prive zwembad :D
    Maar ik zou het zeker aanbevelen.
    Zelfs met de aardbevingen vandaag (vanochten een flinke en daarna aardig wat naschokken)
     
    Carel1, Vliegende_Keep, Urbanjazz en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Mercure Bucharest City Center

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    Accor Gold.
    - Upgrade van een standaard king kamer naar een Executive king room, met het moviethema. Het hotel heeft nog een paar andere thema kamers, zoals een Roemeense folklore kamer. Die ik zelf misschien wel stiekem leuker had gevonden.
    - Fles water
    - Schaal fruit feestelijk verpakt
    - Gratis minibar met fris en bier
    - Welkomstdrankjes

    Goede & slechte punten:

    + De ligging, vlakbij alles in de stad, maar net om de hoek van alle herrie, dus relatief rustig
    + Redelijk nieuw hotel, alles modern, heel, weinig gebruikssporen
    + Stille kamers
    + Heel erg leuk ingerichte kamer, met een plank waar een aantal dvd's opstaan die je kan afspelen, een popcorn machine, en dikke pluche bioscoop gordijnen voor de ramen.
    + De hele sfeer van het hotel is net even leuker dan het Novotel een stukje verderop waar ik ook ben geweest.

    - Het personeel was vrij stug. De airco koelde niet de eerste nacht en het was 25,5c op de kamer. De dag erop moest ik aan de receptie echt voet bij stuk houden dat ik bv niet de pas steeds uit de key-reader heb getrokken, of ik niet het nogmaals wou proberen en over een uur terugbellen etc. Toen kwam er een technische medewerker die weer dezelfde vragen stelde. Gelukkig had ie na 3x aandringen de thermostaat op de kamer gereset met een of andere code en koelde het wel af. tot 21c.
    - Welkomstdrankje; de bar/restaurant is om onduidelijke redenen na 15.00u smiddags gesloten. Ik was er 3 nachten en werd tot 3x toe weggestuurd voor een wijntje aan einde van de middag (komt u morgen maar terug). In andere hotels pakt de receptionist in zulke situaties even een wijntje of wat dan ook uit de gesloten bar... Uiteindelijk bij het uitchecken met een flesje bronwater de deur uitgegaan van de welkomstdrank bon.

    Ja ik kom hier graag terug.

    20210926_173743.jpg 20210927_120454.jpg
     
    Carel1, Timo, Vliegende_Keep en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Naam hotel: Intercontinental Istanbul

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    Spire Ambassador

    - Gebruik gemaakt van Free Weekend Night Voucher;
    - Upgrade van King Club Sea View naar een Sea View Executive Suite (3 categorie upgrade);
    - Welkomstgeschenk op de kamer;
    - Laat uitchecken.

    Goede & slechte punten:

    ++ Enorme kamer (95 m2) met een fantastisch uitzicht over de Bosporus;
    ++ Club Lounge is gesloten, maar je kunt gebruik maken van de faciliteiten in de rooftopbar. Schitterend uitzicht wederom, hier kun je uren zitten;
    + Drankjes tussen 17 en 19 prima. Je kunt gerechten van het menu kiezen en deze zijn van goede kwaliteit;
    + Zeer uitgebreid ontbijt buffet;
    + Prima locatie. Je loopt gemakkelijk het Taksimplein op.
    + Personeel vriendelijk en allemaal erg leuk richting onze dochter.

    - Check in nogal rommelig.
    - Ontbijt kan extreem druk zijn, geen a la carte gerechten.
    - kamers zijn ietwat gedateerd.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Zeer tevreden. Voor € 230,00 voor twee nachten is dit bijna diefstal. Tot nu toe vooral in Hilton hotels verbleven in Istanbul, maar dit hotel is op alle fronten echt wel een klasse beter. Maar het is normaal gesproken ook iets duurder. Vooral als je een Club kamer boekt ben je normaal gesproken aardig wat kwijt. Als de prijs concurrerend is zou ik zeker terugkomen.
     
    Carel1, Tim82, Timo en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina