Pegasus KLM codesharing partners, QFs?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 4 nov 2014.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik vond een oud nieuwsbericht dat KLM en Pegasus codesharen: http://nieuws.klm.com/klm-en-pegasus-tekenen-codesharing-overeenkomst

    Nu vroeg ik me af of pegasus vluchten als QF tellen? Ik kon dit nergens vinden en Pegasus verbindingen zijn ook niet via KLM.com te vinden?

    Of gaat het om een zeer klein aantal verbindingen binnen Turkije?

    Pegasus vliegt namelijk gewoon vanaf AMS naar SAW bijvoorbeeld
     
  2. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Er zijn vrijwel geen vluchten waarop je bij KL geen QF krijgt: Zelfs Transavia en HOP vluchten leveren QF op, dus het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat bij pegasus niet het geval is.
     
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Volgens mij zijn Pegasus vluchten niet qualifying. Vlucht moet worden uitgevoerd door SkyTeam partner of Flying Blue airline partner.
     
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Transavia Qualifying? ik heb er dit jaar zeker 4 retour vluchten mee uitgevoerd en nul extra segmenten voor ontvangen
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Is ook niet qualifying. Op de website van Flying Blue kan je zien of je vlucht qualifying is en hoeveel miles je eventueel spaart.
    Kijk naar Level Miles, en niet naar Award Miles.
     
  6. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Geboekt via KLM.nl met een KL-vluchtnummer? Ik heb 2 QF verdiend namelijk op een bestemming waarop KLM niet direct vliegt, maar in de zomermaanden een codeshare met transavia heeft. Dat zijn vluchten die je met KL-vluchtnummer kunt boeken en waar je QF op krijgt. Je krijgt de QF inderdaad niet als je direct bij Transavia boekt, of een transavia award ticket via KLM boekt.
     
    high_class vindt dit leuk.
  7. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    De codeshare met Pegasus werkt hetzelfde als de codeshare met Aer Lingus. Alleen voor vluchten met een overstap op AMS kun je kiezen voor een Pegasus vlucht. Zoek op KLM.com maar eens op JFK - SAW. Dan zie je dat het segment AMS - SAW wordt uitgevoerd door Pegasus Airlines. Maar deze vluchten zijn niet te boeken bij een vertrek vanaf AMS, althans niet via de KLM website.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2014
    high_class vindt dit leuk.
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    goed uitgangspunt: een codeshare vlucht is alleen qualifying voor FB als er een KL-vluchtnummer op het e-ticket staat.
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    weer wat geleerd!
     
  10. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Via ZWE trouwens wel te boeken op KLM, zeer ongunstige tijden alleen..
     
  11. Wammes_NL

    Wammes_NL Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Beter laat dan nooit... Ja via ZWE is AMS-SAW met PC vlucht een QF. Aug 2015 gevlogen. Echter FB elite status word niet erkend en ook daarmee ook bagage vrijstelling niet. Gevolg: alsnog betalen voor je koffers. Via KLM service center kun je die later voor slechts 1 koffer weer terugvragen na een klacht (want in mijnreis overzicht op klm.com wordt de elite status wel weergeven voor bagage vrijstelling).
     

Deel Deze Pagina