Paul Gregorowitsch (58), oud-topman van Martinair en ex-directielid van KLM en Airberlin, is vandaag als President & Chief Executive Officer begonnen bij Oman Air in Muscat. Hij volgt Wayne Pearce op, die in februari opstapte. Gregorowitsch moet het roer omgooien en ervoor zorgen dat Oman Air weer winstgevend wordt. De expansiestrategie zal centraal staan, met uitbreiding in Europa en start in de Verenigde Staten. Ook Amsterdam staat op het lijstje om in het routenetwerk te worden opgenomen. Ook zal er binnen 2 jaar een verdubbeling van de vloot plaatsvinden: van 30 naar 60 toestellen. Volgens Gregorowitsch wil Oman Air niet zozeer een wereldwijd overstappunt in Muscat creëren, zoals Emirates (Dubai), Etihad (Abu Dhabi) en Qatar Airways (Doha) dat hebben, maar zal de Omaanse hoofdstad wel een belangrijk knooppunt in de regio worden voor zowel het zakelijk als toeristisch verkeer. Gregorowitsch heeft in eerste instantie een contract voor 2 jaar. Oman Air startte in 1993 en momenteel heeft de airline zo’n 5500 medewerkers in dienst. De staat is voor 99,8% aandeelhouder. Oman Air vervoerde in 2013 zo’n 5 miljoen passagiers, 13% meer dan in 2012. Er wordt gevlogen naar bestemmingen in het Midden-Oosten, Azië, Afrika en sinds 2007 ook naar Europa (Londen, Frankfurt, München, Parijs, Milaan).
Dacht van niet, ze serveren wijn & champagne in biz & first, als je dit met "dry" bedoelde Zo staat het tenminste op hun site vermeld.
Ik vraag me af of ze kunnen concureren met de gevestigde Golf carriers. Hardproduct zal waarschijnlijk wel in orde zijn maar bestemmingen en infrastructuur is nog maar de vraag.