Overstaptijd Gimpo - Incheon

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door WorldTraveller, 6 apr 2015.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    In juni wil ik tijdens mijn trip naar Seoul een uitstapje maken naar Tokyo. Veel vluchten vertrekken vanaf GMP naar HND. Op de terugweg komt mijn vlucht om 11:20 aan op GMP en mijn aansluiting vertrekt om 14:05 vanaf ICN. Is dit haalbaar, of moet ik een vlucht eerder nemen? Het zijn trouwens twee tickets.
     
  2. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Het hangt er denk ik een beetje van af met welke maatschappijen je vliegt (of je op HND al kunt inchecken voor de vlucht vanaf ICN bijvoorbeeld) en of je vlucht vanaf ICN een binnenlandse of internationale vlucht is. Ik heb binnenkort een overstap van GMP naar ICN van een binnenlandse naar een internationale vlucht waar ik op 1 ticket 2 uur en 10 minuten tussen 2 vluchten heb zitten. Dat was volgens Asiana het 'absolute minimum op 1 ticket' en ze raadden me eigenlijk aan om om te boeken naar een iets ruimere transfer,maar er was geen beschikbaarheid op eerdere vluchten naar GMP, dus ik moet het er op gokken. Ik reis alleen met handbagage dus ik hoop dat het te halen is. Ik weet van een eerdere transfer (toen ik bijna 5 uur had) dat de overstap goed te doen is en het allemaal soepel verloopt en dat de enige 'twijfelfactor' zit in het op tijd landen van de binnenkomende vlucht en eventuele wachttijd op bagage of bij het vertrekproces (check-in, security, paspoort) op Incheon.

    In theorie zou jouw overstap dus ook zeker moeten lukken, maar het wordt iets krapper omdat je op GMP eerst door de paspoortcontrole moet vanuit HND. Op het moment dat je binnenkomende vlucht iets vertraagd is, wordt het waarschijnlijk erg krap. Als er een vlucht mogelijk is met een iets langere overstap, zou ik daar waarschijnlijk zelf liever voor kiezen. Als dat niet zo is, dan zou je het er op kunnen gokken - zeker als het om 'bevriende maatschappijen' gaat die je voor de hele reis kunnen inchecken en je eventueel willen omboeken naar een latere vlucht bij een gemiste aansluiting (AA biedt bijvoorbeeld bescherming voor een gemiste overstap van alle OneWorld-binnenkomende vluchten, zelfs op een apart ticket).
     
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Kijk, hier heb ik wat aan!

    Ik ga ook reizen met handbagage, maar ik denk niet dat ANA/JAL mij kan inchecken bij Alitalia. Ik kan de duurdere KE vlucht vanuit HND naar ICN nemen. Helaas heb ik dan wel een lange overstaptijd. Misschien schrap ik wel mijn hele Tokyo trip. Veel geld voor weinig tijd.
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  4. Maan

    Maan Guest

    Ik ben aan het kijken voor een trip vanuit korea naar Jeju of Guam/Saipan :)
     
    RSC09 en tgrhuis12 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina